Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooruitblik! Dit is de weersverwachting voor oud en nieuw

Of je nu vuurwerk af wilt steken, een gezellig vuurkorfje in je tuin wilt zetten of buiten wilt proosten met de buren: het liefst willen we natuurlijk een droge jaarwisseling. Daarom kijken we alvast vooruit naar het weerbericht en ontstond deze weersverwachting voor dinsdag 31 december, oudejaarsavond.

Volgens WeerOnline wordt het op dinsdag 31 december redelijk weer, ze geven deze dag een 5 als weercijfer. Overdag wordt het bewolkt met af en toe een buitje. Willen we naar buiten, dan moeten we ons wel goed aankleden. Overdag wordt het zo’n tien graden Celsius, ’s nachts daalt de temperatuur naar 5 graden.

Weersverwachting

Gelukkig voor vuurwerk-afstekers staat er niet al te veel wind: er wordt windkracht 4 verwacht. Verder is er 60% kans op regen. Er valt naar verwachting zo’n 1.7 mm regen, volgens WeerOnline. Maar Buienradar laat weten dat het droog blijft. Hoe dan ook, tussen de kleine buitjes door is het buiten waarschijnlijk prima toeven. Het weerbericht kan natuurlijk nog veranderen in aanloop naar oud en nieuw, maar wij zijn best tevreden met deze verwachting!

https://indebuurt.nl/randmeren/nieu...-de-weersverwachting-voor-oud-en-nieuw~73295/

Wat was de voorspelling voor dat verschrikkelijke weer precies 2 jaar geleden? Lijkt me een goed uiterste als vergelijking voor dit jaar��

Dan nu het echte weerbericht...:p
De kans op wisselvallig weer is nog steeds tamelijk groot (60% idd) al lijkt het niet meteen zeiknat te worden. Overdag rond 6 graden, in de nacht rond 4 graden. De modellen wisselen een beetje tussen regengebieden en ruggen van hogedruk ofwel rustig en droog weer versus wat natte weer met wat wind. Diepe depressies met veel wind en bakken met regen staan niet op het programma zoals het er nu voor staat.

Geeft eigenlijk alleen maar stress dit topic :P Eerst is het geen vuiltje aan de lucht, dan toch wat wisselvallig, wel/niet mist. Aaahhrg! Elke avond een gebedje aan de weergoden zullen we maar zeggen.

De nieuwe ECMWF 240 uur vooruit kaart gaat tot de 30e 12 uur..dat kan twee kanten op voor de 31e...een noordelijke stroming met een aantal buien of de vorming van een nieuw laag bij de Noorse bergen dat bij ons voor wisselvallig weer zorgt maar wel temperaturen boven nul en best wat wind maar nog niets verontrustends......of de rug van hogedruk boven Engeland komt dichterbij en zorgt voor rust in de atmosfeer en rustig weer....ik ga op dit moment uit van optie 1, eens kijken waar de pluim mee komt zometeen...
9E77C023-BDC0-4D79-890C-596499AC2C53.jpg

Mijn buienradar app is nu wel heel positief. Ga ik lekker effe naar staren ... :p
Volop zon, 2 tot 6 graden, alleen iets te weinig wind denk ik

Nou, ik ben best blij met de nieuwste kaarten.....lijkt erop dat we met een noordwestelijke stroming te maken krijgen met enkele buien. Beetje guur weer, prima voor het oudjaars gevoel. Voordeel is dat in deze lucht soort de wind in het binnenland wel mee zal vallen bij een graad of 3 in de avond. Zo af en toe een bui is dan prima te doen. Dit is de ECMWF oplossing van vanochtend. Ik teken daar meteen voor. Kust (strand) heeft dan 5-6 Bft.
ECMWF kaart voor de 31e in de nacht, de 24 uur erop zal de NW stroming aannhouden...
EC.png
GFS heeft min of meer dezelde setting al ligt het hoog vlakker ten zuiden van ons en staart er bij GFS meer druk op de ketel ofwel meer wind. Maar ook hier west tot noordwest stroming met buien...mocht eea zo doorzetten (kans is groot) dan hoeven we ons geen zorgen te maken om mist en hangende kruitdampen...
GFS kaart zelfde tijd als ECMWF...ook hier zelde evolutie, laag bij Ijsland trekt door en wij krijgen en WNW/NW stroming.
GFS.png

Laatst bewerkt:
Nee david, ik neem geen genoegen met regen op oudjaarsdag. Ik wil potjandorie lekker sneeuw!

Laten we met zn allen de bladblazers aanzetten naar het zuiden gericht, misschien helpt dat!!

:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan