Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Afgelopen jaar was het een drama qua weer tijdens de jaarwisseling. Hoe zijn de weersvoorspelling dit jaar bij jou?

Laten we hopen dat het weer er dit jaar een stuk beter voor staat, want wat was het een ongelofelijk drama afgelopen jaar. We hebben wel weer eens geweldig weer verdient. Kraak helder, laagje sneeuw, windkracht 2 en graadje of -3. Waar kan ik tekenen?

Laatst bewerkt:
Ik teken toch echt het liefst voor een vers pak sneeuw van 5 a 10 cm. Met een matige vorst van -5 a -6. En windkracht 2/3.

Sign here please!

Sneeuw hoeft mij niet dan niet perse maar gewoon rond het vriespunt, heldere lucht en windkrach 2 ri Noorden zodat de kruitdampen grotendeels, voor mij, de goeie kant op gaan :p

Het weer, da's toch altijd wel een allesbepalende factor tijdens oudjaarsdag. Wat heb ik twee jaar terug gebaald, de hele avond perfect stookweer, om 0:00 regen en de helft van de finale uitgeregend dat klaar stond. Afgelopen jaar vanaf 21:00 nog maar twee producten gestookt door de mist en zelfs om 00:30 al vertrokken van de schietlocatie naar de kantine om een slechte avond weg te drinken.

Lieve heer, geef ons dit jaar goed weer! Wat sneeuw hier en daar, maak er ook een kraakheldere hemel van maar. Een beetje vorst, -3 of -4, dan kunnen we heerlijk stoken en daarna vredig aan het bier!

Alles beter dan afgelopen jaarwisseling :sad: nou ja, storm en regenvlagen zijn net zo 100x niks. Maar dan zie je nog wat tenminste.

Met die corona maatregelen zullen veel mensen in kleinere gezelschappen het nieuwe jaar inluiden met champagne, oliebollen en vuurwerk. De echte traditie zoals ie hoort, iedereen wil er het mooiste van maken. Laten we toch hopen dat het NL nu eens gegund is om daar optimaal van te genieten en heel NL weer enthousiast te krijgen voor de traditie om zelf je vuurwerk af te steken! :angel::wink:

Afgelopen jaar met die mist heb ik me nog prima vermaakt, maar het is natuurlijk wel weer dramatisch, jaar na jaar is er wel iets. Nu mogen we gewoon het perfecte stookweer een keertje krijgen hoor.

Pfft, het me altijd wat rond de 31e, nooit makkelijk weer, nee altijd lastig weer, mist, fronten die activeren etc, etc. Ik hoop dit jaar het kort te houden: oostelijke wind, 2-3 Bft bij -2 en heldere condities. Verder een enkele sneeuwbui.

Pfft, het me altijd wat rond de 31e, nooit makkelijk weer, nee altijd lastig weer, mist, fronten die activeren etc, etc. Ik hoop dit jaar het kort te houden: oostelijke wind, 2-3 Bft bij -2 en heldere condities. Verder een enkele sneeuwbui.

Wat zou ik daarvoor tekenen, ook een kleine sneeuwbui tussendoor zou niet verkeerd wezen!

Ja, van die lichte poedersneeuw, die nog langzaam naar beneden komt terwijl de sterren alweer fonkelen en een mooie manegloed de hemel verlicht...

Graag. Het mag dit jaar toch ook wel een keer meezitten hoop ik. Dat maakt het jaar dan ieder geval nog een beetje goed.

Ik ben geen metereoloog, maar heldere condities én sneeuw is vrij zeldzaam toch, of vergis ik me?

Ik ben geen metereoloog, maar heldere condities én sneeuw is vrij zeldzaam toch, of vergis ik me?
Klopt maar je kunt een vrij heldere koude stroming hebben uit het noordoosten met een lokale sneeuwbui...daar doel ik eigenlijk op..

Afgelopen jaar werkelijk schitterend stookweer gehad de gehele avond kraakhelder en een licht briesje...daar teken ik dit jaar ook weer voor.

Was verleden jaar zo vreemd. Reed naar de Krimpenerwaard, had ene moment nog gewoon 100% zicht, zag wel in de verte al wat mist, prachtig met de zonsondergang. En ineens, ik zag misschien nog 50 meter voor me. Tijd geleden dat ik zo'n dichte mist zo plots heb meegemaakt. Goed, het zag er erg slecht uit, maar geleidelijk op de avond werd t helderder. En zo tegen 12 uur zag je weer gewoon kilometers ver kijken in Gouda. T werd even weer wat minder, maar niet echt zo'n nachtmerrie als in sommige delen van Nederland.

Hoop dit jaar op weer rustig weer, maar niet zo veel mist. Zolang we maar n witte kerstmis krijgen.

Bij ons in de kop van nh, was het afgelopen jaarwisseling dramtisch. Tot 20:00 uur schitterend en van 20:00 tot 03:00 geen 20 meter zicht meer. Hopelijk 2020/2021 heel anders! Zodat we lekker kunnen rammen de hele avond door:handsup:

Hier de hele dag zeer dichte mist met oudjaar, wat een drama was dat.:cry: Maar een paar dingen afgestoken. Hopelijk dit jaar beter weer met oudjaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan