Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon weg lachen mannen, we benne Hollanders we laten ons niet kennen door een beetje rot weer toch?

(al is het maar om D66 en Groenlinks dwars te zitten)

Nu weer serieus.
Hieronder het eerste deel van het EC12 ensemble voor midden Nederland. Gemiddelde rond de jaarwisseling (alsook tijdens de stookperiod er vooraf) 7-8 m/s en gusts gemakkelijk 15-17 m/s. Omgerekend is dat een 4-5Bft steady met gusts tot rond 60km/h, lokaal richting 70km/h. Met name in de kustgebieden en de heuvels van Limburg wellicht wat hoger zelfs. Typisch doorwaaiend warme sector weertje met bizar hoge temperaturen.

In beide gevallen een vrij eenduidige afname later in de nieuwjaarsnacht als het front mogelijk weer iets oostwaarts opschuift en we wellicht even wat rust in de tent hebben onder invloed van zwakke hogedrukwerking.

Maar conluderend: winderig, te winderig voor fijn vuurwerk afsteken in de officiele stookperiode. Verder regionaal periodiek (mot)regen, grootste hoeveelheden in het westen, midden en noorden. De windafname wordt overigens wel eenduidig gesteund later in de nieuwjaarsnacht, maar wordt voorafgegaan door weer wat regen op het oostwaarts trekkende front.

WIND
EC12_wind.png

WINDSTOTEN
EC12_windgust.png

Het lijkt er dus wel op neer te gaan komen dat we een echt winderige dag gaan beleven. Helaas.

Mag ik iedereen alvast bedanken voor alle tijd en moeite die onze weermannen hierin steken?! :applause:

Heb er niet veel vertrouwen meer in moet ik zeggen.
Echt dikke vette RUKZOOI !
Zo, dat is er uit. Gaat het meeste vuurwerk zo de zolder op.

Goudbakken laat ik sowieso staan, ga maar even kijken wat ik wel ga afsteken, als het het toe laat, jammer.....

Ouch op hetzelfde niveau als vandaag... Zijn echt wel irritante vlagen vandaag zeg.. Balen dat dit zo tot middernacht de 31ste ook zo lijkt te worden. Dan maar alles om 2 of 3 uur snachts klaarzetten als het iets minder is :wink:

Waarom niet snap het niet met 4 is het prima te doen man! En uitschieters naar 5 ja maargoed dat zal niet de hele avond zijn

@dabombe het oosten komt er volgens jou dus het beste mee weg?

Waarom niet snap het niet met 4 is het prima te doen man! En uitschieters naar 5 ja maargoed dat zal niet de hele avond zijn

In vrijwel alle uitvoer is het vooral het oosten en zuidoosten die de kleinste neerslagkansen hebben inderdaad. Ook daar winderig uiteraard. Onderschat overigens de windsnelheden die nu verwacht worden niet. Is echt behoorlijk pittig hoor.

Ooit vuurwerk afgestoken met 4 a 5bft inclusief hele hoge windstoten? Dan klinkt en ziet een 30mm bak eruit als 20mm. En ik geniet graag van mijn vuurwerk en dat komt alleen tot zijn recht tot max 3bft is mijn mening. Daarboven is alles minder en zal het alleen maar tegenvallen.

Ik snap het! maar het zal
Echt niet de hele avond volop waaien tuurlijk bft3 is perfect maar helaas dat zal
Het nergens zijn en net op onze dag weer he… bah net of ze ergens ff een knopje kunnen omdraaien hahah

Ooit vuurwerk afgestoken met 4 a 5bft inclusief hele hoge windstoten? Dan klinkt en ziet een 30mm bak eruit als 20mm. En ik geniet graag van mijn vuurwerk en dat komt alleen tot zijn recht tot max 3bft is mijn mening. Daarboven is alles minder en zal het alleen maar tegenvallen.
Steek je het volgend jaar af toch

Nou , accepteren maar mannen. Windkracht 4-6 afhankelijk waar je woont met nog windstoten en regen erbij. Het is was het is . Wat een deceptie en teleurstelling.

Deze nieuwe runs leveren ook een heel groot probleem op voor het nationaal vuurwerk in
Rotterdam, als ook in Amsterdam. Bij 9m/s en hoger is het over en uit. Dan mag dit niet doorgaan.

Die kans is nu enorm.

Is er niet nog ergens een sprankje hoop op de weerkaart? Iets wat de jaarwisseling nog enigzins wat kan doen verzachten qua wind of is dit (eind)scenario gewoon wat het is.

Weet iemand wat de werkelijke windsnelheid was gisteren bij de demo in Goor? Vond dat nog net te doen wel. Ok, fijn is anders. Maar vond sommige producten nog aardig presteren.

Werd hier net een cake afgestoken,maar zag er eigenlijk nog best goed uit.
En volgens windverwachting.nl is het hier nu windkracht 5 met windstoten tot 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan