Het weer op 31 december en 1 januari.

Ik weet niet hoeveel je bestelt hebt, maar wel de lijstjes van sommigen gezien. Dat moet om duizenden euro's gaan. Wat voor lol heb je eraan dat je dergelijk soms erg mooi vuurwerk totaal ziet verwaaien? Ik denk dat het verstandiger is om ook ander, minder windgevoelig vuurwerk te nemen. Dat hebben wij gedaan ( fluit cakes, fonteintjes en zo).
Ja, ik zal wel moeten toch? Je hebt 8 uurtjes in het hele jaar dat het mag en met het aankomende verbod ga ik niks bewaren.

Een beetje actie in de atmosfeer is niet per se negatief. Als er bijna geen wind staat heb je al snel mist in deze periode van het jaar.

Buiten dat wordt er gesproken over een omgekeerde Polar Vortex, en ja deze gaat weer de verkeerde kant op maar zal nog wel afgezwakt blijven. Sowieso zijn de effecten op die hoogte pas weken later in de atmosfeer te merken.

Als je de weer regimes nu ziet voor deze maand is er een mix aan regimes mogelijk in die periode van het jaar. Zolang daar geen uitgesproken straalstroom uit komt heb je altijd kans op relatief rustig weer.

Ik zeg al het hele jaar dat het niet slechter kon dan afgelopen jaarwisseling maar ik zal wel weer het geluk hebben dat ik getrakteerd wordt op een of andere gekke lokale storm.

Het moet een flinke orkaan zijn wil ik niet gaan afsteken dit jaar.
Aansteker in de hand terwijl we met onze halve collectie op 3 meter hoogte door de straat vliegen 🥹🤘🏼 Gaan het weer meemaken.

Back
Bovenaan