Is iemand gepakt geweest? Of bijna gepakt?

Ik ben ongeveer 1.5 uur buiten aan het stoken geweest met zowel cat1 als cat.2. In de tijd dat ik bezig was heb ik geen enkele keer handhaving in de straat gezien, en daar is altijd wel verkeer.
En dat terwijl het in een wijk in Dordrecht was die niet altijd even rustig is:D

Overdag de hele dag aan stoken geweest maar niks geen handhaving gezien (was wel buitenaf)
Savonds in dorp scherpenzeel ook de hele avond aan stoken geweest, ook niks aan handje, 2x langs gereden maar ze zeiden er niks van.

Enkele keren politie gezien in de wijk, reden gewoon rond. ‘s Nachts kwamen ze ook nog even bij mij door de straat. Stonden met een koppeltje van 10 man rond de vuurton. Meer als de hand opsteken hebben ze niet gedaan, reden langzaam de straat weer uit. Agenten hebben echt geen zin om een gemoedelijk sfeertje in de straat te gaan verpesten hoor. Topwerk hebben ze geleverd als ik dit topic zo lees. Complimenten aan de politie en handhavers hoe ze met de situatie zijn omgegaan :thumbup: En uiteraard ook aan iedereen die heeft gezorgd dat het gemoedelijk verliep en ingrijpen niet nodig was :thumbup:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de gewone agent ook wel eens een keer klaar is met een beleid van hogerhand (politie top en overheid) dat niet handhaafbaar is wat zij elke keer maar moeten oplossen.
Hulde voor de agent die zijn menselijkheid niet is verloren en optreed bij zaken die er echt toe doen.:thumbup:

Ik zag een bericht van Twitter voorbij komen dat in de regio Gorinchem meer dan 8000!!! Ja 8000 boetes waren uitgedeeld? Is dit weer zo een typisch dom lul verhaal of?
Screenshot_20210104-210003_Facebook.jpg

Lijkt mij een dom lulverhaal. Niet dat dit forum een perfect afspiegeling vd maatschappij is, maar zo te lezen is hier niemand beboet.

In 4,5 uur tijd ruim 8000 boetes uitschrijven? Juist ja, onzin.

8000/270 minuten, elke minuut 30 bekeuringen. Zie ze al rennen:applause:

In 4,5 uur tijd ruim 8000 boetes uitschrijven? Juist ja, onzin.

8000/270 minuten, elke minuut 30 bekeuringen. Zie ze al rennen:applause:
Nou rennen doen ze al amper.
Maar goed voor de niet wetende.. het wordt wel weer op de (a)sociale media geplempt en wordt smakelijk gegeten door boven genoemde

De hele dag en avond met f1, f2 en f3 kunnen stoken. Geen enkele agent of handhaver gezien.

Hier ook pal voor huis heerlijk kunnen stoken. Kwam uur of 22 politie langs rijden. Ging een momentje van het gas af om even richting onze kant te kunnen kijken, maar daarna vond oom agent al snel het gaspedaal om de weg te vervolgen naar belangrijkere zaken. :biertje: Ook veel positieve reacties van de buurt gekregen. Ze waren blij dat er nog veel moois te zien was.

We kunnen rustig stellen dat de politie niet echt om een vuurwerkverbod zat te springen. De heren achter de bureaus blijkbaar alleen ...

Precies dit. In Twente hebben de boa's ook de opdracht gekregen a.d.h.v. een lijst om diegene een bezoekje te brengen. Dit was de lijst met carbid schieters. Zelf zeiden ze ook dat je dat beter niet eens kan doorgeven. Op oudjaarsdag valt dat namelijk echt niet allemaal te controleren. Ze gaven alleen aan dat als ze naar een controle onderweg zijn en dan toevallig iemand echt veel zien afsteken dan wel even buurten maar meer ook niet. Dit was overdag. Vanaf 18.00 deden ze dat ook niet meer. Zegt meer dan genoeg. Indien er een verbod komt kunnen we toch gewoon gerust stoken.

Wat ik mij afvraag. Hebben bijvoorbeeld leden van hier spijt dat ze geen f2 hebben gekocht in DL of Belgie om af te steken? Of spijt dat ze resten niet hebben afgestoken nu het zo massaal bleek dat het een soort van gedoogd werd? Ben ik erg benieuwd naar.

Indien deze groep ook volgend jaar gaat afsteken bij een eventueel verbod gaat er natuurlijk nog meer vuurwerk de lucht in!

@pdoek

Wel wat resten weggestookt maar toch ook ingehouden.

-Stookt niet fijn als je alert moet zijn.
-Mezelf aangepast aan het "straatbeeld"
-Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn, het gematigde stoken werd gewaardeerd, daardoor hoop ik respect terug te krijgen als ik weer volgas mag.

Geen spijt dus.

Ik heb ze hier overdag wel zien rondscheuren om vreugdevuren te voorkomen. Ze leken vooral gericht om opstootjes voor te zijn door dat soort situaties in de kiem te smoren. Rond twaalven was, zoals gewoonlijk, geen popo te bekennen, en viel er weer rustig te stoken wat je wilde, zoals ik gewend ben, heerlijk. Mocht er een verbod komen, zet ik gerust weer dikke sier op dezelfde plek neer zodat de buurt wat te genieten heeft.

Ik was tot een uur of 12 smiddags best wel alert toen ik ook gewoon F2 knallers enzo stond te stoken, totdat er politie voorbij kwam rijden en (om een lang verhaal kort te maken) aangaf dat zolang ik geen ellende zou veroorzaken, ik geen "last" van hun zou hebben. Sinds dat moment heb ik geen enkele keer meer "over mijn schouder" hoeven kijken en heb ik ze nog meerdere malen langs zien rijden en inderdaad is mij geen strobreed in de weg gelegd. Heerlijk, die nuchtere en burgerlijke agenten.

Wat ik mij afvraag. Hebben bijvoorbeeld leden van hier spijt dat ze geen f2 hebben gekocht in DL of Belgie om af te steken? Of spijt dat ze resten niet hebben afgestoken nu het zo massaal bleek dat het een soort van gedoogd werd? Ben ik erg benieuwd naar.

Indien deze groep ook volgend jaar gaat afsteken bij een eventueel verbod gaat er natuurlijk nog meer vuurwerk de lucht in!

Spijt is een groot woord maar achteraf gezien had ik makkelijker groter uit kunnen pakken. Door de mist vorig jaar had ik nog eea staan maar ik vierde het dit jaar vrij centraal in een grote stad dus ik dacht: laat ik maar rustig aan doen. Alleen na m'n blokkie stoken stond de halve straat te joelen en reed de politie rustig voorbij, dus achteraf gezien had ik groter uit kunnen pakken. Anderzijds, nu was het goed en hield ik er geen gezeur aan over wat anders misschien weer een bittere nasmaak zou geven.

Moet wel zeggen dat zeurende buurtbewoners oid. wel het ontspannende stookgevoel wegnemen. Begin van de avond was ik bij MelvinFR en na 1 ding afsteken kwam iemand uit de straat al zeuren. Dat neemt de charme dan wel meteen weg..

Nee ik had nog ontzettend veel over van vorig jaar ivm zeer dichte mist. Hier ging ook ontzettend veel vuurwerk de lucht in dus heb ongestoord heerlijk vuurwerk afgestoken.

Back
Bovenaan