Het weer op 31 december en 1 januari

Vooruitzichten
Vooral dinsdag en woensdag kans op winterse neerslag en een tijdelijke stijging van temperatuur. Vanaf donderdag waarschijnlijk weer wat kouder en meest droog weer. ANP

Ziet er positief uit jongens (meisjes)!

Hier ziet het er minder uit. Er ligt nog bijna 15 cm sneeuw van gisteren, en er is kans op 1-2 cm erbij, maar boven 0 komen doet het helaas niet, dus blijft die prut tot na oudjaar liggen. :angry:

Als je zout op sneeuw gooit en er komt niks op (voetgangers of auto's) krijg je toch van die natte drek? Als het lukt om dat weg te vegen heb je dus een mooi schoon straatje. Ik denk dat ik dat ook maar eens ga regelen, hopelijk lukt het en heb ik niet een straat vol natte drek. :)

Verder denk ik dat het weer wel goed word, het gaat waarschijnlijk hard vriezen en dan is het vaak helder, zonnetje erbij, en weinig tot geen wind en we kunnen lekker stoken!

We wachten af, nog maar 6 dagen mannen! :D

Als je zout op sneeuw gooit en er komt niks op (voetgangers of auto's) krijg je toch van die natte drek? Als het lukt om dat weg te vegen heb je dus een mooi schoon straatje. Ik denk dat ik dat ook maar eens ga regelen, hopelijk lukt het en heb ik niet een straat vol natte drek. :)

Verder denk ik dat het weer wel goed word, het gaat waarschijnlijk hard vriezen en dan is het vaak helder, zonnetje erbij, en weinig tot geen wind en we kunnen lekker stoken!

We wachten af, nog maar 6 dagen mannen! :D

Je krijgt wel natte drek, maar dat heb je zo van de straat af. Scheelt een hoop, vooral als alles al aangedrukt is.

Jah dan kan het beter een beetje winter blijven,vind het vooral jammer voor de kinderen met die rotjes wat je bijna niet hoort in de sneeuw

Heb nog mooi 50kg Magnesiumchloride vlokken kunnen bemachtigen.
Dit gebruiken ze onderandere om de start- en landingsbanen snel ijsvrij te krijgen.
Maandag alvast maar 25kg over de weg verspreiden.:D

Hier is vrijwel alles aan het smelten. Maar dat gaat zeer langzaam. Op de straat ligt nog wat ijs en 3 grote sneeuwbergen. Die ga ik maandag opruimen denk ik. En dan nog wat strooien en vegen en dan komt het wel goed. Het weer voor komende week ziet er namelijk ook erg goed uit.

We hebben er zin in !!! :yes:

Achja, als ik vantevoren even de weg voor huis sneeuwvrij maak voor het grootste gedeelte smelt het laatste beetje wel weg denk ik.

ik houd er wel van hoor op 31 dec sneeuw maar niet overal er moeten sommigen plekken wel sneeuw vrij zijn :D of de parkeerplaatsen hier moeten bevroren zijn

Met heet water zeker oppassen, dat bevriest sneller dan koud water. ;)

Dat zegt mijn moeder ook altijd, maar ik heb het een keer getest met een glas heet en een glas koud water in de vriezer, maar het koude water bevroor toch eerder.
Ontopic: Ik vind het niet erg als er een beetje sneeuw ligt, dat geeft een leuke sfeer. Als het maar niet regent, waait of dat het mistig is.

Dat zegt mijn moeder ook altijd, maar ik heb het een keer getest met een glas heet en een glas koud water in de vriezer, maar het koude water bevroor toch eerder.
Ontopic: Ik vind het niet erg als er een beetje sneeuw ligt, dat geeft een leuke sfeer. Als het maar niet regent, waait of dat het mistig is.

Maar Tijn heeft gelijk, buiten bevriest warm water sneller dan koud water, maar uiteindelijk bevriest het allebei, dus ja..

Back
Bovenaan