UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Fegefeuer ik verwacht niet dat het nieuwe kabinet met links gaat regeren, daar hebben ze van geleerd en kregen een mes in de rug van links. Mijn verwachting is dat, CDA en VVD willen echt niet met links regeren.

@Fegefeuer ik verwacht niet dat het nieuwe kabinet met links gaat regeren, daar hebben ze van geleerd en kregen een mes in de rug van links. Mijn verwachting is dat, CDA en VVD willen echt niet met links regeren.

We gaan het zien, ze sluiten rechtse partijen als PVV en FVD wel uit. Door dit uitsluitsel gedrag blijven er weinig opties over dan links erbij te betrekken...

In december kwam daarbij ook dit bericht de wereld in: https://www.ad.nl/politiek/rutte-wil-groenlinks-niet-uitsluiten-bij-coalitieonderhandelingen~a5321c33/

De VVD die samenwerking niet eens moeten overwegen maar toch...

@Flooi ze zijn gevallen voorlopig is er niks en inderdaad afwachten. Maar goed ik verwacht van niet met name verwacht. Ik weet ook niet meer of minder. Maar weet wel links regeren is onwaarschijnlijk. En er zijn straks heus wel andere partijen waar een nieuw coalitie mee te vormen is.

Eerste jaar slechts 19,95. En vette korting wanneer er verscheidene leden op één adres wonen.

Vuurwerkverbod kan bij totstandkoming regeerakkoord wisselgeld zijn, zeker wanneer GL en/of PvdA aan tafel zitten. Wat dat betreft, had een grotere meerderheid mij wat geruster gesteld.

https://www.cda.nl/partij/doe-mee/word-lid

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat als dit op tafel komt het volledig aan de kant geschoven gaat worden door het CDA en de VVD....wat je vaak ziet is dat er dan gezocht word naar een compromis ipv dat het zomaar even klakkeloos word ingezet als wisselgeld

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat als dit op tafel komt het volledig aan de kant geschoven gaat worden door het CDA en de VVD....wat je vaak ziet is dat er dan gezocht word naar een compromis ipv dat het zomaar even klakkeloos word ingezet als wisselgeld

Meestal leidt dat tot een onderzoek dat heel lang duurt:D En zo wordt tijd gekocht en de beslissing vooruit geschoven.

Het zou verstandig zijn als de politieke partijen die tegen een verbod zijn het consequent gaan hebben over ‘siervuurwerk’. Een siervuurwerkverbod klinkt namelijk heel wat onsympathieker dan een vuurwerkverbod. Terwijl we het sinds 1 december 2020 feitelijk over hetzelfde hebben. Echt, beeldvorming door de juiste woorden te gebruiken kan in mijn optiek echt bijdragen aan het behoud van de traditie. We weten immers allemaal wel dat de meeste mensen die inmiddels voor een vuurwerkverbod zijn vooral een hekel hebben aan de absurd zware illegale knallers en aanverwante overlast, niet aan siervuurwerk op Oudejaarsavond. Door middel van het expliciet pleiten voor het behoud van siervuurwerk bereik je vast meer draagvlak onder deze gematigde middengroep, die dan best te overtuigen valt dat siervuurwerk moet blijven mogen.

Je ziet met hoe weinig stemmen je een verschil maakt. 6 stemmen is 1%
Ik vind het erg vreemd dat 1200 mensen de koers van een politieke partij(met ongeveer 40000 betalende leden)kunnen en mogen bepalen...er zou toch een systeem in moeten zitten van soort interesse peiling in dit onderwerp voor je er aan gaat beginnen?
want nu blijkt toch dat het ongeveer 39000 leden niet uitmaakt wat voor koers hun partij doet?

Het zou verstandig zijn als de politieke partijen die tegen een verbod zijn het consequent gaan hebben over ‘siervuurwerk’. Een siervuurwerkverbod klinkt namelijk heel wat onsympathieker dan een vuurwerkverbod. Terwijl we het sinds 1 december 2020 feitelijk over hetzelfde hebben. Echt, beeldvorming door de juiste woorden te gebruiken kan in mijn optiek echt bijdragen aan het behoud van de traditie. We weten immers allemaal wel dat de meeste mensen die inmiddels voor een vuurwerkverbod zijn vooral een hekel hebben aan de absurd zware illegale knallers en aanverwante overlast, niet aan siervuurwerk op Oudejaarsavond. Door middel van het expliciet pleiten voor het behoud van siervuurwerk bereik je vast meer draagvlak onder deze gematigde middengroep, die dan best te overtuigen valt dat siervuurwerk moet blijven mogen.

De spijker op zijn kop dit!

Het zou verstandig zijn als de politieke partijen die tegen een verbod zijn het consequent gaan hebben over ‘siervuurwerk’.

Er is al ergens een keer geroepen op dit forum dat consumentenvuurwerk misschien zou veranderen in oudejaarsvuurwerk. Maar vooralsnog zijn dat vage geluiden.
Illegaal vuurwerk tegenover sier of oudejaarsvuurwerk ik ben helemaal voor.
Wat ik ook graag zou zien is dat het niet zoals de laatste jaren steeds het idee ontstaat (en terecht) dat dit misschien wel het laatste jaar is dat het nog mag. Ik heb het idee dat daardoor veel mensen toch nog even vlug of juist extra veel vuurwerk gaan halen met alle gevolgen van dien. Meer kans op ongelukken dus.
De meeste mensen zijn toch gelegenheids-stokers en weten er niet zo goed raad mee als de gemiddelde vuurwerkliefhebber die meer productkennis heeft, er extra tijd, moeite en aandacht in steekt en daardoor ook bewuster stookt.
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn voor ons als liefhebbers maar het gaat er mij vooral om dat het dan hopelijk wat minder massaal wordt.

