Noordervuur
VWC lid
In het tekort, hope for the best, prepare for the worst kaas scenario.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Die 10cm sneeuw op 3 jan teken ik wel voor![]()
Zeker in zw Engeland en Duitsland lijkt het nooit te worden.Wel 20 cm ook. De sneeuw zal goed vochtig zijn, maar kwik net wat onder nul (en bij de genoemde intensiteit zelfs bij enkele tienden boven nul) zal de accumulatie makkelijk zijn. Sneeuw met een hoge vochtigheid heeft wel de neiging veel compacter te zijn dus dan geldt voor 10 mm neerslag niet dat dit tot 10 cm sneeuw leidt, maar eerder 5 cm of zo. Etcetc. Kans dat dit uitkomt klein maar ik vond het wel leuk om even te noemen. De winterweerliefhebber in mijn laat zich schijnbaar slecht temmen....
Wel 20 cm ook. De sneeuw zal goed vochtig zijn, maar kwik net wat onder nul (en bij de genoemde intensiteit zelfs bij enkele tienden boven nul) zal de accumulatie makkelijk zijn. Sneeuw met een hoge vochtigheid heeft wel de neiging veel compacter te zijn dus dan geldt voor 10 mm neerslag niet dat dit tot 10 cm sneeuw leidt, maar eerder 5 cm of zo. Etcetc. Kans dat dit uitkomt klein maar ik vond het wel leuk om even te noemen. De winterweerliefhebber in mij laat zich schijnbaar slecht temmen....
TIme will tell. In tijden van sturende en opeenvolgende depressies hecht ik op een termijn van 5 dagen niet heel veel waarde aan opers.Het gemiddelde van GFS is in de nieuwste uitdraai qua wind op e 30e nu duidelijk beter dan de 31e. Maar als we GFS letterlijk nemen is, opnieuw als we het over wind hebben, ook de 31e helemaal niet slecht. Voor jouw regio, zuidwest, 4,5 m/s het gemiddelde. Dat is precies middenin de 3B schaal. GFS is altijd gunstig met de wind in zijn ensembles. Tel er 1 a 1,5 m/s bij dan zit je op of net over de grens van 4 B. Ik zou er in deze constellatie voor tekenen.
Je bent zelf overigens ook weerkundig niet op je achterhoofd gevallen, dus wat vind je zelf?
Beschrijving van de depressie die op oudjaarsdag de Noordzee zou moeten passeren is per model anders. Beide ensembles even onder elkaar gezet, focus op wind. Duidelijk is dat EC eerder is en de depressie sneller door laat trekken; daarmee de oudjaarsavond deels ontziend. GFS is later, met dus meer wind en grotere neerslagkans tijdens de stookperiode.
Nog geen man overboord gezien het springerige karakter. Maar ik ben er verre van gerust op nu duidelijk wordt dat er 'ergens' op de 31e een piek insluipt. Timing is echter nog niet in beton gegoten. Hopen op een wondertje ala de EC00 oper/control!
EC
Bekijk bijlage 78444
GFS
Bekijk bijlage 78445
Beschrijving van de depressie die op oudjaarsdag de Noordzee zou moeten passeren is per model anders.
Beetje vals inderdaad.Vuurwerk winkel liegt er maar even op los en dat snap ik wel voor de omzet…Wij weten beter helaas als ik de berichten zo lees vandaag.Bekijk bijlage 78449
Probeer eens de negative bril te veranderen door een fleswijn op te drinken. Kan een hoop schelen, voor iedereen leuker denk ik.Vuurwerk winkel liegt er maar even op los en dat snap ik wel voor de omzet…Wij weten beter helaas als ik de berichten zo lees vandaag.Bekijk bijlage 78449