Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
1 ding wat ik heb geleerd, is dat degenen die dit topic niets vinden toch dit topic niet kunnen mijden en ondanks dat ze vanzelf wel zien wat het weer doet de 31e al ruim 1,5 maand van te voren in het weertopic te vinden zijn![]()
Hoi trixxer..Ik lees dit nu al een paar keer en vind het nogal een flauwe opmerking. Er zijn hier een aantal mensen die hun best doen om elk jaar weer een duidelijk beeld te scheppen van de verwachtingen, en met deze opmerkingen doe je al hun moeite in een keer teniet.
Verder zie ik ook vaak dat begrijpend lezen lastig is voor sommige. In mijn optiek kloppen voorspellingen 9 van de 10 keer. Vorig jaar zagen we al 2 weken van tevoren aankomen dat het onstuimig zou zijn. De voorspellingen werden zo nu en dan bijgeschaafd, maar in grote lijnen klopte het gewoon.
Verder heb ik vorig jaar alles de lucht in gejaagd, ondanks de wind. Party tent hebben we met bakstenen en scheerlijnen moeten verankeren, en we hebben toch een top avond gehad. Ik hoop natuurlijk wel dat we dit jaar gewoon beter weer gaan krijgen, want veel effecten verwaaiden aanzienlijk. Ik zeg elk jaar dat ik me er niet druk om ga maken, en doe het dan toch. Dus dit jaar zeg ik dat niet. Ik ga dit topic de laatste 2 weken van het jaar helemaal kapot refreshen!
![]()
Hoi trixxer..
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel.
Het is feitelijk zo dat het lastig is om te voorspellen, dat ontken ik dan ook niet.
Het blijft natuurlijk voorspellen (lees procentueel de hoogste kans op) met de feiten die op dat moment op tafel liggen.
Men kent de uitspraak “niets is zo veranderlijk als het weer” dat is natuurlijk ergens op gebaseerd.
Overigens ben ik heel blij wat Tatanka hier neer typt.
Met de gezegde “deal with it” wil ik alleen maar zeggen dat ook Tatanka niks aan het weer kan veranderen. Als Tatanka zegt het gaat stormen met 50mm regen de gehele dag door moeten we daar mee dealen. Dat heeft niks met het teniet doen van zijn voorspellingen te maken.
Je geeft het immers exact hetzelfde aan met de zin “Verder heb ik vorig jaar alles de lucht in gejaagd, ondanks de wind. Party tent hebben we met bakstenen en scheerlijnen moeten verankeren, en we hebben toch een top avond gehad”
Maw je hebt ermee gedeald op hoe het weer op dat moment was. Ik zeg daarmee niks anders dan jij zelf.
Haal het maximale er uit die dag, of het nu regent & waait of de zon schijnt en 20 graden is
Er kunnen voor mij niet genoeg updates geplaatst worden van/door de kenners. Snap er zelf echt helemaal niets van, maar kan jullie verslagen erg waarderen. Dit topic hoort er voor mij gewoon helemaal bij, die spanning en hoop is goed voor de aanloop naar oud en nieuw. Dus kom maar op met die update's.
Is het dan niet een idee om een apart weer kopje aan te maken? vind het altijd wel interessant om te volgen.Er kunnen voor mij niet genoeg updates geplaatst worden van/door de kenners. Snap er zelf echt helemaal niets van, maar kan jullie verslagen erg waarderen. Dit topic hoort er voor mij gewoon helemaal bij, die spanning en hoop is goed voor de aanloop naar oud en nieuw. Dus kom maar op met die update's.
Ja psies. Alleen weermannen en mods die kunnen posten. De weersberichten worden nu letterlijk ondergesneeuwd.Is het dan niet een idee om een apart weer kopje aan te maken? vind het altijd wel interessant om te volgen.
Dit topic sluiten tot begin december en het algemene weer topic het hele jaarDenk dat het dan helemaal onoverzichtelijk wordt. Dan zal het zowel daar als hier gepost worden. We hebben dit topic puur voor oud en nieuw, algemeen winter weer kan ook in het herfst en winter topic.
Correct maar ik vind het leuk om te volgen en draagt (soms) wat bij aan de oud en nieuw sfeer1 ding wat ik heb geleerd, is dat zelfs de experts niet weten wat het weer precies wordt tot 1/2 dagen voor oudjaarsdag. Gewoon niet druk over maken en zien vanzelf wel wat het weer doet de 31e.
Ha die Tim! Leuk je weer te zien hier op het forum!Ik lees dit nu al een paar keer en vind het nogal een flauwe opmerking. Er zijn hier een aantal mensen die hun best doen om elk jaar weer een duidelijk beeld te scheppen van de verwachtingen, en met deze opmerkingen doe je al hun moeite in een keer teniet.
Verder zie ik ook vaak dat begrijpend lezen lastig is voor sommige. In mijn optiek kloppen voorspellingen 9 van de 10 keer. Vorig jaar zagen we al 2 weken van tevoren aankomen dat het onstuimig zou zijn. De voorspellingen werden zo nu en dan bijgeschaafd, maar in grote lijnen klopte het gewoon.
Ha Guus, ja nu de kerstverlichting begint te verschijnen, de eerste knallen gehoord zijn, en alle bestellingen lang en breed gedaan zijn, kom ik weer eens op het forum kijkenHa die Tim! Leuk je weer te zien hier op het forum!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de voorspellingen die nu al gedaan worden ook onzin vind. Zoals je zelf beschrijft: pas zodra de jaarwisseling binnen de pluim (14 dgn) komt kunnen we iets zinnigs gaan zeggen. Specifieker over oudejaarsdag pas na kerst en hoe het om 12 uur ‘nachts is pas maximaal 48 uur van te voren.
Alle trends die hier nu worden gepost zijn zeker interessant, maar bij de titel van het topic misleidend. Ook bij een langdurige westerlijke stroming kan het met oud&nieuw droog, koud en windstil uitpakken zoals het binnen een periode van hoge druk ook juist kan stormen op het moment suprème. En juist over die details valt nog niks zinnigs te zeggen.
Kennelijk draagt het bij aan de sfeer en vinden velen het fijn om te lezen. Gewoon lekker posten dan, want daar gaat het om. Ik kom zelf pas terug zodra de inhoud wel relevant voor oud & nieuw wordt. Te overwegen valt om dit het Weer topic te noemen en een apart topic voor oud & nieuw de laatste 14 dagen pas te openen.