Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Putdumme spannend weer. Elk jaar vermijd ik dit topic als de pest, nu weet ik weer waarom.
Gelukkig is er niks zo veranderlijk als het weer! Ik zie het op oudejaarsdag wel, zoals altijd.

Blijf tog positief. Ideaal is het zeker niet, kut zelfs, maar er zullen vast momenten zijn waar we los kunnen gaan.

Hier moet het afgestoken worden. Kan het geen jaar laten staan. Hebben de anti vuurwerk mensen toch weer hun zin gekregen. Laatste oudjaar met legaal vuurwerk en dan bagger weer. Let ook op als je meer dan 25 kg heb, want dat een jaar bewaren is wel een risico natuurlijk. EMCWF geeft trouwens heel weinig regen voor West-Brabant in de avond. 0,2 mm namelijk.

Zojuist demo in Vlijmen gezien. Er stond best wat wind (5B?) maar de effecten bleven nog goed overeind, dus aan die gedachte hou ik me maar vast voor nieuwjaarsnacht. Goud had er duidelijk meer moeite mee helaas

Ikzelf zet hier een partytent verzwaard met wat zandzakjes neer met de rug in de wind. Dan het vuurwerk relatief dichtbij (want de wind zorgt voor afvoer stroomafwaarts), dan moet het goed komen. Zonde van de lichte effecten...maarja, er zal toch gestookt moeten worden :D.

Baal er enorm van, maar ik ga er vanuit dat er ergens in de avond of nacht een tijdstip is dat we los kunnen gaan…en zoals hierboven al gezegd is: niets is zo veranderlijk als het weer!

Ik weet wel zeker dat EC dat beter doet. Moet je voor de leuk eens naar de 12z data kijken. Dat is gewoon 4-5 Bft met 60-70 km/h gusts....nou ik kan je verzekeren dat dat niet fijn afsteken is. Of het nou droog is of niet. De kustgebieden pakken nog wat meer wind...

Overigens, ik waardeer je bijdragen, maar elke losse run analyseren heeft weinig nut. Dat heeft een te hoog 'aan-uit' gehalte. Dat is voor leden ook niet echt bruikbaar, of zelfs verwarrend. Probeer er doorheen te kijken (dat doe je regelmatig heel goed trouwens).

Vwb deze situtie; zo'n warme sector staat garant voor een puist wind, ook diep landinwaarts (let ook op de heuvels in Limburg bijvoorbeeld). Enige waar je nu nog op kan hopen is dat het front zelf iets sneller doortrekt of zelfs net buiten de Nederlandse grenzen terecht komt tijdens de stookperiode (die kans acht ik zeer klein overigens). Wat dat betreft is 100km heul veel op deze termijn...

Die heuvels in Limburg vielen me zeer zeker op, Dabombe!
De 12Z data is niet best nee, gemiddelde is echt te hoog zo. De windstoten zijn nog minder fijn. Arpege had dit in zijn oper ook al zitten, ICON was juist qua gemiddelde gunstiger etc.

De frequentie van rapporteren is zo'n beetje als het aftellen op dit forum. Elke dat bijhouden dat het weer een dag minder is heeft misschien voor jou (en mij) ook geen nut, maar staat prominent op de startpagina. Zo moet je die verwachting ook een beetje zien.

Over de frequentie. Tsja. Misschien niet nuttig, maar dat is wel met zoveel dingen zo. Is het afsteken van vuurwerk nou erg nuttig? Nee. Die updates misschien ook niet. Vandaar dat ik ook vaak aangeef dat de zekerheid nog ver te zoeken is. Ik weet dat natuurlijk al wel voor ik schrijf, dus ik ken de waarde echt wel. Maar ik vind het gewoon leuk.

Bovendien geven de ensembles, ja zelfs die van het GFS wat tegenicht aan de talloze opers hier die veel meer een flipperkast effect hebben.

Dank voor je feedback trouwens, wordt altijd gewaardeerd. Laten we hopen dat het ECWMF de planl toch misslaat.

Waarom niet snap het niet met 4 is het prima te doen man! En uitschieters naar 5 ja maargoed dat zal niet de hele avond zijn

@dabombe het oosten komt er volgens jou dus het beste mee weg?
Dit is windkracht 4-5

Versus 2-3

Om je een indruk te geven. Als de windsnelheden daadwerkelijk zo hoog eindigen zou ik aanraden gewoon de opslag in en met een mooie gelegenheid of volgend jaar stoken, iig goudbakken en mooie compounds

Weet iemand wat de werkelijke windsnelheid was gisteren bij de demo in Goor? Vond dat nog net te doen wel. Ok, fijn is anders. Maar vond sommige producten nog aardig presteren.

Ben ook wel benieuwd, waaide in ieder geval aardig. Als dat windkracht 5 was kan hier gewoon de boel afgestoken worden ;)

Laatst bewerkt:
Zeiknatte dag maar lijkt toch precies tegen twaalven droger en rustiger te worden... Wordt niet hele avond onbekommerd stoken maar 00u moment is wel safe denk ik. Nog ff nieuwe ec run zien en dan bed in, 5.30 wekker voor je weet wel waarvoor :D

Dit is windkracht 4-5

Versus 2-3

Om je een indruk te geven. Als de windsnelheden daadwerkelijk zo hoog eindigen zou ik aanraden gewoon de opslag in en met een mooie gelegenheid of volgend jaar stoken, iig goudbakken en mooie compounds

Vindt het persoonlijk nog wel meevallen. 2de filmpje is ook veel dichterbij.

Werd hier net een cake afgestoken,maar zag er eigenlijk nog best goed uit.
En volgens windverwachting.nl is het hier nu windkracht 5 met windstoten tot 7.

Ja je kunt nu best testen. En (zeikmodus aan): beaufortschaal is een gemiddelde windsnelheid. Een windstoot geef je dus niet in beaufort aan. Dat is in principe nog wel een gemiddelde maar dan van 6 metingen per 0,5 s dus een 3 s gemiddelde en niet een 10 minuten gemiddelde. (Zeikmodus uit).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan