Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens buienrader heel rustig weer en wind uit het NO. Betekent meestal geen vochtige lucht maar er mag inderdaad wel iets meer wind staan.3BDC0F9A-D35B-4919-A5E2-665C497B525B.jpg

Dit stelt mij wel weer wat gerust moet ik zeggen. Iets wind erbij en het is perfect.

T is nog aardig ver weg t verandert toch zo weer met de dag. Als t maar niet stormt en echt stortregent dan ben ik allang blij. Kou vind ik niet erg heb dat eigenlijk t liefst icm helder mooi weer.... We wachten af.

Denk dat de verwachtingen wel een hele kleine grove schatting kunnen geven wat het weer in grote lijnen is... de details komen denk ik pas na kerst.

Rustig aan mannen! Het weerbericht zal de komende dagen nog flink variëren. Pas na de kerst kun je een beetje duidelijkheid verwachten.

Snelle blik lijkt de kans op wisselvallig weer toch best groot te zijn...hogedrukgebieden lijken de grote afwezige dit jaar...

Wisselvalligheid betekend niet dat het op de dag regent. Alleen is het risico groter. Met een beetje geluk hebben we net op die dag een rug van hogedruk of net een paar dagen rustiger weer te pakken. ( lees geen storm of actieve fronten e.d. )

Wisselvallig weer is nog steeds veel beter als een regenfront "des doods".
Betekent dat er altijd droge periodes zijn!

Snap niet dat het bijna ieder jaar zweten en stressen is. Waarom kan het nou niet gewoon vriespunt, droog, matige wind. Ieder jaar dat typische Nederlandse pauper weer rond eind december...

:cry: Nou, nu vind iedereen me niet meer leuk....:copper:

maar niet getreurd, dit is een algemene tendens die ik hierboven aangaf, pas na de kerst en wellicht pas rond de 28e 29e wordt eea duidelijk m.b.t de details... kans op wisselvalligheid lijkt gewoon groot op dit moment kijkende naar de pluim en diverse langere termijn modellen..

Geen paniek jongens en meiden. Wisselvalligheid is een heel groot woord. misschien hebben we net een hoge drukgebied te pakken die periode. Of misschien een enkele bui maar wisselvallig betekent niet gelijk heel de avond Regen.

C23B39AE-EACC-4006-AF4D-4D5E4681E727.jpg

Ik heb ook het idee, dat het weer het meest wisselvallige is wat er ook maar bestaat.
Afgelopen dinsdag heb ik 70km op de wielrenfiets gezeten. Voordat je vertrekt kijk je nog even het weerbericht. Droog en "windkracht 2 uit het zuiden" Man man man, die wind jonge. windkracht 5 uit het westen, en ook serieus geen meter wind mee gehad. :bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan