Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben geen weerman, maar sinds vorig jaar kan ik aardig met die kaarten overweg. GFS ziet er inderdaad prima uit! Wel wat wind voor noord Holland (met name de kust), maar lang niet zoveel als vorig jaar. Neerslag nu ook vrijwel niet. Zou hier zeker voor tekenen!

Het is maar net welke run ze gebruiken. Als je kijkt op de site van Wetterzentrale, dan verwachten ze op 31 december om 18:00 een bak regen.

IMG_0217.jpg

Maar ik ben ook geen weerman en wellicht interpreteer is de kaart wel verkeerd :p

Is regen niet enorm moeilijk te voorspellen en wind juist iets beter?
Zolang er geen harde wind staat vind ik het prima

Is regen niet enorm moeilijk te voorspellen en wind juist iets beter?
Zolang er geen harde wind staat vind ik het prima

Dat dacht ik dus ook...wind is al ver van tevoren te voorspellen. Regen voor zover ik weet totaal niet.
Mij gaat het ook voornamelijk om de wind.
Af en toe een bui boeit me vrij weinig.

Goed spannend is het in ieder geval al wel weer. Hopelijk wordt het niet zo’n gek topic als afgelopen jaar, maar ben er bang voor.

Als ik de GFS-data van dit moment mag geloven, dan ben ik zeer positief!

Het blijft natuurlijk wel een vorm van koffiedik kijken, maar ik blijf hopen dat het een perfecte stookavond en nacht wordt met O&N. Hier een paar screenshots van de GFS-data van dit moment. Op volgorde van 31 december 2023 12.00 uur, 18.00 uur, O&N 0.00 uur, 1 jan 2024 6.00 uur.

Bekijk bijlage 77834

Bekijk bijlage 77835

Bekijk bijlage 77836

Bekijk bijlage 77837

Dit zijn de verwachtingen in mijn woonplaats (Swalmen) met O&N.

Bekijk bijlage 77829

Niks meer aan doen, ik teken hiervoor. :D

Maar een 33kmh wind is ook al windkracht 5.
Met windstoten tot windkracht 6.

Ik zeg..niet tekenen hiervoor.

Waar ik woon, in Twente, laat de GFS run op de 31e om 18:00 winkracht 4 zien (aan de hoge kant van het bereik) en om 00:00 ook windkracht 4 (lager in het bereik).

Ach, het is 17 december. We houden gewoon hoop op max 3 Bft. :thumbsup:

Gebaseerd dop GFS update natuurlijk. Had even niet de luxe om een plaatje te uploaden maar ga ervan uit dat iedereen de GFS ensembles in de gaten houd.

Maar zoals hierboven een uitbreiden posts veel periodes met regen en wind.

Maargoed je kan ook vragen naar mijn onderbouwing ipv van een trollerige post, dan houden we het leuk :)

Ik mag toch hopen dat je door had dat ik het positief grappig bedoelde. Jij gaat meteen serieus vragen naar op welke kaart ik het gebaseerd had :p

Maar maakt verder niet uit, all good!

Ik denk vooral altijd als het regent; ik hoop niet dat dit met oudjaars zo is. Dat begint al in mei :bonk:

Nieuwe GFS run is een stuk positiever qua wind. Kracht 3/4.

GFSOPEU12_348_9.png

Verwaarloosbare neerslag

GFSOPEU12_348_4.png

Nieuwe GFS run is een stuk positiever qua wind. Kracht 3/4.

GFSOPEU12_348_9.png

Verwaarloosbare neerslag

GFSOPEU12_348_4.png

Dat klinkt al beter, en de weerkaarten van overdag 31 December ? ik zie hier vaak weerkaarten voorbij komen die alleen gaan over 18:00 / 0:00 uur.

Heb je ook de weerkaarten voor overdag 31 December met eventuele uitleg erbij ? ik snap namelijk weinig van die kaarten

Laatst bewerkt:
Het ergste van al vind ik dat het hier al weken achter met regelmaat 's avonds heerlijk stookweer is, sta je buiten een peukie te doen en denk je echt van... Als het vandaag nou O&N was dan was ik gelukkig! :D

Maar goed, veranderen er toch niks aan, het blijft hopen en duimen, we zien het wel. Vorig jaar viel de wind met momenten ook goed mee, je kan toch niet van 18.00 tot 2.00 compounds stoken dus een beetje timen als de wind afneemt hoort er dan ook bij :)

Dat klinkt al beter, en de weerkaarten van overdag 31 December ? ik zie hier vaak weerkaarten voorbij komen die alleen gaan over 18:00 / 0:00 uur.

Heb je ook de weerkaarten voor overdag 31 December met eventuele uitleg erbij ? ik snap namelijk weinig van die kaarten

Kaart vanaf 18:00 zelfde beeld qua wind. Kaart vanaf 12:00 toont iets meer wind voor Nederland.
Overdag trekt er een regengebied over Nederland, lichte neerslag (tot 1 mm)

GFSOPEU12_336_4.png

Het ergste van al vind ik dat het hier al weken achter met regelmaat 's avonds heerlijk stookweer is, sta je buiten een peukie te doen en denk je echt van... Als het vandaag nou O&N was dan was ik gelukkig! :D

Nou inderdaad, dat heb ik dus ook vaak🙈

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan