Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook het idee, dat het weer het meest wisselvallige is wat er ook maar bestaat.
Afgelopen dinsdag heb ik 70km op de wielrenfiets gezeten. Voordat je vertrekt kijk je nog even het weerbericht. Droog en "windkracht 2 uit het zuiden" Man man man, die wind jonge. windkracht 5 uit het westen, en ook serieus geen meter wind mee gehad. :bonk:

Speciaal voor jou "meedraaiende wind" , iets wat vooral wielrenners treft. :D

Snap niet dat het bijna ieder jaar zweten en stressen is. Waarom kan het nou niet gewoon vriespunt, droog, matige wind. Ieder jaar dat typische Nederlandse pauper weer rond eind december...

En toch... ik heb maar zelden meegemaakt dat het weer echt te slecht was om af te steken. Paar jaar geleden die mist wast drama, en vaak zat regen gehad. Maar kan me eigenlijk geen jaar voor de geest halen dat het echt met bakken uit de lucht kwam.

Ik heb ook het idee, dat het weer het meest wisselvallige is wat er ook maar bestaat.
Afgelopen dinsdag heb ik 70km op de wielrenfiets gezeten. Voordat je vertrekt kijk je nog even het weerbericht. Droog en "windkracht 2 uit het zuiden" Man man man, die wind jonge. windkracht 5 uit het westen, en ook serieus geen meter wind mee gehad. :bonk:

Je kijkt ook altijd op de verkeerde app he? :p :)

En toch... ik heb maar zelden meegemaakt dat het weer echt te slecht was om af te steken. Paar jaar geleden die mist wast drama, en vaak zat regen gehad. Maar kan me eigenlijk geen jaar voor de geest halen dat het echt met bakken uit de lucht kwam.

2 jaar terug was het bij ons bagger weer. Kwam met bakken uit de lucht. Toevallig rond 0000 droog. De hele avond in een party tent gestaan.

Inderdaad, 2 jaar geleden veel regen gehad. Zelfs een box weg kunnen gooien, die was totaal doorweekt.

2 jaar geleden was het drama een en al regen tot net voor 12 toen werd het gelukkig nog droog. Ik vind regen zo veel minder sfeer hebben. Geef mij maar helder licht vriezend weer met een zacht briesje. Maar ja je kunt helaas niet alles hebben in het leven.:angel:

Soest zelfde hoor, bakken regen tot 2300 uur, wel 15 mm....langleve visco lont...maar opruimen was een crime...

Misschien topic-vervuiling maar ik heb toch een prangende newbee vraag: ik heb nog nooit in de regen hoeven te stoken (*lucky me klopt af*). Is het bovenstaande sarcastisch of is visco lont echt waterbestendig? :shy:

Misschien topic-vervuiling maar ik heb toch een prangende newbee vraag: ik heb nog nooit in de regen hoeven te stoken (*lucky me klopt af*). Is het bovenstaande sarcastisch of is visco lont echt waterbestendig? :shy:
Visco brandt zelfs onder water....zeker niet sarcastisch hoor..ik had toen ook projecten met grijslont..dat kon je meteen vergeten...
Goede strijkers en visco knallers zoals nitraten kun je na enige tijd best in het water gooien...uit gaan ze meestal niet..

Visco brandt zelfs onder water....zeker niet sarcastisch hoor..ik had toen ook projecten met grijslont..dat kon je meteen vergeten...
Goede strijkers en visco knallers zoals nitraten kun je na enige tijd best in het water gooien...uit gaan ze meestal niet..

Nu je het zegt... ik vroeg me al af hoe dat toch kon op al die Youtube filmpjes. :p

Thanks voor de reply.

Ontopic maar weer met positieve instelling....zelf ben ik zo positief dat ik jullie maar niet de kaart van oudjaarsavond laat zien van de 06 uur GFS run....je wordt daar niet vrolijk van dus waarom zou ik hem laten zien? Scheelt weer stress....:holland:

Ontopic maar weer met positieve instelling....zelf ben ik zo positief dat ik jullie maar niet de kaart van oudjaarsavond laat zien van de 06 uur GFS run....je wordt daar niet vrolijk van dus waarom zou ik hem laten zien? Scheelt weer stress....:holland:

Nee, want dit werkt wel mee hahahah... :bonk:

Off topic, visco heeft een buskruit kern met daaromheen een aantal lagen (meestal 3). De eerste twee lagen is ''regulier'' touw. In tegengestelde richtingen (ruitvorm) om raffelen te voorkomen. En de laatste laag is een coating die bestaat uit een nitraat houdende laag. Deze houdt de boel bij elkaar en zorgt ervoor dat het buskruit niet vochtig wordt (onder normale omstandigheden). Daarnaast zorgt deze laag ervoor dat het lont ook onderwater door kan branden.

GFS zit vaak aan de warme kant is mijn ervaring, EC laat meer kou zien gelukkig, maar ik hoop dat het niet weer een uitstelpluim wordt. Hoewel er ook nog een significant aantal leden bij EC voor warmere oplossingen gaat, maar over het algemeen amper neerslagsignaal. Gister nog wel, maar nu gemiddelde wederom iets kouder is, is ook dat wat minder.

Anti-regendansje maar doen met z'n allen?

Hier in Roermond zijn de weersvoorspellingen voor 31 december tot nu toe prima...

weer.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan