Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan er inmiddels wel om lachen, alhoewel het echt een drama is. Regio noord is gewoon het zwaarst de klos, tenzij de storm een dag opschuift. Hilarisch gewoon dat het echt precies rond de jaarwisseling compleet ruk is en daaromheen prima. Ach ja, we gaan wel zien of het wat is en anders bewaar ik lekker alles op een knalcake na ofzo
Snap je wel, ik ben echt niet de moeilijkste met het afsteken van vuurwerk met *piep* weer, maar windkracht 6 a 7 gaat me te ver.

Het is wat het is, we maken er wel weer wat van.

Ik word er onderhand wel dood en doodziek van. Drie jaar op rij storm en ellende en als je naar de pluimen kijkt zakt die wind er zo rond 2-3 januari weer volledig uit. Temperaturen dalen, wel wat neerslagkansen maar het lijkt dán wederom wél goed stookweer te worden. Ongelofelijk.
Jup, zo was het vorig jaar ook

Snap je wel, ik ben echt niet de moeilijkste met het afsteken van vuurwerk met *piep* weer, maar windkracht 6 a 7 gaat me te ver.
Ik dacht dit jaar al aan meer zaken als fonteinen en geluidsvuurwerk (Return of the Phoenix, knalcakes, Cairo Crakcling achtige producten etc). Dat heb ik (hebben we) gelukkig ook gedaan.

Pohhh wat is het ook moeilijk om geduldig te wachten tot we het echt zeker weten allemaal.

Ik zit in een spagaat, want ik ga in de vooravond naar Hoorn (kop van NH) om te schieten voor de oudjes van het verzorgingstehuis van mijn oma.
Daar is de wind nog erger dan bij mij (Almere), maar is het waarschijnlijk droog om die tijd.
Dus wat doe je dan? Het mooiste de lucht in janken? Of toch bewaren voor 0:00 als je thuis bent?

Lastig!!!

Nou als ik dit allemaal lees moet ik blij zijn denk ik met de windkracht 5 in Utrecht…dat ging vorig jaar ook nog ‘prima’

Straks krijgen we nog en landelijk verbod vanwege harde wind.

In Denemarken, Nederland nummer 2 zo'n beetje, heb je een window van 25 december tot en met 2 januari. IDEAAL. Maar in dit land is de stemming zo dat alles minder moet en minder moet als het om vuurwerk gaat (o.a.) kun je dit soort coulantie wel vergeten. Waar is die tolerantie toch gebleven?? Ik heb wel een idee maar dan krijgen we hier op zeker een andere discussie dus laat maar.

Pohhh wat is het ook moeilijk om geduldig te wachten tot we het echt zeker weten allemaal.

Ik zit in een spagaat, want ik ga in de vooravond naar Hoorn (kop van NH) om te schieten voor de oudjes van het verzorgingstehuis van mijn oma.
Daar is de wind nog erger dan bij mij (Almere), maar is het waarschijnlijk droog om die tijd.
Dus wat doe je dan? Het mooiste de lucht in janken? Of toch bewaren voor 0:00 als je thuis bent?

Lastig!!!
Eerlijk? Volledig afhabkelijk van hoeveel regen.

Wat spetters is niet erg. Verzuipen wel.

Overigens denk ik dat je in de avond redelijk bij mij om de hoek bent. Ik zal naar je uitkijken haha. Zeker als dan toch het mooiste de lucht in gaat

Neem aan dat het bij een bepaalde windkracht gewoon niet verstandig is om te stoken.. denk dat gemeenten dan wel kunnen beslissen om de boel af te blazen..

Lastig!!!

Dat weet ik nog niet zo net of Hoorn zoveel slechter is. Ik schaar dat niet bij de Kop van Noord-Holland. Met een zuidwestenwind is de aanvoer over land daar veel langer dan Den Helder of Alkmaar. Ik heb een kaart er op na gekeken en het scheelt veel met de eerder genoemde echte Kop van Noord-Holland en maar weinig met Almere (dat er net wat beter voor staat).

Het is wat het is, we maken er wel weer wat van.

Ik word er onderhand wel dood en doodziek van. Drie jaar op rij storm en ellende en als je naar de pluimen kijkt zakt die wind er zo rond 2-3 januari weer volledig uit. Temperaturen dalen, wel wat neerslagkansen maar het lijkt dán wederom wél goed stookweer te worden. Ongelofelijk.
Jup, zo was het vorig jaar ook
Hmm ik zit eens te kijken he , vorig jaar hier bij mij in de regio hadden we windkracht 5 met stoten van 6. Als ik mijn videos terug kijk waaide eigenlijk alle effecten al kapot. Ach ja, dit jaar dan maar een herhaling van zetten. Scheelt weer wegen waaien die kartonnetjes van de tubes tenminste gelijk weg haha
had dit ge
In Denemarken, Nederland nummer 2 zo'n beetje, heb je een window van 25 december tot en met 2 januari. IDEAAL. Maar in dit land is de stemming zo dat alles minder moet en minder moet als het om vuurwerk gaat (o.a.) kun je dit soort coulantie wel vergeten. Waar is die tolerantie toch gebleven?? Ik heb wel een idee maar dan krijgen we hier op zeker een andere discussie dus laat maar.
zo was het vroeger ook, beetje bij beetje wordt er beknibbeld. Die tijden van drie dagen stoken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan