Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
zie geen regen meer in de voorspellingen voor het Westland, maar nog wel harde wind..
Een dag later ziet het er een stuk positiever uit, hopelijk schuift het nog wat.

Stoken gaan we sowieso, maar de goudbakken, blijven dan weer in de opslag..

zie geen regen meer in de voorspellingen voor het Westland, maar nog wel harde wind..
Een dag later ziet het er een stuk positiever uit, hopelijk schuift het nog wat.

Ja ik ga ook geen 4 Bft zwabbergoudeffecten riskeren denk ik. Ziet er gewoon niet uit wanneer het goud niet strak en symmetrisch uit de burst komt.

1000025523.jpg

Trouwens de voorspelling van dat blauwere gedeelte met minder harde wind lag gisteren een stuk lager.

De lichtblauwe grens lag toen half Frankrijk. Nu net in België. Hoop dat deze trend doorzet!

Tja, windkracht 5 staat er nu in het positiefste geval en dat is best aardig. :sad: ik ga ook maar wat ruimte maken om het e.e.a. te bewaren voor betere tijden ben ik bang.

Windkracht 4 wordt voor het grootste deel van Nederland het meest waarschijnlijke. In het noorden windkracht 5 en in het noordwestelijk kustgebied + de Waddeneilanden meest waarschijnlijk windkracht 6. Kansen op 4 Bft op hoger liggen >80% in dit EC ENS.

Windstoten boven de 50 km/u zijn ook iets om rekening mee te houden. Zeker nu de kans daarop steeds serieuzer wordt.

In de onderstaande link kun je zelf een plaats kiezen, die het dichtst bij jouw regio ligt. En daarnaast de neerslagkansenverwachting bekijken. Ligt voor De Bilt (Utrecht) op zo'n 50% kans op regen tijdens oudjaarsdag, dat kan ook buiten de stooktijden liggen.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/kansverwachtingen

Bijlagen

• KNMI_kanspluim_De Bilt_Windsnelheid_2024122700 .jpeg
    KNMI_kanspluim_De Bilt_Windsnelheid_2024122700 .jpeg
    64,7 KB · Weergaven: 31
  • KNMI_kanspluim_De Bilt_Windsnelheid_2024122700  (1).jpeg
    KNMI_kanspluim_De Bilt_Windsnelheid_2024122700 (1).jpeg
    57,7 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Ik zie het steeds positiever in! Hier zijn de berichten ook een stuk beter van de leden.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2024-12-27 095602.png
    Schermafbeelding 2024-12-27 095602.png
    28,7 KB · Weergaven: 65
zuidwesten mist verwachting maar zal inderdaad wel niet met windkracht 4 en kleine hoeveelheid neerslag, lijkt nu niet veel anders te zijn dan vorige jaarwisseling.

Windkracht 4 wordt voor het grootste deel van Nederland het meest waarschijnlijke. In het noorden windkracht 5 en in het noordwestelijk kustgebied + de Waddeneilanden meest waarschijnlijk windkracht 6. Kansen op 4 Bft op hoger liggen >80% in dit EC ENS.

Windstoten boven de 50 km/u zijn ook iets om rekening mee te houden. Zeker nu de kans daarop steeds serieuzer wordt.

In de onderstaande link kun je zelf een plaats kiezen, die het dichtst bij jouw regio ligt. En daarnaast de neerslagkansenverwachting bekijken. Ligt voor De Bilt (Utrecht) op zo'n 50% kans op regen tijdens oudjaarsdag, dat kan ook buiten de stooktijden liggen.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/kansverwachtingen
Groningen is het dichts bij maar vaak ander weer dan hier (Zuid Drenthe). We gaan het meemaken!

En toch, als ik dit dan weer zie kan het alle kanten nog op.

Bijlagen

• Screenshot_2024-12-27-10-26-30-86_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-12-27-10-26-30-86_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    598,2 KB · Weergaven: 56
Groningen is het dichts bij maar vaak ander weer dan hier (Zuid Drenthe). We gaan het meemaken!
Dan zal het voor jou ergens tussen de windsnelheid voor Eelde en Twenthe in liggen.
Hier kan ik er ook altijd vrij weinig mee. De Bilt ligt hemelsbreed 45 km van hier, Twenthe en Maastricht net wat meer dan 100 km en de rest van de plaatsen nog verder.

Misschien komt deze (noordoost) wat dichterbij voor jou, zelfde als dat het punt "zuid" voor mij ook dichter bij ligt dan de KNMI gridpunten. Dan zit het voor jou op windkracht 5, +/- 1 Bft.

https://www.weerplaza.nl/15daagse/?type=eps&r=noordoost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan