Het hengelsport topic

En gaan met me bootje haha.

Beetje snoekbaarzen aan het sleuren geweest afgelopen Donderdag.
Wat een aanbeten. Zijn meer aanslagen.

Foto360-QVIBK6FP.jpg

Eerste klapte er al vrij snel op.

Foto-MN4AXB7J.jpg

Had er uiteindelijk 5 en nog een grote Baars maar door de harde stroming was het een beetje klooien met onthaken enzo.
Daar moet ik nog even handigheid in vinden :p

Foto-KHOYUMD3.jpg

Echt tof, zo'n bootje.
Beste aankoop in lange tijd :)

Ja zeker, heb er al leuk plezier van gehad.
Vandaag stekkies wezen spotten.

Hij was uiteindelijk €700.
290cm met 33lbs motortje.

Foto540-GSH64AHM.jpg

Afgelopen weekend met een maatje weer een nacht op pad geweest, 4 runs, 2 karpers 1 brasem en 1 losser.

Heb mijn PR schub in Nederland weer wat scherper gezet met deze vis:

11401092_894054487304512_6966252504160035916_n.jpg

Onze wekker de volgende dag :) :

11064792_894054560637838_6460014876629329362_n.jpg

Mooie vissen Lars!

Gister eindelijk ook weer eens tijd gehad ff te vissen. Met een maatje het kanaal op wezen trollen.

Na 100 meter klapt de eerste snoekbaars bij hem er al op, goeie start. Vis terug, 50 meter verder een tikkie op m'n baarsplugje... Komt vrij makkelijk mee, tot ze in de gaten heeft dat ze vastzit....Goede test voor mijn slip op het 10 grams spinstokkie :D:p Na een zenuwslopende dril komt deze schoonheid eindelijk binnen handbereik. Een schitterende zomersnoek van net geen meter. Perfecte conditie!

14-06-2015 (2).jpg

Daarna nog wat kleinere snoekjes, baarsjes en nog een snoekbaarsje.

14-06-2015 (3).jpg

doe mij die wekker van nitraat12 maar :D beter als mijn wekker meestal snachts platte van 1 tot 7 kilo ! Beh maar als een een karper kom zijn ze ook wel 10+ kg gemiddeld en ook al is het niet de grootste die 2e vis is en plaatje :D respect :p nou nog die bagger reclame van je foto's ;)

Ja zeker, heb er al leuk plezier van gehad.
Vandaag stekkies wezen spotten.

Hij was uiteindelijk €700.
290cm met 33lbs motortje.

Foto540-GSH64AHM.jpg

Heel gaaf ding man. Heb ook al een beetje rond zitten kijken maar dan voor een simpel rubberbootje, is toch net weer wat anders vanaf een bootje vissen.

Heel gaaf ding man. Heb ook al een beetje rond zitten kijken maar dan voor een simpel rubberbootje, is toch net weer wat anders vanaf een bootje vissen.

Weet niet aan welk budget je denkt maar van deze kwaliteit ga je ze niet veel goedkoper vinden.
Boot en motor waren 500, accu en accubak 179 en de lader 79.
Hij heeft er uiteindelijk 700 van gemaakt, omdat ik mij vriendin had mee genomen whaha.

Kijk eens op Kewi Sportboten te Rotterdam.

Mooie vis man!

Laatste drie sessies geblankt op een paar platte na.
Heb een aantal dingen gemaakt en hier ben ik de laatste tijd flink mee aan het experimenteren. Dus er zullen nog wel meer "blanks" volgen :D

x2m3jm.jpg

Dit was de opzet. De "suspender"

ehjhbp.jpg

Wat inkopen gedaan en ben gaan knutselen..

117wzs7.jpg

Het eerste "probeersel"

Ben hiermee gaan vissen en het zag er lachwekkend uit. Heb van alles geprobeerd van hondenbrokken tot spekken toe, aantal keer aanbeet op gehad maar het lukte me niet om ze te foppen.
Daarna weer verder gespeurd en zo kwam ik bij de "Carp Trap" uit.

In principe dezelfde aasaanbieding, alleen nu met een ander gevormd drijflichaam en een langere antenne. Volledig zwart.

24kxt6o.jpg

Drijflichaam aangepast..

j7g9p3.jpg

Het uiteindelijke resultaat.

Heb hier aardig wat uren mee gevist en af en toe zat mijn hart onderhand in mn keel.
Superspannend om te zien hoe ze tegen mn hondenbrok beukte die eraan zat.
Aantal keer misgeslagen, maar het systeem werkt goed en ik hoop dat ik er ooit nog eens een mooie vis mee kan foppen.

Waar ik ook volop mee aan het rommelen ben, is het vissen met Zigs.
Normaal worden de meeste karpers gevangen op de bodem of aan de oppervlakte, de tussenliggende waterlagen worden nauwelijks bevist. Met de Zig-Rig kun je ideaal in deze waterlagen je aas presenteren.

Er ging een wereld voor me open. Waarom heb ik dit nooit eerder geprobeerd?
De knoop doorgehakt en spullen gekocht.

2m7jewx.jpg

Simpel beginnen...

50kta1.jpg

En veel proberen !

Na mijn eerste sessie met de zigs lukte het al om twee vissen te strikken.
Helaas geen karpers maar was toch blij dat het allemaal werkte.
Om de verschillende waterlagen te kunnen bevissen had ik zelf een "Zig-Float" gebouwd.

fdu336.jpg

Een omgebouwde sbirolino, de floating versie..

Het werkte wel, maar als je op 10 meter diep zit dan duurt het wel erg lang voor dit ding aan de oppervlakte komt. Ook was het visueel niet goed te zien op de grotere afstanden.
Heb nu de Zig Float van Nash besteld, geen goedkope float maar het zal een stuk beter werken.

Voorlopig blijf ik lekker experimenteren, ben benieuwd hoe mijn tweede sessie met de "Zigs' zal verlopen.

Fijn weekend mannen.

Laatst bewerkt:
Dit heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien. Wat ik ervan opmaak is dat het in principe gewoon oppervlakte vissen is, met veel extra werk :P Zelf gebruik ik nu een een Korda Cruiser Controller voor het oppervlakte vissen om een stuk verder te werpen. Helaas nog niet gebruikt.

Het is idd een systeem voor oppervlakte vissen, maar met 1 heel belangrijk voordeel.
Er drijft rondom je aas geen vislijn meer, deze hangt er namelijk boven :wink:

De Suspender XL vis je met een extra wartellood, de normale versie is verzwaard op de Suspender zelf.

The Carp Trap

Zou zeggen probeer het eens, de aanbeten zijn echt enorm gaaf om te zien.

Voor mij was er nog een groot voordeel, de meeuwen en watervogels durven niet bij deze dingen in de buurt te komen :wink:

Laatst bewerkt:
@ Thunderboy waarom heb je er voor gekozen om lijn niet door het oog van de haak te halen ?
Normaal gesproken haak een haak net wat beter als hij er wel door zit namelijk.
Dit zag ik bij je vorige post ook al maar heeft dit een reden ?

Dat klopt, uiteraard vis ik ze niet op die manier....
Lijn gaat door het oog en wordt afgewerkt met stukje tube.

Laatst bewerkt:
[/attach]SNC19738.jpg

Bijlagen

• SNC19732.jpg
    SNC19732.jpg
    146,2 KB · Weergaven: 0
  • SNC19757.jpg
    SNC19757.jpg
    252,4 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan