Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dit 31 december was geweest,dan had ik m'n spullen gelaten waar t stond en had ik me met een lekker biertje en de kachel aan,verstopt op de bank onder een fleece dekent met een paar goeie actie films op m'n tv scherm en dolby surround systeem ,gespeelt vanaf blue ray of via de pc.
Wat een pl*uris weer zeg :frusty:

Laten we hopen dat we de komende 5 weken lekker winterweer krijgen. Kan niet wachten op alle update's van de weermannen hier.

Ik blijf het sowieso gek vinden dat we hier in Nederland "maar" 8 uur de tijd hebben tegenwoordig om vuurwerk af te steken, zeker gezien het grillige weer in Nederland. We hebben het elders op dit forum al gehad over afkeur van Cat1 wat makkelijk omwaait. Hoe fijn zou het zijn dat bij slecht weer op 1 januari je 'gewoon' op 2 januari, helemaal legaal, je mooie potten de lucht in mag knallen. In een land als IJsland is dat heel normaal gezien het daar mogelijk nog vaker dan in Nederland hard waait, ze hebben daar uit mijn hoofd gezegd een goeie week de tijd om legaal vuurwerk af te steken. Nu is een week in Nederland wat overdreven (we zijn hier een iets dichter bevolkt land), maar een uitloop t/m 3 januari zou al veel schelen. Dit komt denk ik ook de veiligheid ten goede. Minder wind, minder omval, minder gewonden. IJslanders snappen dat, Nederlanders (nog) niet.

Voorts kan er dan een discussie gevoerd worden of dat de Hollandse "oud en nieuw" sfeer ten goede komt, het is ergens ook wel tof dat alles in die 8 uur gestookt wordt, maar afgelopen jaar had ik het graag een dagje uitgesteld... Sfeer of niet.

Dus nu inderdaad maar in spanning afwachten of die 8 uurtjes eind dit jaar rustig en droog verlopen. Ik geloof er in, maar blijf mij verbazen over de Nederlandse vuurwerkregels.

Ik geloof dit jaar in mooi weer. Enige waar ik bang voor ben is mist. Voor de rest heb ik er een goed gevoel over.

Ongelofelijk dat we vorig jaar met dit weer gewoon hebben staan stoken. Als ik nu buitenkom denk ik nooit dat ik met zo veel wind wat af steek. En toch vorig jaar ook gewoon genoten. Het kan verkeren. Dit jaar moet het toch beter worden.

Ongelofelijk dat we vorig jaar met dit weer gewoon hebben staan stoken. Als ik nu buitenkom denk ik nooit dat ik met zo veel wind wat af steek. En toch vorig jaar ook gewoon genoten. Het kan verkeren. Dit jaar moet het toch beter worden.
Met dit weer? Oef... zou niet kunnen genieten dan😉

Vorig jaar op de regen na echt een dikke avond gehad hoor, ook met deze wind. Hebben niet zo veel regen gehad in de regio waar ik woon.

Vorig jaar op de regen na echt een dikke avond gehad hoor, ook met deze wind. Hebben niet zo veel regen gehad in de regio waar ik woon.
Hier in Drenthe ook. Paar x regen gehad maar redelijk tot goed weer. Tijdens jaarwisseling lichte miezer maar was niet irritant.
Het liefst natuurlijk kraakhelder, windkracht 2 en graadje of 2 vorst😍

Wat ben ik benieuwd hoe dit topic zich gaat ontwikkelen. Ik hoop zo dat het met een paar pagina's gedaan is en dat iedereen rustig kan toeleven naar... maar ik ben er weer bang voor.
Ligt aan de weerberichten maar die zijn altijd onzeker dus dit topic gaat ontploffen. (zoals het eigenlijk hoort ;) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan