Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een beetje regen gaan we niet dood van. De wind is echter waarvan ik hoop dat deze meevalt, een windkracht 3 heb ik geen probleem mee, vanaf 4/5 wordt het toch wat minder. Helaas kunnen we er niks aan veranderen maar dat neemt niet weg dat ik bijna elk uur dit topic even bekijk of er alweer een nieuwe update is.

Hij staat nu voor mijn woonplaats op windkracht 5 en 9mm regen, laten we hopen dat dit nog een paar tredes afneemt aankomende dagen!

Vandaag geen weer meer.. flesje bier of wijn is beter en ga genieten ��

Misschien maar beter ook...de 12z runs trekken nu zoals gebruikelijk op deze termijn naar elkaar toe. Lagedruk boven de Noordzee is nu in vrijwel alle uitvoer terug te vinden. De rode draad: winderig en buiig.

Laten we hopen dat dat laag sneller doortrekt; erachter is er namelijk ruimte voor een trekrug. Dat kan op deze termijn nog in de kaarten sluipen, maar als ik zo alle opers naast elkaar leg vrees ik een beetje voor de afloop. Maar goed, we hebben nog even, straks ook even de ensembles erbij pakken...fingers crossed!

Misschien maar beter ook...de 12z runs trekken nu zoals gebruikelijk op deze termijn naar elkaar toe. Lagedruk boven de Noordzee is nu in vrijwel alle uitvoer terug te vinden. De rode draad: winderig en buiig.

Laten we hopen dat dat laag sneller doortrekt; erachter is er namelijk ruimte voor een trekrug. Dat kan op deze termijn nog in de kaarten sluipen, maar als ik zo alle opers naast elkaar leg vrees ik een beetje voor de afloop. Maar goed, we hebben nog even, straks ook even de ensembles erbij pakken...fingers crossed!

Gfs ensemble voor mijn plek van 7.8 naar 7.2m/s gezakt.
Oper zit wel weer bovenin het ensemble en is 1 van het meest winderige lid.
Benieuwd naar ec zometeen

Gfs ensemble voor mijn plek van 7.8 naar 7.2m/s gezakt.
Oper zit wel weer bovenin het ensemble en is 1 van het meest winderige lid.
Benieuwd naar ec zometeen

Klopt inderdaad. Zie hieronder. Kijkend naar het drukverloop binnen het ensemble heeft de oper het laag het dichtst bij Nederland in de buurt en dus ook de meeste wind. Toch zie je het aantal leden met weinig wind zienderogen afnemen. Ben ook zeer benieuwd naar EC.

GFS12 wind

GFS_12_ens.jpg

Jullie verwachting ligt veel te hoog, onder de windkracht 4 in dit jaargetijde is zeldzaam. 9 van de 10x zitten we onder een westcirculatie met veel wind.
Kijk niet teveel naar de weerberichten en maak er he beste van. Vorig jaar viel het al bij al ook wel mee.

Nieuwe ecmwf is eigenlijk gewoon goed. Flink afnemende Wind. Kans op een bui.

Ensemble afwachten rond 21 uur

wind10mkph_20231226_12_126.jpg

Wind 17 uur

wind10mkph_20231226_12_132.jpg

Wind 00 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan