Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb nog nooit een serieuze storm meegemaakt op de 31ste. Maar zouden ze bij code geel/oranje/rood de afsteektijd oogluikend verplaatsen naar 1 januari? Anders ligt er wel heel wat vuurwerk in Nederland opgeslagen de rest van het jaar 🤭
De dichte mist van 2007 hier bij oud en nieuw heeft ervoor gezorgd dat 1 januari savonds, massaal vuurwerk werd afgestoken.
Dit werd ook gedoogd.

Wordt het een natte jaarwisseling?​

Het is voor de weermodellen nog relatief ver weg, maar je vraagt je misschien toch al af: hoe wordt het weer met oud en nieuw? "De voorlopige verwachting is dat het nat wordt met de jaarwisseling. Ook komt er een omslag naar nat en meer wind."
En juist die wind zou nog eens een spelbreker kunnen zijn voor de grote vuurwerkshow bij de Erasmusbrug in Rotterdam. Maar iets zinnigs zeggen over de windkracht, dat kan nog niet, zegt Ed. "Daar is het echt nog te vroeg voor. Het is nog even afwachten."

Aldus....Ed Aldus

Niks meer bijbestellen deze week dan. Word slechter dan vorig jaar en het jaar daarop
Moet niet gekker worden, als je de berichten van de weerkenners hier begrijpend leest, dan lees je dat alles staat of valt bij de timing. Het kan ook gewoon nog makkelijk onze kant uit vallen. Daarnaast vind ik het knap dat je zelfs het jaar erop al weet te voorspellen.
Ik word niet gek van de weerberichten, maar van de berichten van al die negatievelingen hier.

Moet niet gekker worden, als je de berichten van de weerkenners hier begrijpend leest, dan lees je dat alles staat of valt bij de timing. Het kan ook gewoon nog makkelijk onze kant uit vallen. Daarnaast vind ik het knap dat je zelfs het jaar erop al weet te voorspellen.
Ik word niet gek van de weerberichten, maar van de berichten van al die negatievelingen hier.
Verandert met het uur en dag

Een aantal dingen zijn ieder geval zeker: ijs en sneeuw zullen we niet hebben.
Mist ga ik nu ook niet meer vanuit.

Windy app is trouwens best interessant nu.
Precies om 0.00 uur windkracht 5 en 4 uur later windkracht 2.
Dit gaat gewoon echt om timing nu🤪

Laatst bewerkt:
Een aantal dingen zijn ieder geval zeker: ijs en sneeuw zullen we niet hebben.
Mist ga ik nu ook niet meer vanuit.

Windy app is trouwens best interessant nu.
Precies om 0.00 uur windkracht 5 en 4 uur later windkracht 2.
Dit gaat gewoon echt om timing nu🤪

Dat wordt een hele vroege ochtendshow dan ipv knallend het jaar uit

Overhead deur open, party tent ervoor, vuurton brand alleen maar harder bij wind en als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alleen bij mist krijg ik de kontschurft, de rest is slechts een uitdaging maar ik laat m'n moraal er niet door vergallen.

Vandaag echt shit weer, hele dag druilerig... Als ik zo kijk wordt het de 31e ook beetje vergelijkbaar alleen met iets meer wind. Geen buien maar de hele avond wat miezer.
Rond middernacht neemt de wind wat af. Het zal erom lopen of we deze rustigere periode er net voor of na krijgen. Valt nog weinig over te zeggen, ik heb er vertrouwen in dat dit goed komt!

Zaterdag 28e lijkt het erg mooi stookweer te worden met WK2. Dus we gaan dan in ieder geval al het nodige in brand steken :-)

Laat je niet gek maken.. weermodellen zijn een momentopname met recente gegevens. We hebben nog een week, dus niets staat vast.. zelfs in 24 uur kunnen prognoses anders uitpakken. :)
exact dit, ik keek vanochtend op de weerapp van apple, die was toen windkracht sochtends windkracht 3 en savond een matige windkracht 4, net even gekeken en toen stond dr ineens windkracht 6.
er is nog echt geen touw aan vast te knopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan