Goeieavond,
Een weekje verder. Vandaag weer op de stek gezeten, superdag gehad met een aantal zeer mooie karpers.
Tegen het middaguur aangekomen, uurtje later de eerste aanbeet op mijn linkerstok. Snoeiharde fluiter weer alleen na 5 seconden volgde er lijnbreuk en stond ik naar een wapperend stuk nylon te kijken, alles eraf zeg, wtf
Het uiteinde was flink gerafeld, gelukkig de rest van de lijn niet.
Nieuw onderlijntje geknoopt op het gemakske, kwartiertje later lag alles weer netjes op zn plekkie. Er zat veel aktie in het water, de vis was erg goed aanwezig, het duurde dan ook niet lang voordat mn beetverklikker weer begon te krijsen....zelfde hengel...
Bingo! karper no2 van dit seizoen is binnen, tof visje, volgens mij al keer eerder gevangen ook..
Na deze vis viel het even stil maar dat maakte niet uit. Wat een stralend weer zeg, zon vol op de kop en zelfs de megaplu bleef lekker in de foudraal. Ook de ooievaar kwam weer even voorbij, het was genieten!
Net na 18.00 zag Chris dat zn waker omhoog kroop, niet veel later stond ook hij met een kromme hengel! Gaaf, zijn eerste vis dit seizoen, terwijl hij stond te drillen heb ik een paar leuke plaatjes kunnen schieten:
Kijk hem genieten!
Toen de vis dichterbij kwam zagen we iets wat we beide amper konden geloven....kijk nou eens! Is dat....Jaaaa, dat is hem! Het "monster" van afgelopen seizoen, de mega spiegel!!
En dan gaat er ineens nog een pieper af, keiharde fluiter op de andere hengel van Chris die 20 meter verder stond, hahahahaha, Dubbelrun!
Sta je dan, beide met een kromme hengel vechtend met 2 geweldige vissen, gaaf hoor

Mijn vis voelde niet zwaar aan dus ik stelde voor om deze eerst te scheppen. De verassing werd nog groter toen er een supermooie, voor ons onbekende spiegel op de kant kwam. Ondertussen was Chris nog vollop in gevecht met "het monster" ....Dik 20 minuten later kon ik veilig het net onder de vis schuiven, binnen!
En dan ligt er ineens dik 20 kilo spiegelkarper in de onthaakmat, dubbelrun en 2 spiegels tegelijk, deze dag kon niet meer stuk...
"het monster" ....
veilig terug....
en het "mini-monster", prachtige gouden schubben en een hangbuikje, gevangen op de stok van mn vismaat, hahaha!
Wij hebben in ieder geval weer een megatoffe dag gehad, 3 mooie vissen en 1 gemist.
Ook is het koppie weer lekker bijgekleurd en zijn we beide weer heerlijk tot rust gekomen, het blijft een toffe hobby.
Fijne Avond.