Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De laatste weersverwachting (28 december 2013)

"De weersverwachting met jaarwisseling is traditioneel één van de belangrijkste weerberichten van het jaar voor vuurwerkliefhebbers. Zal het regenen en hoe sterk zal de wind waaien? Vandaag en ook de komende dagen komt u op noodweer.be het antwoord te weten. De jongste weerkaarten .."

Lees meer op noodweer.be !

Jaarwisseling valt mogelijk plaatselijk in het water

Met oud en nieuw kan het behoorlijk waaien en her en der ook flink regenen, vooral in het westen van het land. Dat verwacht weeronline.nl.
Dit weekend houdt de wind zich nog rustig, maar vanaf maandag gaat het stormachtig waaien. En ook voor dinsdag, oudejaarsdag, wordt aardig wat wind verwacht. Weeronline waarschuwt om die reden voor het afsteken van vuurwerk. Daarnaast is er veel bewolking, waaruit soms wat regen valt. In de avond gaat het vanuit het westen waarschijnlijk enige tijd harder regenen, waarna de wind iets afzwakt. Het blijft echter hard genoeg waaien, aan de kust windkracht 5, om mist te voorkomen.

'De timing van de regen is nog wat onzeker, maar het het is goed mogelijk dat de jaarwisseling regionaal in het water valt'. Meteoconsult verwacht ook dat het op oudjaars- en nieuwjaarsdag wat regen valt, maar tijdens de jaarwisseling zal het volgens het weerbureau droog blijven.

'Warm bad'
Koud wordt het echter niet. Op nieuwjaarsdag (woensdag) is het zo'n 8 graden. Door het zachte najaar ligt de zeewatertemperatuur ook ongeveer op 7,5 graden, dus de nieuwjaarsduik is 'bijna een warm bad'. Wel staat er een krachtige wind, waardoor de gevoelstemperatuur rond de 2 graden ligt.

De warmste nieuwjaarsduik was vorig jaar. Toen werd het warmer dan 12 graden en was de watertemperatuur ook een graad of 7. De koudste nieuwjaarsduik beleefden we in 1997. Met -6,2 als maximumtemperatuur en een gevoelstemperatuur van ruim onder -10 was het ijskoud.

De eerste dagen van het nieuwe jaar wordt het nog geen winter. De kans op regen blijft groot, er staat veel wind en het is vrij zacht.

Aldus AD.nl

Weeronline verschilt hier nog wel beetje in met andere weersites.

Weeronline doet alsof het echt in het water valt, maar de voorspellingen zijn nog niet zo slecht als vorig jaar.. toen regende het pas hard.. :shocked:

Ik snap niks van dat weer. Ze gaven vandaag 80% regenkans op, 10MM regen. Echter schijnt al heel de dag de zon, een helder blauwe lucht en geen zuchtje wind! Dit zou echt het PERFECTE oud en nieuw weer zijn. Lekkere temperatuur, zonnetje erbij, perfect. Helaas zijn de vooruitzichten voor dinsdag minder goed

Ik snap niks van dat weer. Ze gaven vandaag 80% regenkans op, 10MM regen. Echter schijnt al heel de dag de zon, een helder blauwe lucht en geen zuchtje wind! Dit zou echt het PERFECTE oud en nieuw weer zijn. Lekkere temperatuur, zonnetje erbij, perfect. Helaas zijn de vooruitzichten voor dinsdag minder goed

Nou ik was dan vannacht aan het werk, maar man wat een k*t weer was het om een uur of 4.

10mm is er wel gevallen aangezien der plassen lagen die bijna niet ophielden.

Dus ik denk dat je een groot deel niet hebt meegemaakt omdat het ook 's avonds valt of in dit geval 's morgens.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binn...m_content=textlink&utm_campaig n=Headliner.nl

Moet je die Facebook reacties is lezen onder het stukje, wat een stelletje azijnzeikers, echt te walgelijk voor woorden.

Ontopic; Verwachtingen zijn verbeterd voor mijn plaats sinds vanochtend, beter. :-)

Moet je die Facebook reacties is lezen onder het stukje, wat een stelletje azijnzeikers, echt te walgelijk voor woorden.

Ontopic; Verwachtingen zijn verbeterd voor mijn plaats sinds vanochtend, beter. :-)

Gewoon lekker negeren dom volk.:bye: Nu is het tijd voor ons feestje.:D

Inderdaad azijnzeikers dat gedoe over gewonden MAAR ondertussen is de eerst gipsvlucht alweer binnen over kosten en gewonden gesproken WAARis de roep om een wintersport verbod?

Ik heb de reacties op facebook net ook gelezen, zijn inderdaad gigantische zeikers.
Ik wou er net op reageren, maar ik dacht ik hou mij in.
Dit soort lui halen mij het bloed onder de nagels weg.

we gaan er dinsdag ook vol op... vuurwerk haters dat word een dagje in de kelder zitten woooeehaha

Kijk, van deze berichten worden we vrolijk. Of het echt gaat gebeuren is maar net de vraag, maar hier word je vrolijk van.

off topic:
Ik kan mij zo ergeren aan al die mensen die zitten te zeiken over dat vuurwerk. wat is nou 1 dag/nacht op een heel jaar. Laat ons ook gewoon ons pleziertje hebben -.-". En dat vuurwerk altijd gevaarlijk is.. Een mes is toch ook niet gevaarlijk, mits je er goed mee om gaat. Het zelfde geld voor vuurwerk. Als je er mee om gaat hoe het hoort, is de kans vrij klein dat je iets overkomt.
Of je van vuurwerk houd of niet moet je zelf weten, maar ga alsjeblieft niet zielig lopen doen dat het verboden zou moeten worden.

Sorry moest dit even kwijt :P. Nu weer verder over het weer haha.

Ziet er goed uit , ik denk dat het voor de overdag stokers zowiezo wel goed zal komen.
Een hele dag regen is iniedergeval uitgesloten! Thankgod!

Iedereen moet gewoon uiterst genieten van deze dag , je weet nooit of het ooit definitef verboden word dus lekker los gaan :)

Dat sowieso. Maak van elke dag een feestje, voor je het weet is het weer over. En met oud en nieuw laat ik mij dat geen 2 keer zeggen :D. Komt helemaal goed, weer of niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan