Richardus
VWC lid
Verslaat CC/CB zelfs!Meest spannende topic van VWC!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Verslaat CC/CB zelfs!Meest spannende topic van VWC!
Is toch juist positief?En toch, als ik dit dan weer zie kan het alle kanten nog op.
Tjeck weerplaza ook en inderdaad windkracht 5. In de avond wordt het 4 hier maar neemt de regenkans weer toe.Dan zal het voor jou ergens tussen de windsnelheid voor Eelde en Twenthe in liggen.
Hier kan ik er ook altijd vrij weinig mee. De Bilt ligt hemelsbreed 45 km van hier, Twenthe en Maastricht net wat meer dan 100 km en de rest van de plaatsen nog verder.
Misschien komt deze (noordoost) wat dichterbij voor jou, zelfde als dat het punt "zuid" voor mij ook dichter bij ligt dan de KNMI gridpunten. Dan zit het voor jou op windkracht 5, +/- 1 Bft.
https://www.weerplaza.nl/15daagse/?type=eps&r=noordoost
Nee, kan nagenoeg niet voorkomen vanaf windkracht 4. Dan is er te veel menging met hogere luchtlagen en condenseert het water niet zo snel tot mistdruppeltjes. In dat geval heb je vaak dezelfde wolkensoort op bijvoorbeeld 500 meter hoogte hangen. Alleen bij heel hardnekkige advectieve mist kan het ook met veel wind mistig blijven.Mist bij windkracht 4/5/6 is niet erg aannemelijk toch? Of is die kans er wel?
Easy!Verslaat CC/CB zelfs!![]()
Weerplaza staat al dagenlang op dezelfde verwachting, waar andere telkens mee bewegen met de modellen lijkt weerplaza pertinent een slechte oudejaarsdag te willen.Tjeck weerplaza ook en inderdaad windkracht 5. In de avond wordt het 4 hier maar neemt de regenkans weer toe.
Bedankt voor de duidelijke uitleg!Nee, kan nagenoeg niet voorkomen vanaf windkracht 4. Dan is er te veel menging met hogere luchtlagen en condenseert het water niet zo snel tot mistdruppeltjes. In dat geval heb je vaak dezelfde wolkensoort op bijvoorbeeld 500 meter hoogte hangen. Alleen bij heel hardnekkige advectieve mist kan het ook met veel wind mistig blijven.
De ideale windsnelheden voor vuurwerk (windkracht 1-2), zodat de rook wel wegtrekt, zijn ook de ideale windsnelheden voor mistvorming. Dat laatste hangt dan wel af van de aerosolenconcentratie in de lucht (hoog tijdens oudjaar en helemaal net na nieuwjaar). En een vochtige lucht die op de aerosoldeeltjes kan slaan. Bij volledige windstilte slaat het vocht namelijk gewoon neer op het oppervlak (dauw op vegetatie, bebouwing et cetera). Daarom moet het voor een qua wind ideale jaarwisseling keihard vriezen, daar is in Nederland droge Arctische lucht voor nodig. Dan heb je weinig wind en droge lucht. Ideaal voor de effectspreiding en verbranding.
Yuppp! Kom uit dezelfde plaats als jij zo te zienWeerplaza staat al dagenlang op dezelfde verwachting, waar andere telkens mee bewegen met de modellen lijkt weerplaza pertinent een slechte oudejaarsdag te willen.
Niet te veel testen, anders hebben wij straks niks meer te testen door jouw vuurwerkmist. Daarvoor is de situatie nu optimaal. Hogedrukgebied gevuld met vochtige subtropische oceaanlucht recht boven ons, met een keurig atmosferisch dekseltje (lucht wordt in de onderste 1.500m warmer met de hoogte).Vergeet niet dat het de komende dagen perfect stookweer lijkt te worden! Daar kan ik al erg naar uitkijken, genieten van alles wat er al de lucht in gaat en natuurlijk zelf al stiekem wat testen. Ff niet denken aan het weer op oudejaarsavond maar genieten van de momenten op de verkoopdagen. Dan ga je stressvrij de mooiste dag van het jaar in![]()
Dat hangt er vanaf,er zijn sinds m'n laatste post gister weer 10 pagina's volgetypt met comments zoals zoekend naar een stoeltje en een touw,tot aluhoedjes items,tot ik annuleer alles.Ik zie het steeds positiever in! Hier zijn de berichten ook een stuk beter van de leden.
GTST de oud en nieuw editie.
De zon die weken geleden nog verdween omdat deze vermoord zou zijn door een dronken bliksemschicht,blijkt toch nog te leven.
Echter ligt deze zwaar gewond in een ziekenhuis in het buitenland,zijn verloofde de maan is in allerijl erheen gereist om bij m te zijn.
Ondertussen is de buurman Dhr wolk aangehouden vanwege verboden regen bezit (meer dan 25 liter),deze zal misschien op borgtocht worden vrijgelaten vlak voor de dag der dagen,maar dat hangt af van de advocaat die dhr wolk moet verdedigen bij de rechtbank a.s. zondag.
Ondertussen is dhr storm aan het hamsteren bij de appie,de depressies zijn namelijk in de aanbieding.
Verder is zijn dochter (Hannie hoge drukgebied)druk bezig met "rijlessen" nemen,of ze slaagt hangt van de komende dagen af,met wat geluk heeft ze maandagmorgen tijdens het examen een goede bui en slaagt ze.
Het vriendje van Hannie,Willem windvlaag,is ondertussen bezig met het maken van een taart voor het geval ze slaagt,dan kunnen ze samen de kaarsjes uitblazen,wel zachtjes hopelijk,anders waait alles weg
In het bejaardenhuis aan het eind van de straat zit Leo lagedrukgebied zich ondertussen te ergeren aan kinderen die buiten cat 1 afsteken voor de deur.
Hij zit te bedenken in een luie stoel bij de kachel, of hij met O&N niet wellicht e.e.a. in de soep kan laten lopen zodat die "pest herrie" niet nog erger word.
Wordt vervolgd........
Motregen is geen probleem. Liever geen regen. Maar als t dan regent, dan maar nauwelijks voelbaar.GEM met windkracht 6 in de provincie Utrecht kun je ook maar beter niet bekijken @Jorginho
Heerlijk warme sector weer met motregen en een vlagerige 6 Bft.![]()
Wat jij ''aluhoedjes'' noemt was maar 1 of 2 posts. De rest was gewoon pure stres, frustratie tot blijdschap. Maar blijkbaar heb je wat met aluhoedjesDat hangt er vanaf,er zijn sinds m'n laatste post gister weer 10 pagina's volgetypt met comments zoals zoekend naar een stoeltje en een touw,tot aluhoedjes items,tot ik annuleer alles.
Maar goed ,als jij dat als positief opvat
Ik hou het nog wel bij m'n gisteren gepubliceerde versie van GTST de kruiteditie
*,damn zeg meer dan 10 pagina's in nog geen dag*