Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Regen lijkt goed te gaan. Alleen de wind met 4/5 is hard. Laat staan dat je dan fatsoenlijk een vuurkorf aan kan hebben. Dat is wel balen. Wie weet draait het nog een beetje bij. Hopelijk zijn de nieuwe runs net iets positiever. Geeft wel een betere beleving en een rustiger gevoel in de voorbereiding.

Wel echt balen van die wind. Boven de 3 laat ik echt t meeste binnen staan. Echt zonde van mn geld vind ik.

Het waait hier nu ook best, geen idee hoe hard. Maar stuk gewandeld en erg veel vuurwerk gezien en dat zag er dikke prima uit.

Wat we eigenlijk nodig hebben is zo'n mannetje als bij het skischansspringen. Die aangeeft wanneer de wind gunstig is voor een sprong. ZO eentje, maar dan voor vuurwerk. Wij staan daar dan en op elk dak staat er een mannetje met een vlag. Als de wind wegvalt of gunstig is, gaat zijn hand met vlag naar beneden en dan kunnen we de cake aansteken!

Ik heb overigens echt wel gedacht dat windvlagen een bepaald ritme kunnen hebben en een bepaalde duur. Als je dat weet te ontwarren heb je enige kans de hardere windstoten zoveel mogelijk te omzeilen. Maar als een cake langer dan 20 s duurt is dat al knap lastig in de gegeven situatie...

Andere idee is dat we geen cakes moeten gaan schieten met goud effecten. Die zijn vermoed ik te ijl. Misschien wel de zwaardere kalibers 30 mm 20 gram per schot of zo. Houden die het beter uit? Of bazel ik weer?

Smaken verschillen:wink:
Ik deel je mening, volle 4 bft is echt kut. Stak iemand met hier een 25mm potje af en effecten verdwenen echt heel snel, burst ook door de wind verspreid. Ik denk dat 30mm zich wel goed staande houdt. Ik blijf toch licht optimistisch tot ik Arome en Harmonie ten volste gezien heb morgen.
Als die ook windsnelheden boven de 20 knopen aangeeft en vlagen 40 is het wel zorgelijk. 40 in de vlagen is echt heel hard

Ik was vanavond bij de demo van Blaxx vuurwerk. Die ging ook door met windkracht 4 tot 5.
Effecten bleven iets minder lang hangen maar hadden verder geen last van de wind.
De demo werd ook gewoon doormiddel van fakkels aangestoken.

Maar iedereen moet zelf doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Laten we er een onvergetelijke jaarwisseling van maken met elkaar!

Ik deel je mening, volle 4 bft is echt kut. Stak iemand met hier een 25mm potje af en effecten verdwenen echt heel snel, burst ook door de wind verspreid. Ik denk dat 30mm zich wel goed staande houdt. Ik blijf toch licht optimistisch tot ik Arome en Harmonie ten volste gezien heb morgen.
Als die ook windsnelheden boven de 20 knopen aangeeft en vlagen 40 is het wel zorgelijk. 40 in de vlagen is echt heel hard

Jep. Vorig jaar bij volle 4 bft alles opgestookt. Je moet dan echt geluk hebben dat er net even wat minder wind staat, dan gaat het prima. Maar ik heb denk ik minimaal 50% van mn boxen zien verwaaien. Vind ik echt zonde. Ook 30mm ging er gewoon aan.

Weer of geen weer, hier gaan we er een heerlijk feest van maken op onze dag mét dikke boxen. Ik moet gewoon stoken. We moeten gaan vlammen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan