Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help ik haat dit topic en ik kom elke keer terug

Dat hebben we allemaal haha, wat een topic blijft dit he. Ene moment denk je dit wordt weer helemaal niets en dan zie je berichten voorbij komen waar je tog wel wat positiever van wordt.

Die mensen achter gfs moesteneens weten wat ze aanrichten op dit topic :p. 1 slechte run en we zijn allemaal weer in rep en roer:D

Dit topic staat tegenwoordig vast onder de favorieten, terwijl ik altijd zeg tegen mij zelf dat dit topic mij niet gek maakt maar elk jaar trap ik er weer in.

Zie dat er voor de kaarten van de 31 vandaag een nieuw model beschikbaar is gekomen genaamd UM welke iets mer kou voorschrijft. Is er iets te zeggen welke van de 2 het vaker bij het juiste eind heeft?

Ik zal jullie allemaal gerust stellen! Het wordt nooit zo erg als morgen. En het gaat ook niet 8 uur lang waaien en regenen. Kort samengevat; ales komt goed!!

Maar even veel belangrijker…
Waar is David het orakel? Verwacht toch eigenlijk elke dag wel een update:tongue2:

Meestal pas als ECMWF beschikbaar komt. Dan kan je ook modellen vergelijken en trends ontdekken. Nu heeft alleen GFS runs tot over de 31e, waardoor je een voorspelling krijgt gebaseerd op een enkel model en ook nog eens relatief onbetrouwbaar door de tijd die het nog duurt.

Ik kijk veel naar de KNMI expert pluimen op de langere termijn, en ik vind ze redelijk hetzelfde blijven. De OPER pakt zo nu en dan een uitbijter maar het gemiddelde blijft redelijk hetzelfde. Rond windkracht 3/4, laatste runs zijn wel wat kouder geworden, 5 graden overdag, 2 nachts. Wel wat neerslag signalen, maar geen heel duidelijke piek ofzo. Ik ben er redelijk gerust op wat dat betreft, maar laten we vooral wachten tot er inderdaad een vergelijking mogelijk is met meerdere modellen.

Edit; Windrichting lijkt de hele tijd al vast te staan tussen zuid en west, vrij zeker zuidwest dus.

De modellen van vanochtend blijven gelijk. Tussen GFS en ECMWF detail verschillen.
Samenvattend over de hele periode: te zacht, nat, somber en voornamelijk een matige wind.
In iets meer detail: overdag zitten beide modellen rond de jaarwisseling op 6-9 C overdag en rondom 4 C in de nacht. Wind bij GFS 3 m/s (lijkt me steeds te laag) en bij ECMWF tussen 5 en 6 m/s. Details pas na kerst duidelijk(er).

Ben heel benieuwd, kans diagram voor de voort bulderende W/ZW circulatie laat weinig tot geen verandering zien t/m de 29ste.. Hopen dat met meer zuid wordt zoals Vuurwerkkoning is het kaartje liet zien. Al zal dat komende 2 weken nog tig keer veranderen.

Bekijk bijlage 77716[

Vergelijk windpluim met 5 dagen geleden. Blijft ongewijzigd bijna is de West/Zuidwest hoek. Kunt er dus wel aardig van uit gaan dat het in ieder geval zacht zal zijn, met kans op wisselvallig weertje. Kracht blijft gemiddeld inderdaad tussen de 3 en 4 schommelen.

Schermafbeelding 2023-12-20 194253.jpg

Bijlagen

• Schermafbeelding 2023-12-15 123928.jpg
    Schermafbeelding 2023-12-15 123928.jpg
    140,6 KB · Weergaven: 0
Ik zal jullie allemaal gerust stellen! Het wordt nooit zo erg als morgen. En het gaat ook niet 8 uur lang waaien en regenen. Kort samengevat; ales komt goed!!

daar houd ik je aan en uhhh ik vraag slechts twee uur goed weer. Van 18.00-00.00 mag het iets omstuimiger zijn :wink:

Ik laat het allemaal op me afkomen, erger dan vorig jaar kan bijna niet. Mocht het veel regenen, dan zie je een eruptie van vuurwerk op de momenten dat het even droog is. Heeft ook wel zo zijn charmes. Hoewel wordt wel weer tijd voor een perfecte stookdagje zonder veel mist, neerslag of harde wind.

Het wordt denk ik geen ideaal stookweer, als ik al die runs bekijk is het vooral zacht nat en winderig weer, veel windkracht 4 en aan de kust zoals fucking altijd weer 1 BF harder met 5-6, dat is gewoon te hard :thumbsdown:

Max bf3 please, gewoon dit ene jaartje, een jaartje. Wil gewoon after movies zien van spectaculaire producten waarbij de burst niet weer zacht is en de effecten binnen 1-2 seconden verwaaien :sad:

Volgend jaar weer storm, is prima, Ik beloof dat ik 2024 braaf zal zijn, ok weergoden?

Zit net ook even te kijken. Winkracht 4 in het binnenland. Aan de kust zal dat eerder windkracht 5 zijn. Wisselvallig dus en ook wel kans op een flinke bui. Maar we hebben nog 11 dagen te gaan. We gaan het zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan