Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Poee..
Oper staat vrij alleen bovenaan..
Gemiddelde stukken beter..
Echter staat het mij niet aan dat al die opers van verschillende modellen alsmaar bovenin zitten. Misschien dat @Jorginho hier meer ideeën over heeft.

gfs-de-bilt-knmi-nl-52n-1.jpeg

Pfoeeeee…dat wordt weer een hele kluif deze jaarwisseling wat er zal gebeuren…het worden weer de last minute details…
EC veel regen, een meevallende wind maar in het zuidoosten wel veel wind, GFS pompt een zware storm eruit op de Noordzee met ook bij ons een aardige hoeveelheid wind….Pluim loopt flink uiteen, zowel op regen als wind gebied…het zijn echt de kleine details die nu nog niet te geven zijn…ook de straalstroom ligt in de buurt en slaat de depressie daaronder aan of niet…

Wat wel vast staat…een depressie in de buurt die over ons land of noord van ons land overtrekt en een front dat meer dan 24 uur boven ons land ligt met regen en wellicht natte sneeuw of een smaller front dat overtrekt met wat meer wind maar wel veel droger weer erachter….Nederland natuurlijk precies op de scheidslijn, het wordt ons weer niet makkelijk gemaakt maar dat was het sowieso niet de afgelopen 10 jaar….

Pfoeeeee…dat wordt weer een hele kluif deze jaarwisseling wat er zal gebeuren…het worden weer de last minute details…
EC veel regen, een meevallende wind maar in het zuidoosten wel veel wind, GFS pompt een zware storm eruit op de Noordzee met ook bij ons een aardige hoeveelheid wind….Pluim loopt flink uiteen, zowel op regen als wind gebied…het zijn echt de kleine details die nu nog niet te geven zijn…ook de straalstroom ligt in de buurt en slaat de depressie daaronder aan of niet…

Wat wel vast staat…een depressie in de buurt die over ons land of noord van ons land overtrekt en een front dat meer dan 24 uur boven ons land ligt met regen en wellicht natte sneeuw of een smaller front dat overtrekt met wat meer wind maar wel veel droger weer erachter….Nederland natuurlijk precies op de scheidslijn, het wordt ons weer niet makkelijk gemaakt maar dat was het sowieso niet de afgelopen 10 jaar….

Die sterke poolwervel is er echt debet aan. We zien 'm nu keer op keer de boel aanjagen, soms pas tegen het midden of einde van december. We weten dat de stratosfeer kouder wordt door het versterkte broeikaseffect dus we zijn er zelf debet aan....Die poolwervel vergalt dan ook de winter voor een groot deel. Als winterliefhebber zijn de laatste jaren sinds 2013 echt een redelijk drama.

Word zeker niks meer bijbestellen hier. Het word sowieso regen en of wind of wellicht een storm. Kan eigenlijk niet erger dan vorig jaar of toch wel? 💀

Heb nog nooit een serieuze storm meegemaakt op de 31ste. Maar zouden ze bij code geel/oranje/rood de afsteektijd oogluikend verplaatsen naar 1 januari? Anders ligt er wel heel wat vuurwerk in Nederland opgeslagen de rest van het jaar 🤭

Als het dit jaar nu weer prut weer word dan bestel ik volgend jaar helemaal niks en wacht ik tot de laatste 3 dagen van het jaar om eerst zeker te weten wat het weer doet. Elk jaar dat vieze gallige wind en regen bijna de hele winter. Echt weg gegooid geld..
Dat heb ik me nu dus ook voorgenomen.
Dan maar wat meer betalen..
Bijkomend voordeel is ook geen ellende meer van afkeur of te laat binnen.

Als het dit jaar nu weer prut weer word dan bestel ik volgend jaar helemaal niks en wacht ik tot de laatste 3 dagen van het jaar om eerst zeker te weten wat het weer doet. Elk jaar dat vieze gallige wind en regen bijna de hele winter. Echt weg gegooid geld..
Steek sowieso wel af hoor, genoeg dingen die je wel kan afsteken. De duurdere producten gewoon bewaren voor volgend jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan