Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier word ik toch wel een beetje depressief van. Er worden toch pittige buien verwacht opboudejaarsavond met kans op onweer, korelhagel en windstoten. Zie hier de weerbericht van het KNMI :( De vraag is of de buien talrijk zijn… Dit bericht gaat over 31 december.

Morgenochtend is het bewolkt en gaat het van het zuidwesten uit af en toe regenen. In het westen is er later een kleine kans op hagel en onweer. Er staat een matige tot vrij krachtige zuid- tot zuidoostenwind, langs de kust en op het IJsselmeer is de wind krachtig of hard, windkracht 6 tot 7.

Morgenmiddag trekken er buien over het land, mogelijk met onweer, hagel en windstoten tot 60 km/uur. De maximumtemperatuur wordt ongeveer 9°C. De zuid- tot zuidwestenwind is matig tot vrij krachtig, langs de kust en op het IJsselmeer krachtig, windkracht 6, mogelijk af en toe hard, windkracht 7.

Morgenavond zijn er buien met kans op onweer, hagel en windstoten tot 60 km/uur. De wind komt uit zuid tot zuidwest en is matig tot vrij krachtig, langs de kust en op het IJsselmeer krachtig tot hard, windkracht 6 tot 7. (Bron: KNMI)

Hier word ik toch wel een beetje depressief van. Er worden toch pittige buien verwacht opboudejaarsavond met kans op onweer, korelhagel en windstoten. Zie hier de weerbericht van het KNMI :( De vraag is of de buien talrijk zijn… Dit bericht gaat over 31 december.

Morgenochtend is het bewolkt en gaat het van het zuidwesten uit af en toe regenen. In het westen is er later een kleine kans op hagel en onweer. Er staat een matige tot vrij krachtige zuid- tot zuidoostenwind, langs de kust en op het IJsselmeer is de wind krachtig of hard, windkracht 6 tot 7.

Morgenmiddag trekken er buien over het land, mogelijk met onweer, hagel en windstoten tot 60 km/uur. De maximumtemperatuur wordt ongeveer 9°C. De zuid- tot zuidwestenwind is matig tot vrij krachtig, langs de kust en op het IJsselmeer krachtig, windkracht 6, mogelijk af en toe hard, windkracht 7.

Morgenavond zijn er buien met kans op onweer, hagel en windstoten tot 60 km/uur. De wind komt uit zuid tot zuidwest en is matig tot vrij krachtig, langs de kust en op het IJsselmeer krachtig tot hard, windkracht 6 tot 7. (Bron: KNMI)
ik ga lekker boerenkool eten morgen

Even de KNMI Guidance erbij gepakt, aangezien die nu ook zondag benoemt.

Hieronder alleen even de relevante stukjes. (Tussen haakjes cursief) zijn aanvullingen van mij zelf.
Synoptische situatie:
Het golvende NNW-ZZO georiënteerde koufront zal pas zondagochtend het westen van de FIR (NL-luchtruim) bereiken en in de loop van zondag over ons land trekken. Het golvende koufront wordt gevolgd door een hoogtetrog gevuld met koude lucht. (Deze hoogtetrog zorgt voor de onweersbuien hieronder genoemd)

Modelbeoordeling:
Zondag komt er voor het koufront veel wind te staan, de richting is echter zuidelijk waardoor windstoten van >75 km/u in elk geval tot zondagmiddag boven zee zullen blijven.

Aandachtspunten
Temperatuur:

Aanhoudend zacht.

Wind:
Vanaf zaterdagavond buitengaats en op het IJsselmeer opnieuw 6-7 Bft, mogelijk af en toe kortdurend 8 Bft, met zware windstoten voornamelijk boven zee. (Wordt nog niks gezegd over wind boven land op zondag. Wellicht komt dat nog in een volgende update morgenvroeg)

Neerslag:
Bij het koufront regen gevolgd door buien, met kans op onweer en korrelhagel. (Eventuele onweersbuien valt op deze termijn nog weinig over te zeggen. Wel zijn deze buien waarschijnlijk heel plaatselijk en de treksnelheid vrij hoog. De meeste buien achter het koufront zullen dus waarschijnlijk maar vrij kort duren.)

Eddy.

We gaan t zien...ik heb er nog steeds een goed gevoel bij gezien de afgelopen week!!
Voldoende prima momenten gezien om volop te genieten...

Voor Almere geven nu zo goed als alle apps en sites lichte regen af in combinatie met windkracht 5. Ik had toch echt andere hoop en baal dan ook flink.

Laatst bewerkt:
Heb van vorig jaar nog wat moois bewaard en en heb over een paar uurtjes een immortal gold in mn kofferbak. Zit er sterk aan te denken om die een avondje vroeger of later in de fik te steken.

Word hier weer windkracht 5 voorspeld. Waardeloos zeg.

De verwachting voor regio Zwolle is nu wel zeker. Net als vorig jaar een dikke windkracht 4 met soms uitschieters naar 5. Zoals je op het filmpje hieronder kunt zien heeft dat wel redelijk wat gevolgen voor de effecten. Ze dwarrelen niet mooi naar beneden, maar verwaaien naar links. Ondanks dat kan ik mij herinneren dat ik er wel van heb genoten :)

Wat betreft de regen dat is een ander verhaal. Vorig jaar kon ik maar 1 uurtje carbidschieten voordat het voor een langere periode ging regenen. Zoals het er nu naar uitziet zal er geen langdurige regen zijn, maar buien. En waar die precies vallen is nog niet te zeggen. Het kan meevallen maar kan ook tegenvallen.

Al met al is het niet ideaal, maar we moeten het er maar mee doen, en het beste ervan maken :handsup:

Mag niet klagen tot nu toe voor mijn regio midden- Limburg. Tot nu toe zijn de gemiddelde voorspellingen; windkracht 4-5, droog met af en toe kans op een spatje regen. Hopen dat dit ook daadwerkelijk zo blijft...

Je stookt toch niet óp de Zandmotor? :D zal in DH stad dan wel 6bft zijn alsnog ja :( klootjeszooi weer, volgende keer weer een kans, eerst weer zo'n lang slopend jaar door...

Als ik alle bekijk, windy, harmonie,de pluimen dan komen we er in Noordwijk beter af als vorig jaar. Alleen gfs geeft hetzelfde beeld als vorig jaar. Icon, arome en harmonie zijn gunstiger. Alleen ecwmf nog kijken als hij binnen is. Vooralsnog blijf ik positief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan