Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer, geen trekrug of windgat volgens Harmonie of Arome, maar windstoten echt vol op stormkracht met 40 knopen of meer hier in Den Haag :cry: Dan gooi ik nu officieel de handdoek in de ring, zie het morgenavond wel dan maar. allemaal. Sterkte iig aan iedereen in het Noorden en Noordwesten, daar helemaal een drama.

Wat mij betreft mag het nu ook wel zieke teringbakken uit de hemel vallen, dan blijft iedereen tenminste veel binnen = minder ongelukken en rellen = volgend jaar iig opnieuw proberen zonder verbod

Nou dit is wel heel negatief. Hopelijk gaat het geen bakken regenen.

Limburg helemaal tevreden naar omstandigheden. Droog en warm, de wind wat minder maar dan is de smog ook snel weg :)

Ik was het ook in de gaten aan het houden. Dat het hier niet gaat regenen was al een paar dagen vrij duidelijk. Nu was het enige probleem dat het toch wel hard zou gaan waaien. Iets minder dan midden en noorden van het land. Nu zie ik dat de windkrachtvoorspellingen ook iets afgenomen zijn hier in Limburg. Het zou windkracht 4 a 5 zijn. Dit is nu verminderd naar windkracht 4. Hopelijk blijft dit zo...

Gfs blijft qua regen nog steeds optimistischer dan ec. Dus ik hou me daar maar aan vast, niet wat de wind betreft.

Zie het ook net inderdaad, ziet er niet zo best uit. Maar... volgens mijn weer app (iPhone) zou het nu ook stevig moeten waaien. En dat doet het vooralsnog niet. Ik hou hoop dat het wind vlagen zijn en dat het ook perioden gewoon rustig is.

Dat hoop ik ook! En dat het allemaal snel voorbij trekt...wat een drama :cry:

Het lijkt er langzaam op dat er een lijn iets boven van hoek van Holland naar Groningen loopt waar ten Noorden van deze lijn toch echt hele vervelende windsnelheden worden voorspeld. Ik hoop echt dat dit windveld nog ff 100 km naar links/boven opschuift voor de leden die hier middenin zitten. "keeps fingers crossed"

Ach ja, 't zal wel weer ns niet. Wou dat ik in Limboland woonde, altijd wel snertweer hier. Is 't geen mist, dan wel wind en water.

Moet wel terugdenken aan een jaarwisseling dat het dat soort weer was. Sneu uit 't raam kijken maar om twee voor twaalf werd het droog, wind nam zodanig íetsje af dat 't te doen was. Jellyfish van de Tequila Blue gingen nog horizontaal over de daken, was ook wel lollig

Vandaag laat in de middag en vroeg in de avond volgens mij (nog steeds een leek) goed vergelijkingsmateriaal voor morgenavond/-nacht.

Ik doe niet meer aan teleurstellingen en negativiteit. Het half volle glas fluisterde net in mijn oor dat het heel mooi is dat er weer vuurwerk afgestoken mag worden en dat ik daar maar beter van kan genieten in plaats van verdrietig te zijn.

Ik steek wat af (fluit en blink) en schuif wat door (goud en palms).

edit: maar toen ik het kaartje van Roald hieronder zag, heb ik dat half volle glas kapot gegooid. Veel paarser wordt het niet hier. :wink:

Laatst bewerkt:
Beheer afbeeldingen lukt me niet goed, doe het opnieuw per regio.

Bijlagen

• Meting Hoorn Terschelling.jpg
    Meting Hoorn Terschelling.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 0
  • Meting Luawersoog.jpg
    Meting Luawersoog.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 0
  • MEting Hoogeveen.jpg
    MEting Hoogeveen.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 0
  • Meting Berkhout.jpg
    Meting Berkhout.jpg