Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beh.. regio Delfzijl, neerslag lijkt mee te vallen maar de wind wordt killing zo lijkt het.. zal zeker stoken worden maar als het richting windkracht 6 blijft in de nacht gaan mijn mooiste boxen op 1 januari rond een uur of 19.00 de lucht in

IMO is het echt een kwestie wat het precies is, sommige dingen hebben meer last van de wind dan andere dingen. Maar je moet maar net weten wat nog wel goed presteerd als er wind is en wat niet. Ik weet ook niet alles maar sommige dingen kun je best oke afsteken als er wind is, andere dingen totaal niet.

Kan er nog steeds niet over uit dat ik net 50 euro heb afgerekend voor 2x crackling crystal, beetje last minute besluit en was de enige optie die niet 2 uur reistijd met zich meebracht ffs.

EN de inpakster vergat ook nog eens een extra erin te doen was in de eerste instantie maar eentje, las net in de chatbox dat iemand precies hetzelfde had, merkwaardig, conspiracy haha?

Ik was vanavond bij de demo van Blaxx vuurwerk. Die ging ook door met windkracht 4 tot 5.
Effecten bleven iets minder lang hangen maar hadden verder geen last van de wind.
De demo werd ook gewoon doormiddel van fakkels aangestoken.

Maar iedereen moet zelf doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Laten we er een onvergetelijke jaarwisseling van maken met elkaar!
Dit kun je echt niet vergelijken man. Er staat nu in deze regio ongeveer 20-25 knopen.
Met oud en nieuw is het miss wel 2x zo hard als de vlagen echt 35-45 (6-8 bft) knopen wordt.

HARMONIE 00Z is inmiddels binnen en die reikt nu tot 01:00 uur op Nieuwjaarsnacht.

Ik ga er geen heel verhaal aan hangen, alleen een paar kaartjes van wind en neerslag om 18:00 uur, 0:00 uur en 01:00 uur NL tijd.

Kort samengevat lijkt HARMONIE mij redelijk in lijn te liggen met ECMWF:
- Een groot deel van het land (met uitzondering van het noorden/noordwesten) een straffe wind van 5 BFT, maar houd het gedurende de afsteekperiode grotendeels droog.
- Het noorden/noordwesten komt er beduidend slechter vanaf met veelal 6 BFT, met uitschieters naar 7 BFT in het kustgebied. Daarnaast een groot gedeelte van de afsteekperiode kans op (lichte) regen.

Windkaartjes:
HAROPNL00_41_9.png
18:00 uur

HAROPNL00_47_9.png
0:00 uur

HAROPNL00_48_9.png
01:00 uur

Neerslagkaartjes:
HAROPNL00_41_43.png
18:00 uur

HAROPNL00_47_43.png
0:00 uur

HAROPNL00_48_43.png
01:00 uur

Voor uitleg over hoe je de kaartjes kunt lezen zie deze post van mij:
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?62244-Het-weer-op-31-december-en-1-januari&p=1288231&viewfull=1#post1288231

Eddy.

Dank voor de updates mensen, sta zelf in een vuurwerkwinkel ofwel nauwelijks tijd en ‘avonds best gaar zeg maar…jullie moeten ook niet zoveel vuurwerk kopen����������, gelukkig zijn er genoeg anderen met kennis die jullie op de hoogte houden hier….:yes:

De regen is zo goed als verdreven! Vanavond de laatste puntjes op de i weerkaartjes! Nog even wat knoopjes er af en het wordt een fantastische jaarwisseling. HET GAAT GEBEUREN!

Wat een kutzooi, drama voor Groningen.

Zie het ook net inderdaad, ziet er niet zo best uit. Maar... volgens mijn weer app (iPhone) zou het nu ook stevig moeten waaien. En dat doet het vooralsnog niet. Ik hou hoop dat het wind vlagen zijn en dat het ook perioden gewoon rustig is.

Jammer, geen trekrug of windgat volgens Harmonie of Arome, maar windstoten echt vol op stormkracht met 40 knopen of meer hier in Den Haag :cry: Dan gooi ik nu officieel de handdoek in de ring, zie het morgenavond wel dan maar. allemaal. Sterkte iig aan iedereen in het Noorden en Noordwesten, daar helemaal een drama.

Wat mij betreft mag het nu ook wel zieke teringbakken uit de hemel vallen, dan blijft iedereen tenminste veel binnen = minder ongelukken en rellen = volgend jaar iig opnieuw proberen zonder verbod

Limburg helemaal tevreden naar omstandigheden. Droog en warm, de wind wat minder maar dan is de smog ook snel weg :)

Ja precies, het merendeel gaat de lucht in! Sommige producten een jaartje laten staan, zoals de Branco en wat goudbakken.

De regen is zo goed als verdreven! Vanavond de laatste puntjes op de i weerkaartjes! Nog even wat knoopjes er af en het wordt een fantastische jaarwisseling. HET GAAT GEBEUREN!
gaat wel veel regen vallen, maar dat gebeurd zodra we liggen te maffen... dus dikke prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan