Het hengelsport topic

Jammer dat je gekozen hebt om je mooie spullen te verkopen voor de aanschaf van een auto. Met de hengelsport en het vuurwerk hebben zij toch één van de duurdere hobby's. Heel veel geld gaat er om in die wereldjes maar ik heb in ieder geval nooit spijt van gehad deze hobby's zo aantrekkelijk te vinden. Zonder deze hobby's had ik ook een hele mooie auto kunnen kopen en nu heb ik er geen (ben ook afstuderend student).

Die smurfblauwe boilies heb ik ook een kilo geprobeerd en heb er vis op gevangen dus ze doen hun werk. Deze week ga ik het proberen met Robin Red Garlic en de Tutti Fruti van de boilieman. Drie dagen gevoerd met oa crunch, boilies, baitaine pellets en vismeel. Ook een aantal boilies in de soak gezet dus dat zou goed moeten komen. Ga met twee snomannen vissen. De garlic dumbel pop-up ruikt erg sterk en heb er nog nooit mee belankt. Voor de tutt frutti ga ik een plump pop-up dumbel of een zoete pop-up 16mm doen.

Heb er zin in!

Waarom vis je trouwens met 2x snowmen?
Vis zelf graag met 1x snowman en op de andere rig een 20mm bol met een fake corn (visuele aspect)
Zit nog steeds aan de Strategy bollen. Cellution, Spicey Banana, en dit seizoen de Seafish/Aminol.
Vooral op de cellution lekker gevangen ook in combinatie met een fluo pop-up van Dynamite :p

Laatst bewerkt:
lxlpf.jpg

Fijn Weekend!

Greetz

Laatst bewerkt:
swxz6d.jpg

Na een moeizame dag, uiteindeljk toch nog een kleine schub..

Hopelijk volgende sessie een betere dag!

:wink:

Laatst bewerkt:
Weer een lekker verslag mr Fairbrass! :p

Wat een geouwehoer daar aan het water joh, daar wordt je niet echt vrolijk van!

Uiteraard heb ik geen hekel ofzo aan jeugdige/startende karpervissers, maar ook aan het water gelden gedragscodes.
Kijk, een stek kun je niet claimen en het is dan ook niet te voorkomen dat er anderen op je vaste stekkie zitten.

Het ergste vind ik nog, dat onze oude stek recht voor een begraafplaats ligt.
Op de zondag komen daar vrij veel mensen om hun overleden dierbare te bezoeken.
Als je als visser er voor kiest om juist op zo'n plek te gaan zitten, dan pas je je aan.

Je zorgt dat het rustig blijft, je ruimt je afval op, groet de mensen en de boer.
Piepers niet te hard. Vissen netjes behandelen.
De laatste weken is die plek dus bezet door het groepje met tieners, die waarschijnlijk (ligt helemaal achterin) helemaal daar gaan zitten omdat ze geen vergunning etc hebben.
Bezaaid met afval ligt het nu, en van een kilometer afstand hoor je ze schreeuwen. Zullen die bezoekers van het kerkhof fijn vinden.

En zo zien wij het hele gebied naar de tering gaan, tijd voor wat anders.

Uiteraard heb ik geen hekel ofzo aan jeugdige/startende karpervissers, maar ook aan het water gelden gedragscodes.
Kijk, een stek kun je niet claimen en het is dan ook niet te voorkomen dat er anderen op je vaste stekkie zitten.

Het ergste vind ik nog, dat onze oude stek recht voor een begraafplaats ligt.
Op de zondag komen daar vrij veel mensen om hun overleden dierbare te bezoeken.
Als je als visser er voor kiest om juist op zo'n plek te gaan zitten, dan pas je je aan.

Je zorgt dat het rustig blijft, je ruimt je afval op, groet de mensen en de boer.
Piepers niet te hard. Vissen netjes behandelen.
De laatste weken is die plek dus bezet door het groepje met tieners, die waarschijnlijk (ligt helemaal achterin) helemaal daar gaan zitten omdat ze geen vergunning etc hebben.
Bezaaid met afval ligt het nu, en van een kilometer afstand hoor je ze schreeuwen. Zullen die bezoekers van het kerkhof fijn vinden.

En zo zien wij het hele gebied naar de tering gaan, tijd voor wat anders.

Dat is de lente, richting de zomer zal het weer wat rustiger worden.

Zo ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe vlieghengel gekocht voor streamen op de snoek en voor het vissen op karper. Een guideline aftma 8 9". En natuurlijk ook een mooi reeltje erbij. Heb inmiddels in Engeland ook maar wat mooie imitatie zalmeitjes besteld en imitatie broodvlokken. En nu maar weer wachten tot er een dag is met donders veel zon en struinen maar op die karper. Ik heb er zin in.
greetzz

Ik zou overigens ook het niet nalaten om te melden dat ze de natuur vernielen en rotzooi achter laten.
Als je ze eerst zelf al een keer hebt aangesproken en ze blijven doorgaan dan zou ik er met gerust hart een controle op af sturen. Misschien dat ze dan leren dat niet alles kan en dat vissen meer is dan lol trappen met vrienden en beetje drinken en eten.
greetzz

Vorige week een dagje wezen vissen, ik had me eerste voor dit jaar te pakken.

Prima visje wat wel wat weerstand gaf.

Deze week ook nog wezen vissen, deze keer had ik er drie te pakken. Allemaal rond de 15 pond. Begin van dit seizoen gaat alweer lekker.

@ tsjopper:

De laatste controle die wij daar gehad hebben is alweer dik drie jaar terug.
Heb toen een kort gesprek gehad met de agenten en de kerel van Staatsbosbeheer.

Officieel is dat stuk ook van Staatsbosbeheer, en het weiland zelf van een boer.
Deze hebben wij een aantal keren gezien en hij had er verder geen moeite mee mits we de stek schoon hielden.
Op een gegeven moment kende zijn koeien ons zo goed dat ze gewoon tijdens het vissen bij ons kwamen liggen :p

Helaas is vorig jaar alle beplanting weggemaaid. Daardoor ligt eigenlijk heel de rivier open en bloot. wat een hoop volk aantrekt.
Ook geruchten gehoord dat ze er een bejaardentehuis willen gaan bouwen. Feit is wel dat de rivier nog steeds gepacht is door de plaatselijke Hengelsportvereniging.
Door alle drukte merken wij ook, dat de vangsten enorm teruglopen. Ook de koeien zien we niet meer.

Het verandert van een natuurgebied in een recreatiegebied, gelukkig zijn wij niet de enige die erover klagen.
Regelmatig komen er ook wandelaars, die eerst langs onze oude stek zijn gelopen en vervolgens bij ons komen kijken om hun frustraties te uiten over alle afval die ze daar hebben gezien. Constant zitten wij lichtelijk excuus aan te bieden en empathie te tonen aan deze mensen waardoor het visgenot gewoon weg is.

Heb dit al bij meer wateren meegemaakt. De controles worden opgevoerd, nachtvissen verboden en zo worden alle goede weer gestraft door een kleine groep die het verpest.

Mar goed.....

Ondertussen zijn we druk bezig met het zoeken naar wat anders, wateren zat.

@vincer,
Nette vis, had um al gezien maar geen slechte start!
Ik hoop dat je af en toe fotootje blijft plaatsen hier, groot/klein ik zie alles graag hehe.
Hier staat de teller op 2 nu.

De kofferbak stek deel 1.

Twee weken geleden heb ik mijn eerste sessie van het jaar gevist, helaas zonder enig resultaat. Door drukte zou de volgende sessie pas met Pasen zijn.

Ik kreeg de blank van twee weken maar niet uit mijn hoofd, vrijdagmiddag besloten om vandaag (zondag) een ochtend sessie te doen op de kofferbak stek, deze stek draagt de naam vanwege de makelijke bereikbaarheid in tegenstelling tot de eerder beschreven stek. vrijdag snel een kilo harde mais in de week, en deze gistermiddag gekookt. Voerboot van wat stof ontdaan en deze voorzien van wat nieuwe energie!

Na alles in gereedheid te hebben gebracht eerst even de hengelsportzaak aangedaan, het is altijd lekker om hier rond te lopen nieuwe snufjes in het echt te bekijken. Uit eindelijk met een blikje gekookte tijgernoten, 5 kilo ongekookte tijgernoten een kilo boilies van de mannen van Strategy Baits en een verpakken met mooie grote toploden van Avid Carp.

Na een praatje met de eigenaar van de winkel, richting de auto gelopen heerlijk wat een weer! Zonnebril op en de half uur durende reis richting de kofferbak stek was begonnen. Cris cross over de vele landweggetjes die Groningen rijk is.

Onderweg langs het kanaal zag ik warempel een andere karpervisser zitten, deze zat in zijn auto terwijl de hengels in het water liggen. Met dit weer in de auto mompel ik in mijzelf en ik druk het gas nog een stukje verder in.

Uit eindelijk bij de kofferbak stek aangekomen heerst een serene rust, de enige geluiden die je hoort zijn ruzie makende eenden, ik blijf even met de zon op mijn gezicht genieten van de natuur.

Na dit rust momentje pak ik mijn voer en voerboot uit de auto en begin deze te 'laden'

Een smikkelmix van mais, tijgernoten en boilies moet het doen deze keer!

1tsaau.jpg

Wanneer de emmer leeg is keer ik met een tevreden gevoel naar huis, het moet morgen toch lukken om die eerste kanaalkarper te vangen in Nederland!

In Frankrijk heb ik al een paar leuke karpers mogen vangen, zelfs boven die magische 40 ponds grens maar hier in Nederland wil het maar niet lopen!

Zondag

6:00 zou de wekker gaan, maar een wekker had ik niet nodig vanmorgen, de hele nacht heb ik liggen draaien en woelen over hoe ik het nou ga aanpakken.

Na een bak havermout, de koffie in de thermoskan gedaan en in de auto gestapt richting de kofferbak stek. Na een super rustige rit van 20 minuten kom ik bij het kanaal aan. Een heerlijk rust heerst over het water die er bijna rimpelloos bij ligt. De zon begint op te komen. 'Stare in to the sun' schalt door de speakers van de autoradio wanneer ik serieuze kringen in de buurt van mijn stek zie.

Rustig de auto neergezet en zo stil mogelijk alles klaar gemaakt om vervolgens de lijnen met de voerboot uit te varen.

Het is tijd voor een 'bakkie' man wat is dit toch een heerlijke hobby. Heerlijk genieten van de geweldige natuur.

j7xpxf.jpg

Tegen 9 uur zag ik mijn hanger een stukje omhoog schieten, de beetmelder gaf een paar geluidsignalen af. Met een hartslag van 180 naar de hengels!!

Aanslaan...

Helaas er zat niks aan de andere kant van de lijn.

Aangezien de voerboot al signalen begon te geven dat de accu's er niet veel zin meer in hadden een PVA netje gevuld met boiliekruim en deze richting de vaargeul geslingerd.

2i12rfr.jpg

Tegen 10.45 begon mijn linker overkant hengel tot leven te komen, de adrenaline level schiet dan omhoog, snel storm ik naar de hengel.

Aanslaan...

Ik voel iets aan de andere kant van de lijn, een paar seconden lijkt het of ik eindelijk mijn eerste Nederlandse kanaal karper ga vangen, maar dan valt de druk weg en haal ik een rigje met aas binnen.

Opnieuw ingegooid maar helaas bleef het stil. Tegen 12:30 begon het dicht te trekken en begon het licht te regenen. Snel alles opgeruimd, het voer wat over was het kanaal ingegooid en toch met een tevreden gevoel huiswaarts. Tot de volgende sessie!

112bkzr.jpg

Lars, mooi verslag jonguh!

Enige wat je nog nodig hebt is een beetje mazzel, die kanaalkarper komt vanzelf hoor :wink:

Hou vol. Inzet wordt beloond.

De foto's van vorige week:

Dit weekend heb ik ook een nachtje gevist en vandaag ook langs de waterkant gezeten. Beide keren 1 karper gevangen. Die van vrijdag was een toppertje, 33 pond schoon aan de haak!

Vandaag had ik er 1 van 17 pond, die nog meer weerstand bood dan die van 33 pond. Blijft leuk dat vissen als je vangt, hehe.

Laatst bewerkt:
Mooie vangsten hier boven !.

Van het weekend nog wezen kijken bij vrienden die aan het nachten waren.

Mooie grap uitgehaald met een vriend:

Back
Bovenaan