Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
phoe wat zijn er toch een boel metingen zeg .
als ik de site van mijn lokale omroep moet geloven ben ik (we) heel wat beter af .
voor de komende dinsdag geheel bewolkt moeten zijn met zo n 10% kans op 5 mm neerslag .
de woensdag zou dan geheel droog moeten zijn, en donderdag zou het hier weer gaan plenzen .

http://www.rtvoost.nl/weer/

lijkt mij niet verkeerd .
hier schijnt toevallig de zon
ik vraag me nou zo langzamerhand af wat ik moet geloven

phoe wat zijn er toch een boel metingen zeg .
als ik de site van mijn lokale omroep moet geloven ben ik (we) heel wat beter af .
voor de komende dinsdag geheel bewolkt moeten zijn met zo n 10% kans op 5 mm neerslag .
de woensdag zou dan geheel droog moeten zijn, en donderdag zou het hier weer gaan plenzen .

http://www.rtvoost.nl/weer/

lijkt mij niet verkeerd .
hier schijnt toevallig de zon
ik vraag me nou zo langzamerhand af wat ik moet geloven

Daar ga ik morgen verder op in, zal ik ook noord/zuid oost en west meenemen.

Dinsdag 31 december

Droog

Het is oudejaarsdag droog, maar bewolkt. De temperaturen komen te liggen rond 8 à 9 graden, bij een matige tot vrij krachtige wind uit het zuiden. De jaarwisseling verloopt overwegend droog met temperaturen rond 4 graden.

Momenteel bij mij in Grunn tussen 18:00 en 0:00 0,6MM met 45% kans.
Niet optimaal maar beter dan vorig jaar, hopen dat het beetje los sputtert om uurtje of 6 s'avonds en dan de rest droog, 4bft kan ik prima mee leven. van weer.nl

Dinsdag 31 december

De jaarwisseling verloopt overwegend droog met temperaturen rond 4 graden.

In het westen wel ja.
Het Midden en Oosten van NL schijnen weer in de regen te zitten rond de jaarwisseling(bron: Regenradar /Niederschlagsradar).
Vorige jaarwisseling schijnt zich te herhalen.
Het was hier toen(regio Leiden) om 24.00 uur droog!!.
Het kan natuurlijk nog wel veranderen......
De trend is toch bijna ieder jaar , dat het westen er het best vanaf komt.
Ik blijf echter duimen voor redelijk droog weer voor iedere freak.
De wind kan in het westen wel parten gaan spelen, 4-5 bft

Ook nog maar even het weerbericht van de Limburgse omroep plaatsen (L1)

Op de laatste dag van dit vrij koude jaar, dinsdag, is het met maxima van 9 à 10 graden zacht. Bij een stevige ZZW wind is er op Oudjaarsdag veel bewolking. Hieruit valt af en toe motregen, maar het is meestal overwegend droog. ’s Avonds wordt de kans op regen groter.
Tijdens de jaarwisseling zal het een graad of 5 zijn en bij een stevige wind is er een vrij grote kans op regen. Volgens de laatste gegevens ligt er dan een regengebied boven Limburg. Er is een kans dat dit front vertraagt waardoor de jaarwisseling nog net (overwegend) droog verloopt, maar dit is nog onzeker.

Een klein beetje regen is niet zo heel erg. Als het maar niet keihard waait, dan vliegen al je cakes door de straat en dat is niet de bedoeling.

Ik hoorde net dat het de hele week gaat regenen, behalve op dinsdag. Maar dat is wel heel kort door de bocht als ik de informatie in dit draadje zo lees :)

Een klein beetje regen is niet zo heel erg. Als het maar niet keihard waait, dan vliegen al je cakes door de straat en dat is niet de bedoeling.

Ik hoorde net dat het de hele week gaat regenen, behalve op dinsdag. Maar dat is wel heel kort door de bocht als ik de informatie in dit draadje zo lees :)

Ik teken er voor!

Ziet er iets slechter uit voor rond 12 uur. De weerkaarten (waarschijnlijk op GFS gebasseerd) laten zien dat het dan gaat regenen. Maar deze vanuit het westen zal wegtrekken naar oost.

Timing zal ons zeggen wanneer het gaat regenen in de avond...

Krijg een deja vu van vorig jaar..

Het zou vandaag en gisteren toch ook regenen? Heeft het niet gedaan. Strak blauwe lucht met alweer zon. Ik denk dat het dinsdag wel goed komt

Voor de Overijsselaars hier, deze tweet kreeg ik van Ton ten Hove: voorlopige verwachting: bewolkt, mogelijk wat (lichte) regen. Matige zuidenwind 6/7 graden. Voordeel: geen mist en niet koud.

Op weeronline(App) zie ik al een zonnetje achter het lichte gekleurde wolkje met een enkel drupeltje. :P Ik wacht gespannen af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan