Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Buienradar geeft mooi weer aan voor omg. Rotterdam :D
0,9mm en per 5 dagen details gewoon de hele dag droog.
Zou het dan toch nog goedkomen??

Dan is buienradar iets positiever dan Weeronline (zie eerdere bericht). Of ik zit natuurlijk weer aan de slechte kant van Rotterdam...

Windkracht 4 is toch sowieso best wel veel?

Gemiddelde windkracht in Nederland is toch maar net windkracht 2? Volgens mij verwaaien vuurwerkeffecten echt al wel vrij behoorlijk bij windkracht 4 toch?

Windkracht 4 is van 5,5 tot 7,9 meter per seconde.
Verwachtingen geven nu 5 á 6 meter per seconde aan. Volgens mij is dit ook in een open veld.

Moraal van het verhaal: het blijft een krappe windkracht 4:D:cool:

Vorig jaar kan ik me herinneren dat het rond de 9 meter per seconde waaide = een volle windkracht 5. Was vervelend, maar niet onoverkomelijk!

In de 3 sec dat de bombette omhoog gaat vliegt deze dus zo 10 -12 meter naar links of rechts.

Toch maar even rekening mee houden dus.

In de 3 sec dat de bombette omhoog gaat vliegt deze dus zo 10 -12 meter naar links of rechts.

Toch maar even rekening mee houden dus.

Nee zo werkt dat niet, door de (hoge) verticale snelheid zal de bombette absoluut niet 10-12 meter horizontaal bewegen. De bombette heeft ook niet meteen een horizontale snelheid het moment dat deze gelanceerd word. De bombette zal natuurlijk wel wat uitwijken en wellicht ook wat lager exploderen doordat de bombette (verticale) snelheid verliest.

Ik heb liever het weer voor aankomende zondag hier in Arnhem..
Weeronline geeft voor zondag windkracht 3 aan en 45% kans 0,9 mm regen.

Dinsdag windkracht 4 en 80% kans op 2,5 mm regen en aan de afbeelding te zien vooral in de avond..
Maar niets is zo veranderlijk als het weer in Nederland. Ik wacht dus nog wel even rustig af ;)

Laatst bewerkt:
Windkracht 5 inmiddels voor mijn omgeving. Weinig tot geen regen, maar dus wel een stevige wind. Ik hoop dat die wind nog flink gaat afnemen.

Het weer in Sittard wordt wel aanvaardbaar, bewolkt en 18% kans op regen. Maar dat is dan wel maar 0,1 mm. Alleen windkracht 4, maarja. we zien wel :wink:

op het moment ziet het er voor heel Nederland wel goed uit volgens mij. alleen aan de kust een windkracht 5 binnenland 4. en zoals ik het kan zien op de kaarten gaat de regen wel mee vallen.
zelfs KNMI meldt 0/2 mm dus lijkt me niet slecht....
gaan het zien hier in landgraaf lijkt het in ieder geval mee te gaan vallen.
Ben geen weerman maar kijk gewoon op een aantal sites ;)

ik zie het positief is zelf knmi meldt op dit moment goed dus ik denk dat dit best goed gaat komen en ja ik zeg maar zo mist is het ergste wat er kan gebeuren dit gaan we zowizo niet krijgen

Inderdaad, kust blijft of 5 hangen, volgens de vele sites.

Als ik de GFS bekijken ziet het er opzich wel goed uit, aleen tussen 9 en 11 uur savonds zal het regenen, daarna droog, de wind blijft vrij sterk.

Ik hoop dat het om 12 uur droog blijft, en niet zoals vorig jaar, binnen 15 min al klaar :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan