Het vuurwerkverbod is kut!

Pietje PYRO

VWC lid
En in dit topic mag je dat zeggen.

Soms heb ik wel eens de behoefte om even flink te zeggen dat het vuurwerkverbod echt heel erg oneerlijk en naar voelt, maar in mijn directe omgeving heeft iedereen dat inmiddels wel gehoord, dus daarom hier de mogelijkheid om het even van je af te typen:

Het vuurwerkverbod is kut!
Het vuurwerkverbod is oneerlijk!
Dat wat zo veel vreugde gaf nu afgepakt is met kromme leugens, is gewoon echt helemaal kut!

In corona tijd was er ook een verbod… niks te koop in Nederland… maar merkte er niks van de hele wijk was vol gas aan het stoken.. en nu krijg je dat mensen vanaf sept al gaan stoken want t is toch illegaal…. Ik verwacht gewoon een top oud en nieuw ze kunnen het toch niet handhaven

Is dit een grap en dit gaat om cat 2 vuurwerk😒 niet om cat f4 🤦‍♂️ Wat een echt raar gedoe dit . kan toch nooit dit en dan dat inleveren ook 1 jan voor 18.00 niet goed wijs

Het voelt zo oneerlijk, ik wil er ook niet mee stoppen, maar dat gaat heel moeilijk worden zonder auto. Mijn hobby, mijn uitlaatklep, wordt me nu gewoon afgenomen. Ik heb het gevoel dat ik gestraft word voor iets waar ik niks mee te maken heb.

Het vuurwerkverbod gaat alleen maar voor nog meer schade, gewonden, overlast zorgen, meer economische mailaise (faillisementen, illegale handel) en alleen maar negativiteit. Maar helaas leven we in een land waar alleen haat overwint.

Het vuurwerkverbod gaat alleen maar voor nog meer schade, gewonden, overlast zorgen, meer economische mailaise (faillisementen, illegale handel) en alleen maar negativiteit. Maar helaas leven we in een land waar alleen haat overwint.

Ja maar zo zullen ze het niet benoemen in de media. Die zullen spreken van een rustige nacht met enkele incidenten door domme mensen.

Het voelt zo oneerlijk, ik wil er ook niet mee stoppen, maar dat gaat heel moeilijk worden zonder auto. Mijn hobby, mijn uitlaatklep, wordt me nu gewoon afgenomen. Ik heb het gevoel dat ik gestraft word voor iets waar ik niks mee te maken heb.

Als je echt wilt pak je toch voor een middag een MyWheels auto? ;)

Met de kortingscode GRATISRIT-03 rijd je 1 uur en 30 km helemaal gratis. Wil je langer rijden, dan krijg je met dezelfde code €25 korting op je eerste rit.

Als je echt wilt pak je toch voor een middag een MyWheels auto? ;)

Met de kortingscode GRATISRIT-03 rijd je 1 uur en 30 km helemaal gratis. Wil je langer rijden, dan krijg je met dezelfde code €25 korting op je eerste rit.
Nog geen rijbewijs. Nooit behoefte gehad om die te halen, maar ja, daar komt nu wel verandering in.

Nog geen rijbewijs. Nooit behoefte gehad om die te halen, maar ja, daar komt nu wel verandering in.

Ja zonder rijbewijs wordt het wel lastig...
Ook al heb je geen auto, is een roze pasje altijd handig om te hebben.

Dan zou ik voor nu kijken of er liefhebbers in jouw buurt wonen die een ritje wel zien zitten.

Hoe dichterbij het komt, hoe meer het besef. Zeker omdat het over een maand september is, de geliefde start van het vuurwerkseizoen.

Een tijd waarin ik weer vele mooie acties kon gaan opzetten, langs importeurs mocht gaan en het vele contact hier op crew over de gemaakte orders en het continu twijfelen of je toch weer over budget heen moet gaan of toch niet.

Maar 1 ding is zeker, de herinnering pakken ze niet af. Hopelijk komen er ooit tijden dat alles weer teruggedraaid gaat worden en tot die tijd rest de herinnering en ga ik mij oriënteren op de shows en festivals, want heb in Valencia genoten afgelopen jaar en Malta staat hoog op de lijst. Het pand hebben we nog steeds, wie weet focus op F1 dit jaar.

Het is een kloten verbod!
Ach en we zullen allemaal wel wat op de kop kunnen tikken. Want de illegale handel heeft zat. En anders tripje België of Duitsland. En hier in klein dorpje in drenthe zal de politie wel niet zo'n vaart maken.

Maar toch de hele beleving van het samenstellen van je bestellingen.
En dan rond op de verkoopdagen toch even plaatselijke winkeltje nog maar keer binnen te wandelen. En tevreden samen met je zoon winkeltje uit te wandelen met het zoveelste tasje vol.
Dat mag allemaal niet meer want ja het is lastig om het tuig aan te pakken. Dus dan lekker voor de bühne een verbod wat vooral ons als liefhebbers raakt.

Nu dan maar op zoek naar andere hobby... ik stop Dus maar met typen en ga wel iets van een boom knuffelen ofzo! Want linkse hobby's lijken me het veiligst om over paar jaar niet weer iets nieuws te hoeven zoeken.

Back
Bovenaan