Het weer op 31 december en 1 januari

is afhanklijk van de hoge drukgebied boven rusland en de lage drukgebied boven engeland enzo dus tjah hoop dat de hoge druk gebied wat meer opschuift naar het westen

Later vanochtend eerste uitgebreide uiteenzetting voor de 31e! Vanaf nu post ik in dit topic verder...:D

Later vanochtend eerste uitgebreide uiteenzetting voor de 31e! Vanaf nu post ik in dit topic verder...:D

Gezien de laatste EPS uitvoer van zowel GFS als EC lijkt me dat niet bevorderlijk voor de sfeer in dit gedeelte van het forum haha :wink:. Komen en gaan van storingen tot aan de jaarwisseling....

Een ding is duidelijk, depressies maken de dienst uit en het zijn actieve depressies met wind maar vooral met veel neerslag.
Rustig weer lijkt niet aan de orde maar alles valt of staat met frontale zones en buiengebieden eromheen en de windvelden.
De neerslagkans ligt toch wel boven 60% met een flink aantal mm, 5-8 graden.
De komende dagen gaat eea natuurlijk nog verschuiven en waar en wanneer een regengebied boven ons land ligt is pas 2-3 dagen van te voren aan te geven.

Kort de kerst: enkele opklaringen, een paar buien en een graad of 10 eerste kerstdag, terug zakkend naar 5 graden tweede kerstdag.
Beide dagen werk ik, dan dus opnieuw een update...

Ik ben eigenlijk al tevreden als het droog is en niet al te hard waait. Zelf mist vind ik niet erg, heeft altijd wel een bepaalde "gezellige" sfeer vind ik, zolang de mist niet te dicht is. Laten we hopen en duimen voor het beste mensen!

Hopelijk veranderd het nog naar positiever.. (alhoewel het nooit de hele dag zal regenen, kans is dan echt 0.03%:P).

de bilt
75% neerslagkans
4 mm
weercijfer 6

bron; weeronline.nl

Volgens weeronline op 31 december hier in Pannerden;
2-5 graden met 3 mm regen.
Buienradar is positiever met ook 2-5 graden maar..
GEEN REGEN.

25% op 3mm, ik ben tevreden!

Alleen de windkracht mag iets omlaag dat is 4, maarja als t maar droog en helder blijft. Windje blaast de mist weg :D

Rond wanneer zou je een (redelijk) nauwkeurige weersvoorspelling kunnen geven, david?
Want hoe het er nu uit ziet is nogal droevig: regen, regen, regen.

Ik weet dat het nog moeilijk te voorspellen is, maar ik begin het toch wel wat te knijpen kwa weer!

Als ik ergens een hekel aan heb is het regen, vorige jaar in de ochtend ook gehad en wat baalde ik zeg!!

buienradar geeft aan dat bij mij overdag 5 graden zal zijn en smorgens en snachts 3 graden, zal iets van 4 mm vallen op 31 dec. en 1 januari en op 2 en 3 januari zal droog weer zijn maar weer veranderd toch steeds,hoop wel dat op oudjaarsdag droog weer is zo dat we fijn kunnen knallen.

Rond wanneer zou je een (redelijk) nauwkeurige weersvoorspelling kunnen geven, david?
Want hoe het er nu uit ziet is nogal droevig: regen, regen, regen.

Dat zal rond de 29e zijn....moeten er geen grote verschillen zijn op zogenaamde randstoringen, want die kunnen eea behoorlijk in war schoppen...

Een klein beetje regen maakt mij niet zo veel uit, dit duurt meestal toch niet de hele dag.
Als het maar niet hard gaat waaien...

@ Davidh

Waar ik me nogal zorgen om maak is de nabijheid van het polaire front. Positie verschilt uiteraard per run. Zoals je zelf al aangaf zal de exacte positie van de golven (en dus mogelijk snel uitdiepende randstoringen) en de daartussen liggende trekruggen bepalend zijn voor het verloop van DE dag...

Ik heb er vanaf het begin al geen prettig gevoel bij gehad gezien de grote depressie activiteit op de Atlantische oceaan. Timing zal het sleutelwoord zijn de komende dagen! Fingers crossed.

75% regenkans hier, 3,5 mm. nu vraag ik mij af, 3,5 mm is toch helemaal niet zo veel?:D

@ Davidh

Waar ik me nogal zorgen om maak is de nabijheid van het polaire front. Positie verschilt uiteraard per run. Zoals je zelf al aangaf zal de exacte positie van de golven (en dus mogelijk snel uitdiepende randstoringen) en de daartussen liggende trekruggen bepalend zijn voor het verloop van DE dag...

Ik heb er vanaf het begin al geen prettig gevoel bij gehad gezien de grote depressie activiteit op de Atlantische oceaan. Timing zal het sleutelwoord zijn de komende dagen! Fingers crossed.

ja, best spannend allemaal, eerste kerstdag een uitgebreide update in de avond...

Het lijkt wel of 3 weken kwakkelweer in Nederland bruut geweld wordt aangedaan door diepe, zeer waterrijke depressies, een flinke vuist tegen de Russische beer....

Zou geinig zijn als de GFSpluim van vanochtend precies zou uitkomen; lichte regen in de ochtend en dan steeds droger en rustiger met precies om 00u een piek in windstilte en droogte :)

er valt echt nog nauwelijks wat over te zeggen. Niet minder dan 6 dagen van te voren, nu valt er misschien in grote lijnen wat te vertellen, maar de details kunnen zoals ik al zei echt pas in minder dan 6 dagen van tevoren langzaam bekend worden...

Back
Bovenaan