Ik denk dat men dit jaar nog toelaat, om twee redenen. de bunkers zitten propvol, de toezegging dat het eenmalig is willen ze nakomen... volgend jaar is het denk ik klaar.

Meestal leidt dat tot een onderzoek dat heel lang duurt:D En zo wordt tijd gekocht en de beslissing vooruit geschoven.

Dat onderzoek is er volgens mij al: het rapport van de Onderzoeksraad Voor Veiligheid.

Overigens volledig eens met overstappen op termen als oudjaarsvuurwerk en/of siervuurwerk.

Ok ik denk gewoon vanwege de uitsluit uitspraak dat zelfs vvd met cda plus?? Dat wanneer ze gaan handje klappen vuurwerk het eerste is wat ze uit het raam gooien.

Ok ik denk gewoon vanwege de uitsluit uitspraak dat zelfs vvd met cda plus?? Dat wanneer ze gaan handje klappen vuurwerk het eerste is wat ze uit het raam gooien.

Zo makkelijk gaat 't allemaal niet hoor, dan d'r bij denk ik dat voor de meeste partijen klimaatplannen, belastingstelsels, zorg en dat soort dingen vele malen belangrijker zijn als een vuurwerkverbod...bovendien zoals het er nu voorstaat gaat een partij als GroenLinks of die gekke dierenpartij echt niet in een kabinet met CDA en VVD zitten, sterker nog zoals 't er nu in de peilingen voorstaat kunnen ze in theorie gewoon weer met de zelfde 4 verder

Wat hier al eerder is gezegd moet men inderdaad het beestje bij de naam noemen wanneer ze het over knalvuurwerk hebben. Wanneer je iemand op straat vraagt of vuurwerk verboden moet worden dan associëren ze het meteen met knalvuurwerk waar men veel overlast van ondervind. Zou je dezelfde persoon vragen of men knalvuurwerk of siervuurwerk moeten verbieden, dan zal die persoon hoogstwaarschijnlijk alleen knalvuurwerk noemen. Dus, het is in deze zeer belangrijk dat men het verschil benoemt en ook dit ook meeneemt in diverse enquêtes.

Ik kan een beetje slecht tegen aannames die nergens op gebaseerd zijn die stellen dat het allemaal binnenkort voorbij is.

Niks wijst daarop en met deze instelling winnen we de oorlog niet.

Momenteel is een meerderheid van de politiek tegen een verbod. De peilingen voor de 2e kamer verkiezingen wijzen op een vrij rechtse uitslag wat zeer gunstig is voor onze traditie.

Op de media en linkse schreeuwers na ziet het er momenteel dus nog redelijk uit. Laten we met alle initiatieven en actiegroepen er voor zorgen dat het beeld omtrent vuurwerk weer veranderd en dat de publieke opinie snapt dat een verbod geen oplossing is en vuurwerk entertainment is en geen ellende.

Zet je in om hier aan bij te dragen ipv vuurwerk alvast afschrijven en in de hoek te gaan zitten waar klappen vallen. We willen allemaal hetzelfde en dat is nog de rest van onze levens vuurwerk afsteken.

Kop in het zand steken helpt ook niet,kijk als er al een positief stukje over vuurwerk in de media verschijnt is het op een onmogelijke tijd te zien.de anticlub heeft bijna alleen recht op rtl en sbs bv hart van Nederland s'avonds live iets over cobra bom handgranaat dan hoort heel Nederland 24 uur lang bom bom bom het wordt een hele dag herhaald.daar vechten wij tegen met een positief artikeltje in het wijkkrantje.dussss dat vele de bui zien hangen snap ik wel.

Ik kan een beetje slecht tegen aannames die nergens op gebaseerd zijn die stellen dat het allemaal binnenkort voorbij is.

Niks wijst daarop en met deze instelling winnen we de oorlog niet.

Momenteel is een meerderheid van de politiek tegen een verbod. De peilingen voor de 2e kamer verkiezingen wijzen op een vrij rechtse uitslag wat zeer gunstig is voor onze traditie.

Op de media en linkse schreeuwers na ziet het er momenteel dus nog redelijk uit. Laten we met alle initiatieven en actiegroepen er voor zorgen dat het beeld omtrent vuurwerk weer veranderd en dat de publieke opinie snapt dat een verbod geen oplossing is en vuurwerk entertainment is en geen ellende.

Zet je in om hier aan bij te dragen ipv vuurwerk alvast afschrijven en in de hoek te gaan zitten waar klappen vallen. We willen allemaal hetzelfde en dat is nog de rest van onze levens vuurwerk afsteken.

Helemaal mee eens!!

Eens AlmeloZuid! En chappie, kop in het zand steken helpt inderdaad niet. Maar dat wordt volgens mij ook niet gedaan, kijk o.a. het initiatief van HVLV maar eens. Maar wat helemaal niet helpt is in een hoekje gaan zitten janken dat ons vuurwerk afgepakt wordt en het gedaan is met de traditie. En veel negatieve reacties zitten wel in die hoek...

Dan lees ik toch liever een bericht als van AlmeloZuid, daar kunnen we tenminste nog wat mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan