Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb me vergist. Het jaar wat ik absoluut bagger vond is 2017/2018 en niet zoals ik eerder heb aangegeven 2018/2019.
Bekijk bijlage 70027
Bekijk bijlage 70028
Aan de kenners, is dit te vergelijken met het verwachte weerpatroon voor komende zaterdag?
Wel grappig dit. ICON12, GFS12, en ARPEGE12, laten allen het warmtefront overdag wat sneller noordwaarts trekken en/of tijdelijk wat minder actief zijn boven ons land, waardoor het 's avonds vanuit het zuiden langzaam droger wordt. Dan wel die typische warme sector wind er bij; erg vlagerig, kracht 4 of 5, hetgeen behoorlijk storend is voor consuspul. Dit alles bij absurd hoge temperaturen tussen 10 en 15 graden en nog af en toe (mot)regen.
Zou betekenen dat als het front inderdaad wat sneller noordwaarts trekt de stookperiode regionaal nog wel 's iets droger kan uitpakken dan vanmorgen in de 00z runs werd getoond. Uiteraard betekent een sneller doortrekkend front ook die soort 'föhnwind' in het kielzog. Laten we hopen dat deze iets drogere trend doorzet. Aan zo'n langdurig slepend front (zoals in EC00 bijvoorbeeld) heeft niemand wat. Fingers crossed, het luistert allemaal nog steeds zeer nauw. Maar dit is voor nu wel een licht positieve ontwikkeling, even los van de windsnelheid die nog steeds hoog is, ook boven land.
Hier aan de kust was het echt waardeloos, loeiharde windstoten en smerige regen.als het net als vandaag wordt is het zonde om al die compounds af te steken..
Sorry ik ben nog steeds erg noob in de kaarten. Wat houdt dit precies in? Geen neerslag? En welke tijd is dit?
Sorry ik ben nog steeds erg noob in de kaarten. Wat houdt dit precies in? Geen neerslag? En welke tijd is dit?
haha hier nog eentje, het enige wat ik er uit haal is dat ik Nederland herken![]()
haha hier nog eentje, het enige wat ik er uit haal is dat ik Nederland herken![]()
*verhaal*
Dat klinkt in mijn oren al een heel stuk positiever.