Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben geen weerman en snap dat te veel wind niet goed is voor sommige uitwerkingen, maar wat zijn uiteindelijk de meest ideale omstandigheden?
Windkracht 2, rond het vriespunt? Of juist wat meer wind? Of juist wat warmer?
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

wat ik zo van andere lees is windkracht 2/3, rond het vriespunt en met het kleinste beetje mist ideaal. Dan zouden de burst het hardst moeten zijn waarschijnlijk vanwege het lage verzadigingshoeveelheid water in lucht, hierdoor zal de kleine hoeveelheid waterdamp de knallen minder dempen waardoor ze vaak harder er scherper klinken. de mist is vooral om de kleuren iets groter te doen lijken, de lichtkogel verlicht natuurlijk de omringende mist (ookal gaat de burstknal wel wat verloren). De wind is vooral om de rook weg te blazen, die te dik is om effecten die wat minder fel zijn, zoals willows goed te kunnen blijven zien.

23123121_2_1818.jpg

Deze GFS-run van vanochtend geeft juist weer een prima plaatje als je het mij vraagt... Dit is het beeld op 31-12 om 22:00 uur 's avonds.

Denk dat we met windkracht 3/4 ook nog heel content mogen zijn als dat uiteindelijk het geval is. Afgelopen dagen (en voorspelling voor aankomende dagen) is gewoon constant een stevige 4/5/6. Vorig jaar zaten we echt hoog in de 5 en langs de kust zelfs windkracht 6, dat is eigenlijk gewoon te heftig, maar een 3 of 4 zou wat mij betreft al heel fijn zijn!

De laatste GFS run ziet er zeer goed uit wat betreft wind. Zo zie je maar, houd je niet te veel vast aan al die runs. Het kan echt nog steeds alle kanten op, zowel positief als negatief.

Als de wind max 2-3 bft blijft, dan haal ik verdomme 2-3 extra china red dierencakes op de besteldagen ter viering :mad::mad:

Ben geen weerman en snap dat te veel wind niet goed is voor sommige uitwerkingen, maar wat zijn uiteindelijk de meest ideale omstandigheden?
Windkracht 2, rond het vriespunt? Of juist wat meer wind? Of juist wat warmer?
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Het ideale vuurwerkweer is voor mij helder, temperatuur is niet belangrijk, windkracht 2-3 en het liefste geen maan.

En hoe zit het met de regen overdag / 's avonds?

Voor nu wordt er overdag wel regen voorspeld. In de avond droge perioden, maar vanaf middernacht weer kans op regen. (hoeveelheid over 24 uur tussen de 2-5mm). Ik denk dat we toch best in ons handjes mogen knijpen als het bij die windkracht 3/4 blijft.

Haha dat kan hoor Torr, soms komt die pas heel laat op of gaat heel vroeg al onder. Ik heb zat heldere, maanloze nachten gezien hoor.

Edit; ik heb het net opgezocht, en de maan komt de 31e rond 21:15 op. En is dan voor 85% vol.

Het maakt mij niet uit, zolang het maar niet mistig is en niet harder waait dan windkracht 3.
Regen kan het vuurwerk prima tegen, wind is zonde van de effecten en door de mist zie je het niet, dus dat zijn 2 zaken die je echt niet wil.

Haha, liefst zo min mogelijk zichtbaar bedoelde ik natuurlijk. Zo mogen wat mij betreft de straatlantaarns ook uit tussen 20:00 en 02:00.

Bij mij in de wijk gaan de straatlantaarns al maanden niet meer aan, voor het milieu:) bete irritant maar een dikke plus de 31e

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan