Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet niet wat voor runs jullie bekijken maar in mijn omgeving praten ze niet eens over regen. Wel over mist en windkracht 5 het wisselt zo sterk per dag ik maak me echt niet druk. Zo vaak me eigen druk gemaakt ze kennen het weer van gisteren niet eens goed voorspellen, eindstand gewoon mooi weer en een beetje mist met 5 bft is ook nog wel te doen. Om de haverklap veranderd het weer wel dat is toegegeven maar niet stressbepalend
Het is altijd zo’n fantastische sneer naar de mensen die hier weerkaarten vertalen naar begrijpbare taal.

“ze kennen het weer van gisteren niet eens goed voorspellen”

“bedankt voor de updates, ik ga me er niet meer druk om maken” volstaat ook prima.

Het is altijd zo’n fantastische sneer naar de mensen die hier weerkaarten vertalen naar begrijpbare taal.

“ze kennen het weer van gisteren niet eens goed voorspellen”

“bedankt voor de updates, ik ga me er niet meer druk om maken” volstaat ook prima.
Heb je gelijk in maar ik zie echter andere dingen maar bedoel het ook niet slecht hoor. Ze doen hun best ieder jaar alleen mijn mening ligt nu effetjes anders waar ze niet over regen reppen maar mist en wind. Maar feit is mijn laatste zin toegegeven dat het weer omslaat om de haverklap maar niet stressbepalend. Bedoel het niet snerend maar tot nog toe klopt het niet wat er staat dat bedoel ik meer.

Vandaag zou het bij mij ook regenen, ook niet gebeurd. Maar zou het voortaan anders formuleren daar heb je gelijk in.

Kruitstress slaat weer toe bij iedereen lees ik. Ik ga me niet meer druk maken. Nog 3 volle dagen met weersveranderingen. Dubbeltje gaat goed vallen of niet. Lekker vuurwerk morgen halen en ik ga al beginnen met stoken. Iedere avond al een dikke compound de lucht in.

Ik heb net genoeg verstand van het weer om getalletjes in een tabel of op een kaartje te lezen. Daar houdt het op.
Daarom dankbaar voor degenen die hier wel wat meer verstand van hebben en mede forumleden op de hoogte houden.

Weet niet wat voor runs jullie bekijken maar in mijn omgeving praten ze niet eens over regen. Wel over mist en windkracht 5 het wisselt zo sterk per dag ik maak me echt niet druk. Zo vaak me eigen druk gemaakt ze kennen het weer van gisteren niet eens goed voorspellen, eindstand gewoon mooi weer en een beetje mist met 5 bft is ook nog wel te doen. Om de haverklap veranderd het weer wel dat is toegegeven maar niet stressbepalend
Vergeet vooral niet om een foto te maken van de mist met windkracht 5. Is namelijk een situatie die zeer zelden tot niet voorkomt!

Ik lees dan liever de updates van onze weermannen dan dat ik uitga van de website waar jij je info vandaan haalt. Waarschijnlijk buienradar 😉

Vergeet vooral niet om een foto te maken van de mist met windkracht 5. Is namelijk een situatie die zeer zelden tot niet voorkomt!

Ik lees dan liever de updates van onze weermannen dan dat ik uitga van de website waar jij je info vandaan haalt. Waarschijnlijk buienradar 😉
Luister naar niemand meer na vandaag beste is gewoon wachten op de dag zelf dat is de beste info. Vraag alleen waar kijken zij naar ik zie andere dingen en die komen niet van een siteje af. Zal vandaag ook regenen maar niets gezien. Dan twijfel ik aan de runs. Maar heb diep respect voor de mannen dat ze het doen.

Weer die onzin zin over het weer van gisteren voorspellen. Wat zoeken jullie überhaupt in dit topic als jullie zo sceptisch zijn.

Valt inderdaad nog redelijk mee @Knalvero, spreiding is nog vrij rond en symmetrisch alleen de hangtijd duidelijk korter. Een Immortal Gold laat ik echter wel staan bij 5 Bft. Voor hier wordt vooralsnog een dikke windkracht 4 verwacht, dus wellicht zit ik iets beter. Vorig jaar bij windkracht 5 waren alle 20 mm bakken bijvoorbeeld zwaar verlept. Die heb ik dit jaar dan ook geen enkele, mijn kleinste spul is nu 25 mm. :)

Hier nu trouwens perfect testweer voor individuele potten of een compound. Helder, sterren aan de hemel en windstil.

Mist kaartje voor noordelijk provincie.

Bijlagen

• plot_meteogram_json-worker-commands-55874d6bc7-q9g6t-6fe5cac1a363ec1525f54343b6cc9fd8-tu16ywv0.png
    plot_meteogram_json-worker-commands-55874d6bc7-q9g6t-6fe5cac1a363ec1525f54343b6cc9fd8-tu16ywv0.png
    29,3 KB · Weergaven: 67
En die van Amsterdam

Bijlagen

• plot_meteogram_json-worker-commands-55874d6bc7-rw9lm-6fe5cac1a363ec1525f54343b6cc9fd8-ydri91h2.png
    plot_meteogram_json-worker-commands-55874d6bc7-rw9lm-6fe5cac1a363ec1525f54343b6cc9fd8-ydri91h2.png
    29,9 KB · Weergaven: 35
En Eindhoven

Bijlagen

• plot_meteogram_json-worker-commands-55874d6bc7-rw9lm-6fe5cac1a363ec1525f54343b6cc9fd8-kho68xlu.png
    plot_meteogram_json-worker-commands-55874d6bc7-rw9lm-6fe5cac1a363ec1525f54343b6cc9fd8-kho68xlu.png
    29,9 KB · Weergaven: 36
Maar jongens, onze weermannen hebben toch al eens uitgelegd dat mist en windkracht 5 niet samen gaan ? Geen paniek mannen.

Maar jongens, onze weermannen hebben toch al eens uitgelegd dat mist en windkracht 5 niet samen gaan ? Geen paniek mannen.
Vandaar de kaartjes, tenzij je cakes 1km of hoger schieten is er niks aan de hand.

Je wil geen rode of roze balkjes zien in de kaartjes hierboven. En die zijn er dus tot op heden niet.

Weer die onzin zin over het weer van gisteren voorspellen. Wat zoeken jullie überhaupt in dit topic als jullie zo sceptisch zijn.
Het gaat mij erom ik hoor, zie en lees veel over de jaarwisseling. Dacht ga zelf is kijken heeft 0,0 met met sceptisch te maken maar realistisch. Zei net het zou vandaag ook regenen werkzaamheden gestaakt en het was kurkdroog. Mijn vraag aan de weermannen hier hoe komen zij aan regen en dat het weer constant veranderd is. Zoals pyromum zei 5bft en mist dat heb ik ook nog nooit gezien, ik ook niet. Media geloof ik sowieso al niet meer, accuweather laat ik links en buienradar is nooit te vertrouwen dat bedoel ik met ze kunnen het weer van gisteren niet voorspellen. Heb diep respect voor de weermannen hier alleen had ik dat beter erbij kunnen schrijfen.

Het gaat mij erom ik hoor, zie en lees veel over de jaarwisseling. Dacht ga zelf is kijken heeft 0,0 met met sceptisch te maken maar realistisch. Zei net het zou vandaag ook regenen werkzaamheden gestaakt en het was kurkdroog. Mijn vraag aan de weermannen hier hoe komen zij aan regen en dat het weer constant veranderd is. Zoals pyromum zei 5bft en mist dat heb ik ook nog nooit gezien, ik ook niet. Media geloof ik sowieso al niet meer, accuweather laat ik links en buienradar is nooit te vertrouwen dat bedoel ik met ze kunnen het weer van gisteren niet voorspellen. Heb diep respect voor de weermannen hier alleen had ik dat beter erbij kunnen schrijfen.
Maat, ga je lekker bezig houden in een ander topic man.

Waar hadden ze vandaag regen voorspeld Welke bron en welke locatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan