Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik weet van mezelf ook dat ik zeer negatief ben. Daar moet ik aan werken. Maar na 3 jaar kut weer is het gewoon moeilijk om nog positief te blijven en ook het weer van de laatste weken.

Wat is dit toch een heerlijk topic. Alles zit erin.

Maar zoals de berichten nu zijn staan we er eigenlijk best goed voor terug kijkend naar al het slechte weer van de laatste weken maanden.

Dus ik ben er klaar voor, ga vanavond even een bestelling maken. En kom dan maar op met windkracht 4 en 2 mm regen :handsup:

Ja ik weet van mezelf ook dat ik zeer negatief ben. Daar moet ik aan werken. Maar na 3 jaar kut weer is het gewoon moeilijk om nog positief te blijven en ook het weer van de laatste weken.

Prima, iedereen is anders :wink:

Maar dan raad ik je echt aan om de komende week de weerapps links te laten liggen en de bijdragen van Jorginho, Davidh, dabombe, Tatanka te volgen. Ik weet zeker dat je dan wat positiever gestemd gaat worden. Doe het maar, je gaat er geen spijt van krijgen :wink:

Afgelopen dagen zat gezien dat de opers van diverse modellen echt de ene run storm kunnen aangeven en de volgende run bijna windstil weer. Het ‘doemscenario’ waar het weerplaza bericht (laatste update om 10:23!) over de jaarwisseling over had in het Amerikaanse model is weer volledig bijgedraaid in de laatste run. Link: https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/modelbespreking/wisselvallige-laatste-week-van-het-jaar/8633/

En nogmaals: ik ben totaal geen (amateur)expert. Maar dankzij wat o.a. de hierbovengenoemde leden posten heb ik er iets meer gevoel bij gekregen. En begin die weermodellen nog bijna razend interessant te vinden ook :D

Laten we gewoon het weer hier posten en stoppen met die zinloze posts het vervuild het hele topic.

Laten we het vooral gezellig houden!
Het ziet er nu niet zo hopeloos uit als vorig jaar, daar probeer ik me toch aan
Vast te houden .als die wind maar rustig is , met een bui hier en daar komen we wel uit !

De laatste runs en Eps…mmmm…..nog steeds niet wat ik wil zien met teveel storingen dicht in de buurt…

@david, ik zag dat de Amerikaanse modellen negatiever zijn dan de Europese. Welke modellen gebruik jij normaal? Ik weet dat de Amerikaanse modellen wel vaker uitschieters hebben die niet kloppen.

Wat verander je eraan om negatief te zijn, je moet er zelf gewoon wat van maken.
En als het regent knal je gewoon een partytent neer, vuurtonnetje en een sappie erbij en voor je het weet is het gezellig.
Mokken veranderd het probleem niet, maar met een positieve benadering kom je een heel eind.

Ach je kunt er ook in berusten. Door die westelijke stroming is er nog geen pijl op te trekken welk weer het wordt de 31ste. Het is maar net hoe snel die depressie voorbij komt. Komt die later dan zit je aan de rustige kant. Maar komt die eerder dan heb je wellicht een bak wind. De kaarten op Wetterzentrale blijven ook steeds veranderen.

Ik zou zeggen geniet van de beide kerstdagen samen met familie en vrienden, en ga je pas echt druk maken om het weer vanaf de 28ste. :wink:

Vorig jaar had iedereen last van slecht weer. Ik heb toen de keuze gemaakt om gewoon alles de lucht in te jagen op uitzondering van wat duurdere compounds (supernaut etc.....)Toch had ik een super avond en was de sfeer erg goed.

Je kan ook pas op de afhaaldagen vuurwerk kopen dan weetje waar je aan toe bent, maar om constant pessimistisch te zijn heeft geen nut man. Je tekent hiervoor als freak zijnde en om heel eerlijk te zijn vind ik het wel lachen. De stress, spanning en naar de 31ste toe werken maakt onderdeel van de hobby. Laten we gewoon hopen op een leuke avond en mensen houd de sfeer een beetje leuk hier.

Teleurstellingen delen mag natuurlijk , het ziet hier ook niet super kwa voorspellingen, maar loop alsjeblieft niet nu al hier paniek te zaaien. Zo bederf je het voor de rest hier.

@david, ik zag dat de Amerikaanse modellen negatiever zijn dan de Europese. Welke modellen gebruik jij normaal? Ik weet dat de Amerikaanse modellen wel vaker uitschieters hebben die niet kloppen.
ECMWF en GFS zijn de hoofdmodellen met daarnaast de EPS en nog een 3 tal kleinere modellen.. EC scoort op de langere termijn beter dan GFS maar…gaat ook regelmatig de mist in (figuurlijk dan he?) GFS is vaak heftig qua wind en is is niet zelden dat deze pas 24 uur van te voren in gaat binden.

Op het werk (waar ik dus nu niet zit tot volgend jaar) hebben we een mix van 7 modellen met gewicht per model om de beste output te krijgen…

Laatst bewerkt:
Websites die ik zelf graag gebruik… windy en vooral
WXCHARTS.COM…kaarten in en loop voor zowel GFS en EC en een aantal andere modellen..ook wind en neerskagsoorg en druk…..heerlijk om te kijken en te scrollen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan