Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Liever wat mist zoals nu dan die kolere wind van laatste jaren. Nadeel, zoals ik noemde, is dat je te vroeg killerfog krijgt door het stoken van alle soorten vuren (-werk, -vreugde, - tonnen) en om 00u níks meer ziet.
Wel erg vroeg dat ze daar nu al specifiek iets over schrijven in de guidance. Zou de kans op vochtige meuk met temperaturen tegen het dauwpunt dan daadwerkelijk zo groot worden?Hmmmmm…niet overtuigend allemaal en ook het KNMI gaat nu al in op de mogelijkheid van dichte vuurwerk mist in vochtige lucht….erg vroeg naar mijn idee maar niet onbestaanbaar…Er bestaat de kans dat we dan de 31e nog net onder hogedruk zitten zonder wind en vochtige lucht dan is het snel mistfeest… de kans daarop is best groot maar als een storing uit het noorden wat sneller doorkomt is er niets aan de hand…ofwel nog niet te vroeg juichen en hopen dat de kaarten nog wat beter worden…de 6.5 als cijfer blijft staan
Voor nu is de kans hoog en een LT guidance is er volgens mij om alle weersverschijnselen te bespreken. Anders hoef je het nergens over te hebben toch?Wel erg vroeg dat ze daar nu al specifiek iets over schrijven in de guidance. Zou de kans op vochtige meuk met temperaturen tegen het dauwpunt dan daadwerkelijk zo groot worden?
Heb ze nooit kansenpercentages zien noemen voor een specifieke dag zo ver vooruit in de modellen. Vandaar dat het opviel. 60% kans op windkracht 2 Bft of lager is wel erg prettig met betrekking tot goud. Kans op mist zie ik niet zo groot worden als de kans op ideale windsterkten.Voor nu is de kans hoog en een LT guidance is er volgens mij om alle weersverschijnselen te bespreken. Anders hoef je het nergens over te hebben toch?
Heb ze nooit kansenpercentages zien noemen voor een specifieke dag zo ver vooruit in de modellen. Vandaar dat het opviel. 60% kans op windkracht 2 Bft of lager is wel erg prettig met betrekking tot goud. Kans op mist zie ik niet zo groot worden als de kans op ideale windsterkten.
Heb er geen probleem mee dat ze het benoemen. Vind het wel fijn om te weten dat de kans op een zwakke wind zo groot is namelijk.Ik denk dat omdat met vuurwerk het zicht wel fijn is en condensatiekernen het zicht voor anderen (weggebruikers) enorm beperken kan? Ik zie het probleem niet zo.
Hoe groot is de kans dat dit (wat zich af gaat spelen op de 31e waarschijnlijk) toch nog versneld of veertraagd? En met welke termijn wordt dit toch wel echt standvastig? Of is dat het al aangezien het zo vastig terug komt in elke pluim?
Helemaal mee eens!Hoe kijken jullie er eigenlijk tegen aan? Na 3 jaar met veel of nog veel meer wind, heb ik liever dat ik misschien mijn vuurwerk 15-20% minder goed zie maar wel hele effecten heb, in plaats van volledig zichtbare effecten die helemaal verwaaien.
Als het zo mistig gaat zijn als in 2017. Dan moet ik toch even nadenken.Hoe kijken jullie er eigenlijk tegen aan? Na 3 jaar met veel of nog veel meer wind, heb ik liever dat ik misschien mijn vuurwerk 15-20% minder goed zie maar wel hele effecten heb, in plaats van volledig zichtbare effecten die helemaal verwaaien.
Als het zo mistig gaat zijn als in 2017. Dan moet ik toch even nadenken.
Niet mijn filmpje trouwens. Vond ik op YT
Zal vast niet zo erg worden als 2007 haha toen zag je niks meerJa dat is niet al te best inderdaad. Als het zo is dan kun je t indd wel vergeten.
Bij mij was het in 2017 nog wel wat beter te doen:
Hier nog een filmpje van een aantal cakes in lichte mist, was ook nog niet zo heel erg: