Het weer op 31 december en 1 januari

Bij windkracht 5 veel hinder met afsteken sier...??

Natuurlijk. De effecten worden niet mooi zoals zonder wind, dus eigenlijk is het al zonde om het af te steken....

Hier kan ik ook nog wel mee leven:
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ensemble.html

Wind.png

Prec.png

Ps. KNMI en Davidh zijn denk ik toch wel de betrouwbaarste qua Hirlam en GFS...

Sjeemig zeg, dat ziet er inderdaad dramatisch uit hier :sad:

Ik kan mij overigens nog een jaarwisseling herinneren waarin de overheid besloot dat de dag erna ook nog gedoogd werd dat er gestookt kon worden, dat was volgens mij ook vanwege het weer (2007-2008 zeer dichte mist).

Omdat men het destijds geen fijn idee vond dat de bevolking met een vracht vuurwerk in huis zou blijven zitten door het jaar. Ik hoop dat ze dat idee niet vergeten zijn, en het wellicht nog eens inzetten. Zou wel slim én voor ons fijn zijn natuurlijk.

Sjeemig zeg, dat ziet er inderdaad dramatisch uit hier :sad:

Ik kan mij overigens nog een jaarwisseling herinneren waarin de overheid besloot dat de dag erna ook nog gedoogd werd dat er gestookt kon worden, dat was volgens mij ook vanwege het weer (2007-2008 zeer dichte mist).

Omdat men het destijds geen fijn idee vond dat de bevolking met een vracht vuurwerk in huis zou blijven zitten door het jaar. Ik hoop dat ze dat idee niet vergeten zijn, en het wellicht nog eens inzetten. Zou wel slim én voor ons fijn zijn natuurlijk.

Wanneer werd dit bekend?

Dat was dacht ik op oudjaarsdag zelf in het nieuws, toen duidelijk werd dat het bijna onmogelijk was iets van veilig vuurwerk afsteken te verwachten. Het werd toen gedoogd, maar ook hierin was toen helaas een hoop onduidelijkheid, want dat verschilde per gemeente ook nog eens.

Tja, 3 of 4 dagen, het zal altijd te kort blijven helaasch. Toch maar verder ON TOPIC over het weer nu, want dat is een hele andere discussie hea :wink:

Hier in Brugge geven ze regen en bewolking maar hoe dan ook ik ga alles stoken, ik kijk er al te lang naar uit en heb eigenlijk ook geen zin om een gans jaar met een serieuze hoeveelheid vuurwerk op mijn zolderkamer te liggen.............dussss stoken die handel

Hier probeer ik alles gewoon op te stoken, aankomend jaar nog verhuizen ook dus weinig zin om dan alles weer mee te nemen. Ik heb er een heel jaar naar uitgekeken dus stook wel tussen de regen door. Gewoon buienradar in de gaten houden, voorspellen ze maandag avond nog steeds regen om middernacht dan begin ik wel eerder of iets later.

Hier word het tot nu toe alleen maar beter. De wind lijkt niet meer sterk te zijn maandag nacht en ook droog bij een graad of 3. Morgen word het wel een rot dag, maar dat zal mij een zorg zijn :D

Hallo, om even nog want informatie in de groep te gooien, dit heeft de KNMI vandaag(inmiddels gisteren nu) op hun site geplaatst:

------------------------------ Zo -Ma- Di- Wo- Do- Vr
Zonneschijn (%)----------------30 -10 -30 -20 -10- 10
Neerslagkans (%)-------- ------ 70- 90- 80- 70- 50- 70-
Neerslaghoeveelheid (mm)------- 2/5- 4/7- 2/5- 1/6- 1/2- 0/1
Minimumtemperatuur (°C)-------- 6 -6/7- 4/6- 2/4- 4/9- 6/8
Middagtemperatuur (°C)--------- 7/8- 9/10- 6/7- 6/10- 9/10- 8/9
Windrichting------------------- ZW - Z- W- W- W- NW
Windkracht (bft)--------------- 5- 5- 4- 3- 4- 3

Uitgifte: 29/12/2012 17.45 uur LT

Door al deze uiteenlopende weersvoorspellingen weet ik niet meer wat ik moet geloven. Hopen dus op goed weer op Oudjaars- en Nieuwjaarsdag en dan zien we wel weer verder! Iedereen iniedergeval alvast veel plezier gewenst en een fijne jaarwisseling!

mvg

edit: wat streepjes geplaatst voor duidelijkheid

ach het gaat er steeds beter uitzien. Rond middernacht klaart het op volgens vele weersites! Beetje regen is niet erg. Ik vindt wind veel erger

Voor liefhebbers van vuurwerk dreigt het nieuwe jaar teleurstellend te beginnen. De kans op een natte jaarwisseling is op veel plaatsen groot, zo verwachten weerdeskundigen.

Op oudejaarsdag is het overdag bewolkt en blijft het op de meeste plaatsen droog. Maar 's avonds gaat het vanuit het westen regenen. Hoe het weer er rond middernacht uitziet, is nog niet helemaal te zeggen. De vooruitzichten zijn echter ongunstig. Enkele weerbureaus gaan er zondagochtend van uit dat het aan het begin van de nieuwjaarsnacht in elk geval regenachtig is. Ook kan er aardig wat wind staan.

bron

Kijk hoeveel blijerds erbij zijn. Even stemmen op de poll.

Voor liefhebbers van vuurwerk dreigt het nieuwe jaar teleurstellend te beginnen. De kans op een natte jaarwisseling is op veel plaatsen groot, zo verwachten weerdeskundigen.

Op oudejaarsdag is het overdag bewolkt en blijft het op de meeste plaatsen droog. Maar 's avonds gaat het vanuit het westen regenen. Hoe het weer er rond middernacht uitziet, is nog niet helemaal te zeggen. De vooruitzichten zijn echter ongunstig. Enkele weerbureaus gaan er zondagochtend van uit dat het aan het begin van de nieuwjaarsnacht in elk geval regenachtig is. Ook kan er aardig wat wind staan.

bron

Kijk hoeveel blijerds erbij zijn. Even stemmen op de poll.

Gadverdamme. Walgelijk die misgunners!

We zullen het ermee moeten doen helaas als dat zo is! Jammer maar ik denk maar zo, het kan altijd nog meevallen eerst maar s kijken als het zover is. Positiviteit blijft hoog in het vaandel.

Back
Bovenaan