Het weer op 31 december en 1 januari

Nogsteeds erg onduidelijk inderdaad. GFS geeft in de laatste runs al dagenlang koud maar wel droog weer tot (ver) na oud en nieuw. Zie hieronder de temperaturen voor 16u smiddags. Iets van een inversie denk ik, waarbij er best wel eens mist kon ontstaan o.i.d.
rmgfs1714.gif

EC geeft daarentegen weer een veel ''warmer'' scenario
ectemp.jpg

Kortom, nogsteeds grote onzekerheid, maar het zou toch binnen enkele dagen duidelijk moeten worden.

Afgelopen nacht weer een bak sneeuw bijgevallen en de straat is één groot drama voor het vuurwerk.
Vandaag zag het er dus zo uit:
13122010245776.jpg

Hopelijk blijft die wind de 31 uit en zijn de wegen de laatste 3 dagen goed begaanbaar, want je moet natuurlijk niet alleen veilig met vuurwerk omgaan, maar het ook veilig op kunnen halen:)

Grtz.

Ai, die laatste pluim gaat qua temperatuur zwaar onderuit op oudjaarsnacht...weinig wind ook, en geen neerslag :) Mooie winternacht.

Hier geeft het -2 overdag, 's nachts -06. Windkracht 2, neerslag 30 % kans
Lijkt dus mooi te worden :D

Even een eerste weerupdate, alles lijkt wat duidelijker te worden. (EINDELIJK)
Het lijkt een koude en droge oud en nieuw te worden met 5-10 graden vorst (zeker afhankelijk van een sneeuwdek) in de nacht naar 1 januari toe. Daarbij een oostelijke wind, zodat de mistkans ook niet zo groot lijkt, maar dit is puur gebaseerd op de richting van de wind op dit moment. Een oost 3....

Kortom: oorwarmers en handschoenen......:)

Laatst bewerkt:
Naar welke lijn kijken jullie eigenlijk? Ik zelf kijk altijd welke richting de meeste dunne lijntjes opgaan.

Je moet eigenlijk op enige afstand staan en dan met geknepen ogen kijken, dan zie je welke trent er is....de mate van zekerheid hangt samen met de smalheid van de bundel (Say again?) Toch springen de lijnen enorm gezien de ligging van ons land met kou en warme Noordzee. Tevens onderschatten de modellen de sneeuwdekdikte en de kou erboven en laten warmte veel te snel binnenlopen.....:wink:

Vr 31/12 vrij veel bewolking -6/-1°C O 4 30% 30%/0.0mm
Za 01/01 vrij veel bewolking -3/0°C W 3 35% 35%/0.0mm

dit geeft de site aan waar ik altijd op kijk:D.

Het ziet er in den haag al eigenlijk een paar dagen gunstig uit, zoizo droog tot ver na oud en nieuw.Ik heb er de volste vertouwen in, en als de sneeuw er dan nog ligt,
word het even een uurtje scheppen :P

als het onbewolkt is, zonder een laaghangende koudere luchtgrens, dan vind ik windstil wel fijn voor de pijlen en parachutecakes enzo. Je was toch niet van plan rookbommen te stoken ofzo? :)

Het is bij mij in Rijswijk (net naast Den Haag) nu lichtjes aan het dooien, maar zal het voor O&N weg zijn? Ik denk het niet, maar er is vlakbij een weg die gestrooid is dus daar gaan wij gewoon knallen! De verwachtingen worden nu ook gunstiger.

Hier ligt alleen nog een laagje op de stoepen en af en toe wat bergjes van mensen die geschoven hebben. Ook de verwachting vanaf nu tot de 31e ziet er goed uit! Geen sneeuwval in de tussentijd en de dag des dagen 0.2mm regen, verwaarloosbaar dus.. ik vertrouw erop dat dat toch niet gaat vallen :P
Al met al heerlijk stookweer.

Hier ook flink wat plekken die sneeuwvrij zijn:D

Meeste plekken toch nog onder de sneeuw, dat wordt gewoon ff hopen op dooi tot woensdag..

Aan de vooruitzichten te zien gaat dat helaas niet gebeuren:sad:

Back
Bovenaan