Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De regen die op oudejaarsavond over Nederland trekt is net op tijd het het land uit. Rond middernacht is het droog in het grootste deel van het land. Dat meldt Weeronline. In het oosten is er nog wel kans op wat regen.

Op Oudejaarsdag staan wind en regen op het programma. Een groot deel van de dag is het nog droog met wolkenvelden en zonnige perioden, maar in de middag neemt de bewolking toe en gaat het vanuit het westen regenen. De zuiden- tot zuidoostenwind is daarbij matig tot vrij krachtig en aan zee krachtig tot hard. 'Uitkijken dus met vuurwerk', luidt de waarschuwing van het weerbureau.

Oudejaarsavond blijft het nog vrij stevig waaien en zijn er perioden met regen. De tweede helft van de avond wordt het vanuit het westen droog en rond middernacht is de regen grotendeels het land uit. Vooral het oosten maakt nog kans op wat regen. In de Nieuwjaarsnacht zijn er opklaringen en daalt de temperatuur tot circa 4 graden.

Nieuwjaarsdag, woensdag, is het overdag grotendeels droog met velden sluierbewolking en soms een waterig zonnetje. De bewolking wordt vanuit het westen dikker en 's avonds gaat het regenen. Er komt opnieuw een stevige wind uit zuidelijke richtingen te staan, die in de loop van de avond piekt met mogelijk een stormachtige wind op de Wadden. Het is 's middags circa 8 graden.

Bedankt David, met deze voorspelling ga ik er een top avond van maken, nogmaals bedankt voor al die jaren dat je ons mocht verblijden met je voorspellingen:

Nee hoor, zelfs op een open plek waaien ze dan nog niet gauw om. Maar dan wel met de wind in je rug er vanaf gaan staan hè; áls het omwaait, komt het niet jouw kant op :idea:

update 10:35 ~ de jongste weerkaarten (GFS 00:00) voor dinsdagnacht – woensdag laten de regenzone in de late namiddag over het westen van België schuiven (meest lichte regen). Dit trekt richting Duitsland en verlaat ons in de avondperiode. Tegelijkertijd komt er een kleinere regenzone het westen van België binnen met gemiddeld 2-4 mm tussen 18:00 en 00:00. Rond middernacht moet de meeste neerslag evenwel verdwenen zijn. De wind blijft meestal matig uit zuidwestelijke richtingen blazen met windstoten tot 40 km/h.

Bron bericht: www.noodweer.be

in het westen hebben morgen nacht de meeste mazzel .
maar goed we kijken hoe het afloopt .
eigenlijk is 1-3 mm niet gek veel als ik dat goed gelezen heb .
als ik op mijn eigen regionale site kijk staat er voor nu 15% kans op 5 mm neerslag .
we wachten het ff af .
op zich vind ik mot regen niet erg maar als het maar geen druppel regen is zoals we dat vorig jaar hadden .
we kijken wel ff waar het schip strand .
het is geen nood weer zoals we dat met de kerst hadden dus dat scheelt

http://www.rtvoost.nl/weer/default.aspx

meestal is het westen de pineut nu als 1e droog nou ik hoop dat et sneller verdwijnt en iedereen een droge jaarwisseling heeft.

Anders wordt het even wachten tot een uur of 1, misschien dat het dan minder is. Morgen gaan we het precies zien denk ik, of is het vanavond al wat zekerder?

Niet echt...het gaat er ook om of het echt een bandje met regen is of een breder verbrokkeld gebied...dat zal pas blijken as het de radar binnenloopt. Morgenochtend een laatste update maar verwacht geen wonderen....

Anders wordt het even wachten tot een uur of 1, misschien dat het dan minder is. Morgen gaan we het precies zien denk ik, of is het vanavond al wat zekerder?

06 Hirlam laat het frontje ook wat later komen en ligt om middernacht nu precies boven midden Nederland.:shocked::shocked::shocked:

Iets later zelfs en dat is niet gunstig maar GFS laat hem wel wat oplossen en doortrekken in de late avond, zal er echt om spannen. ga toch echt maar uit van regelmatig wat regen in de avond...

Jammer, dan lijkt vorig jaar zich te herhalen. Nou maar hopen dat het beetje motregen is, en niet dat keiharde regen van vorig jaar.

Toch wachten tot morgen dan.

Niet echt...het gaat er ook om of het echt een bandje met regen is of een breder verbrokkeld gebied...dat zal pas blijken as het de radar binnenloopt. Morgenochtend een laatste update maar verwacht geen wonderen....

In het oosten (waar ik dus woon) gaat het volgens het AD in de avond regenen overdag blijft het droog.
wel staat er een flinke wind..
niet echt ideaal dus.

in totaal in het westen ongeveer 2 mm.... maar als door de hele dag door valt, gaat het wel meevallen, ik denk als ik het zo lees niet dat we keiharde regen als vorig jaar gaan krijgen..... hopen dat die buien wat harder waaien en het beetje zal verwaaien en het land snel uit al zijn.

Er staat zelfs 0.6 mm op weeronline.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan