Het hengelsport topic

De aanhouder wint, zeggen ze weleens.
Ik begin er sterk aan te twijfelen haha.

Veel korte avondsessies en in het weekend toch vrij lange sessies.
Alleen maar Zeelt en Brasems. Krijg er een beetje een punthoofd van.

Gister had het moeten gebeuren.
Aangekomen bij de U-put de tent opgezet en hengels klaar gemaakt.
1 statisch en 1 met een pennetje.
Tijdens het opbouwen in de shelter gezeten en een uur over het water zitten kijken, zonder hengels in te gooien.
Juist!!! Dacht ik, dikke karper springt aan de linkerkant van de put, en vervolgens nog een keer.
Met het brilletje op kon ik duidelijk zien dat het karper was, een kleintje maar het was er 1.
Het vertrouwen groeide dus en ik heb mijn systeem er tussen gelegd.
Voorzichtig wat boilies, tijgernoten en kikkererwten er bij gegooid en wachten maar.
Van 15 tot 23 een dikke blank, zowel statisch als met de pen.
Me meissie was aan het feedervissen en die trok er net voor 23u nog een dikke platte uit.

Foto550-KWAAPBME.jpg

Het zit me allemaal niet mee maar ik geef niet op.
Ik ga me momenteel focussen op deze put, zodat ik mijn kansen wat kan vergoten.
Telkens andere stekkies werkt niet voor een beginnend kerp vissert.

Het is wel heerlijk genieten aan het water maar het wordt onderhand wel een keer tijd.

Foto550-746SNOHQ.jpg

Foto550-AOLEL8BS.jpg

Foto550-DLSFAKYM.jpg

Foto550-PYMHNN6E.jpg

Foto550-JAQLGKTX.jpg

Foto550-VXNQ3VAV.jpg

Foto550-NZ6JECX8.jpg

Vorige week m'n eerste paling sinds dat ik begonnen ben met vissen 24 jaar geleden hahaha.
Niet gericht was met m'n feeder hengel bezig toen deze zowat t water invloog van de aanbeet.

Deze paling kwam boven.
image.jpg

Geloof ie toch niet dit haha.
Ik maar tobben en me meissie pakt ff een kruiskarper en een echte.

Foto800-MO6LNGQJ.jpg

Foto800-NSJP7V8P.jpg

Frustrerend haha.
Ik zit dan wel op grotere vis maar ze is me dus mooi voor.
Tijd voor wat aanpassingen aan de rig en aasaanbieding denk.

Van de week weer wezen vissen op de zelfde boerensloot. Daarbij mijn nieuwe camera mee genomen met statief of mooie close-beelden te maken. 5 karpers de kant kunnen optrekken van verschillende groten.

Over het filmen ben ik ook zeer tevreden. Zie hieronder het resultaat met 1 filmpje in normale afspeelsnelheid en 1 filmpje met slowmotion beelden.

Close-up:

Slowmotion:

daar zijn we ook druk mee bezig

elke keer zitten we te ***ten met onze paraplu's om toch droog te blijven en ja na 6 uur zit me stoel ook niet zo lekker meer

maar nu hebben wel een tent dus lekker droog en allen bij een bed
ook een opblaas kano kunnen scoren zo dat we nog wat beter het aan op de plek kunnen krijgen

mag ik jou vragen klopt het nou wel dat je aardig grote voer plek moet maken ?
ik dacht zelf aan blik mais en handje bolies per hengel?

ligt totaal aan het water waar je op zit (grootte) en ook de periode van het jaar. Op dit moment ben ik van mening dat veel voeren weinig nut heeft ivm het hoge aanbod van natuurlijk voedsel. Om een voorbeeld te geven, op de bovenstaande sessie heb ik op een water van 10 kilometer lengte ongeveer 1,5 kilo per hengel gevoerd. En dit twee dagen lang voor de sessie. In het najaar slaat de karper aan het vreten en dan kan je veel meer voeren om ook de grote bakken naar je stek te lokken. Er zijn zo veel factoren die invloed hebben.

ligt totaal aan het water waar je op zit (grootte) en ook de periode van het jaar. Op dit moment ben ik van mening dat veel voeren weinig nut heeft ivm het hoge aanbod van natuurlijk voedsel. Om een voorbeeld te geven, op de bovenstaande sessie heb ik op een water van 10 kilometer lengte ongeveer 1,5 kilo per hengel gevoerd. En dit twee dagen lang voor de sessie. In het najaar slaat de karper aan het vreten en dan kan je veel meer voeren om ook de grote bakken naar je stek te lokken. Er zijn zo veel factoren die invloed hebben.

bedankt we gaan het zien ha ha

Laatst bewerkt:
zo net weer terug van een nacht vissen
gister om 6 uur waren we er en 3 uur hadden we weer opgeruimd
en ja wat vang je natuurlijk geen karper neeeee een zeelt :bonk::bonk:

Zeelt is ook een erg mooie vis, alleen daar zit je natuurlijk niet voor.
Gewoon blijven proberen. Als je weet dat er karper zit dan gewoon door blijven gaan totdat je wat vangt. Het is natuurlijk zo dat je in een water met een groot bestand makkelijker vangt dan een water met weinig vis. Als er geen vis op de stek is dan is het lastig vangen natuurlijk.

YES YESSSS YESSSSSS

Eindelijk mijn karpertje op de kant met dank aan Chris.

Zondag, code Geel... Wat gaan we dan doen? Juist! We gaan vissen haha.
Het JRC tentje heeft zijn vuurdoop wel gehad.
Man, wat een regen.

Rond 13u op de stek aangekomen en alles een beetje opgebouwd en ingegooid.
We lagen koud 5 minuten in en het begon me te hozen zeg, niet normaal.

Na een vrij korte tijd zie ik de waker van Chris de lucht in schieten en gelijk weer terug.
Karper gemist? Wie zal het zeggen. Er zit in ieder geval vis bij.
Korte tijd later gaat de pieper weer en dit keer goed.
Chris pakt de hengel op en op het moment dat hij contact wil maken zie ik heel ze lijn slap vallen en weg parabool.
Waarschijnlijk gewoon glad afgesneden op een mosselbank of een steen of iets.
Echt een dikke domper dus en vooral sneu voor de vis. Eén voordeel is dat hij weerhaakloos vist.
De vis was het lood al kwijt en hopelijk krijgt hij het haakje er ook nog uit.

Na de regen, kwam er een dikke run op een stok van Chris.
Dit was al vrij snel, heb heerlijk genoten van de dril terwijl ik er naast stond.
Een hele mooie en goed gebouwde vis kunnen landen.

Foto550-CSA8KUNR.jpg

Toen was mijn 1.75lbs stokje aan de beurt.
Molentje zonder beetrunner en hangen.
Dril was niet heel spectaculair maar de vis was er niet minder mooi om.
Op het moment dat deze vis wat dichter aan de kant kwam, ging mijn andere hengel als een gek.
Chris maar even snel opgepakt en ik heb hem over gepakt.
Na een luttele 20 seconde schoot hij los. Dit was de hengel met vastlood systeem dus dat doen we ook niet meer.
Zonde! Een dubbel run en dan nog beide landen, had wel ultiem geweest.

Foto550-TGJIJQNR.jpg

Foto550-XA6M6JVM.jpg

Foto550-IJFAGYDC.jpg

Kort dril filmpje van mij haha.

Chris ving zijn 2de vis onder beetje slechte weersomstandigheden dus deze staat niet op de foto.
Was een hele mooie vis met een mooie hoge rug.
Ik zal niet te veel in details gaan maar er ging er het een en ander mis tijdens de dril van Chris zijn 2de vis.
Het zat in ieder geval goed in de war haha.
Door de hectiek en regen geen foto kunnen maken van deze vis.

Daarna is Chris verder gaan vissen met één hengel en trok er al gauw een vis uit met een raar staartje.
Deze ga je wel herkennen als je hem nog een keer vangt.

Foto550-CUZVDTVN.jpg

Hij gooit zijn hengel in en koud 2 minuten later weer FIIIIIEEEEEEETTT.
Hij was zijn pult aan het zoeken om ballen te schieten en daar ging die haha. Mooi man.
Hangen dat ding en goed ook. Het was al gelijk duidelijk dat dit een vis was met een conditie als een hazewind.
Zo knalde hij ook door de slip, er was geen stoppen aan.

Echt een schitterende vis.

Foto550-GBWKN4JX.jpg

Van deze vis heb ik een stuk dril gefilmd en het netten en foto's maken staan er ook op.

Bedankt voor de mooie dag Chris.
Echt super ondanks het weer.
Wel schitterend dat we tussen de buien door hebben kunnen vissen.
Als je een run krijg met 16.5mm/u ben je niet gelukkig haha.

Kort samengevat, Chris heeft denk hooguit 3 uur effectief liggen vissen en grotendeels met 1 hengel en dan 4 karpers pakken, is niet verkeerd.
Mijn effectieve vistijd was iets langer en altijd met 2 hengels, gelukkig toch nog een karper kunnen landen.

Laatst bewerkt:
Mooi verhaal man! Je tentje heeft het super gehouden in de toch wel ERG pittige buien! Gelukkig ging het na de regen nog ff een anderhalf uur goed ;) mooi dat het eindelijk gelukt is bij je :cool:

Back
Bovenaan