Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop dat buienradar een natte dag voorspelt voor 31 dec, wellicht is het dan op de dag zelf droog. Vandaag was het in ieder geval precies het tegenovergestelde.

Oeps, toch ook een kijkje genomen hier... Maar maak me nog nergens zorgen over. Als ik het vuurwerk binnen heb ga ik wel eens uitgebreider kijken wat het weer ongeveer gaat doen.

Ze kunnen overmorgen nog geen eens goed voorspellen laat staan over 10 dagen. Ik kijk over een week wel wat het ongeveer gaat doen en op de 31e in de ochtend geloof ik het pas.

Zolang er geen extreme mist of hoosbuien zijn is het goed te doen. Volgend weekend zal het al wel ver bekend zijn.

als OnweerOnline Admin heb ik voldoende met weer van doen en inmiddels een prima gevoel voor pluimen en weersituaties. Deze zint mij geenszins. Wat een drama, run op run lijkt het slechter te worden. Gadverdamme zeg. Als stormchaser is in de zomer een mooie onweerssetting goud waard, maar er is maar één dag in het jaar dat het écht goed weer moet zijn: 31 december. Tot nu toe lijkt dat steeds ingewikkelder te worden. Zucht.

don’t get me wrong; ik ben heel pessimistisch want ik wil gewoon helder, droog dus, koud en niet al te veel wind. Pluim lijkt daar in ieder geval niet al te veel kans op te geven, nu.

Op basis van de diverse metereologen en sites staat denk ik vast dat het niet koud wordt, niet windstil, en verder wisselvallig. Dus mist is alvast uitgesloten en je hoeft geen handschoenen aan. Vraag is nu hoe het precies in onze 8 uurtjes is, en dat horen we na kerst wel!

Nou, ben nog steeds positief hoor, west tot westnoordwestenwind, 3 Bft in binnenland, enkele buien en een open weertype zoals het lijkt. Neerslagkans 30-40% op 1-3 mm.

Nou, ben nog steeds positief hoor, west tot westnoordwestenwind, 3 Bft in binnenland, enkele buien en een open weertype zoals het lijkt. Neerslagkans 30-40% op 1-3 mm.

Is dat eventuele neerslag berekend over de gehele dag of tijdens de nieuwjaarsnacht ?

Niet bang voor de WC clustertje van EC00? Ik wel :wink:. Had dat hoog tussen kerst en oud en nieuw liever een dag of 3 later gezien.

Met de afgelopen jaren in het achterhoofd ben ik zeker niet ontevreden zoals de kaarten er nu voorliggen, daar baseer ik eigenlijk mijn uitspraken op..(lees zeikregen en mist/smog de afgelopen jaren soms...)

Spanning voor het weer wordt hier ook met de dag groter zeg. Hopen op het beste.

Toch wel een boosdoener voor de sfeer dat er dus helemaal geen sneeuw is dit jaar.. Als ik de herrineringen dan terughaal van vroeger, pff, vroegâh, de goede ouwe tijd..

En toch blijf ik elke keer weer kijken...
Ook al valt er niets aan te veranderen,ik hoop op een windkracht 2-3 af en toe een buitje mag best.

Buienradar geeft nu een westelijke stroming op t.o.v gisteren een noord-westelijke. Hierdoor toch een beetje tegen in de verwachting. Zo zie je maar weer, er zijn nog zoveel onzekerheden, het wisselt per dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan