Het hengelsport topic

Ga aanstaande zondag ook maar eens mijn bootje gereed maken voor deze lente/zomer.
Weer lekker een beetje snoeken etc.:)

Binnenkort als mijn Delkims terug zijn maar weer eens vissen...Volgend jaar weer naar Vaumigny (Frankrijk)

Iedereen veel vangsten toegewenst.

Haha grappig is dat wanneer het weer mooi weer is weer iedereen fanatiek gaat vissen. Ik hoor er zelf ook bij. Deze week even de kades in Alkmaar afgesnoekt. En met resultaat! 4 snoeken in 1,5 uur, 1 van 65 en de rest allemaal tussen de 83 en 88 centimeter. Altijd fijn dat vissen!

555717_368460253176373_100000372039655_1195349_23386357_n.jpg

Denk dat ik binnenkort ook maar weer een keer ga karpervissen in Nederland aangezien het STRAKS (Lars..!) gesloten seizoen is voor de snoek. Maar dat ga ik dubbel en dwars goedmaken in de zomervakantie want dan ga ik lekker een week lang snoekvissen in Zweden!

Haha grappig is dat wanneer het weer mooi weer is weer iedereen fanatiek gaat vissen. Ik hoor er zelf ook bij. Deze week even de kades in Alkmaar afgesnoekt. En met resultaat! 4 snoeken in 1,5 uur, 1 van 65 en de rest allemaal tussen de 83 en 88 centimeter. Altijd fijn dat vissen!

image

Waar is je haar gebleven:shocked::rolleyes:

Zo gisteravond spulletjes weer op orde gebracht en nu klaar voor de eerste paar uurtjes vissen zometeen :)

Denk dat ik binnenkort ook maar weer een keer ga karpervissen in Nederland aangezien het STRAKS (Lars..!) gesloten seizoen is voor de snoek. Maar dat ga ik dubbel en dwars goedmaken in de zomervakantie want dan ga ik lekker een week lang snoekvissen in Zweden!

Ik weet het :wink:

Vanmiddag wezen snoeken helaas niks gevangen

4u6q92.jpg

Net ff voer gemaakt voor morgen en verse maden gehaald :cool:

Planning is om 1 karperstok langs het kantje te leggen, 2x 10mm Nash bal aan de hair en voeren met gehakte noot/honing.
Om het aasgedrag van de vis te bekijken neem ik de feederstok ook mee.
Hier gaat een 50 grams korf aan en een 0,16mm onderlijn met als aas 3 maden...

Ben erg benieuwd wat het gaat worden morgen, zal wat leuke plaatjes maken voor jullie,

laturrrrrrr

Ik al m'n visgerei meegenomen naar Valencia, de hele middag gezeten bij Palau maar niks gevangen... Jammer hoor.

Net terug van de 1e sessie van 2012....wat een dag :p
Zoals beloofd een paar leuke plaatjes:

20qc26e.jpg

33m8zvb.jpg

aan het materiaal zal het niet liggen :p

352rtog.jpg

en niet veel later lag ook de eerste karper op de kant...

25rzfrb.jpg

netjes Chris !

Na deze vis kreeg ik een snoeiharde aanbeet op mijn feederstok. Tegelijkertijd sprong er een gigantische winde boven water en stond ik met een kromme hengel in mijn handen :p Toen ik de vis wilde scheppen verloor ik mijn evenwicht en pleurde zo het water in hahaha, adrenalinuhh. Uiteraard lag Chris compleet in een deuk en kwam al snel even helpen. Toen ik weer op het droge stond en het net wou liften brak ook het net nog eens af, wtf :p
Een zeer mooie grote winde, wel een zeer beschadigde bek dat is dan weer minder maar het plezier was er niet minder om.

Schoenen uit, sokken uit, even een provisorische waslijn gemaakt en daar mn sokken aangehangen en daar zat ik dan op mn blote poten in de ganzenschijt hahaha.
Niet veel later zagen we in de verte 2 bikers aankomen en iemand op een snorscooter. Dat zou wel eens controle kunnen zijn en inderdaad.
Goedemiddag, en ineens stonden er 2 agenten en een man van Staatsbosbeheer voor ons. Ik zag ze al kijken naar mn sokken die aan het touw hingen te drogen :p
Na het tonen van onze vergunningen en vispas nog even een praatje gemaakt en weg waren ze weer. En plotseling was daar weer de beetverklikker van Chris die stond te krijsen.
Whieeeeeeettt, het zal toch niet waar zijn he?

15cncra.jpg

jawel hoor, weer een kromme hengel!

28v3qtg.jpg

hoppa :p

Tegen 19.00 was het tijd om in te gaan pakken. 4 hengels, 13 brasems, 2 windes, 2 karpers, rond de 10 gemiste aanbeten en 1 losschieter, wat een geweldige 1e visdag van 2012!

http://www.youtube.com/watch?v=Kk42O3CkFz8
Chris bedankt en tot de volgende maar weer he,

grt:wink:

Laatst bewerkt:
super tof verslag man.
Ik krijg wel een beetje kriebels om ook weer de stokken erbij te pakken.
Alleen wil ik eerst ff voeren. probleem is dat ik op dit moment geen geld heb om veel voer te halen.
Dus zal het moeten doen met partikels en beetje bollies.
Maargoed dat werkt ook want vorig jaar heb ik er in Zwolle ook mooi wat gevangen.
Maar nogmaals, leuk stukje, voor de visliefhebbers moet het wel gaan kriebelen.
greetzz

Net terug van de 2e sessie van dit seizoen, een dag die we niet snel zullen vergeten.....

2u40lmu.jpg

Terwijl ik nog met mijn 2e hengel bezig was met optuigen kreeg Chris al een harde aanbeet wat resulteerde in een kleine maar puntgave schubkarper...

Na deze vis vielen de aanbeten stil en terwijl de wind flink aanwakkerde kropen wij steeds verder weg onder het pluutje. Het was fris en ook mn vismaat had er zichtbaar last van want ook bij hem liep de snot uit de neus, brrr.

Soms kregen we minuscule aanbeten, regelmatig hoorden we de beetverklikkers en zagen de wakers wat omhoog gaan. Geen keiharde fluiters maar af en toe een piep is beter als helemaal niks.

Ondertussen werd het steeds frisser en begon het ook zachtjes te miezeren.
8 graden was voorspeld en als je stilzit op zo'n grote open vlakte kan het met een stevig briesje gewoon gigantisch koud aanvoelen.
Ik was er op gekleed, had al 2 broeken aan en nog een thermobroek in mijn vistas. Yo maat, toevallig nog een extra broek nodig? :p

De uren vlogen voorbij en wat betreft de aanbeten was het erg slap. Door de harde wind konden we ook weinig observeren. Als 2 mummies zaten we daar en dan gebeurd er ineens iets waar elke karpervisser van droomt.....

Piep Piep...rrrrrrttttttttttt

Ja man! Hanguhhhhhhhhh!!!!!!

13z28b5.jpg

Whoehoeeeeeeeeeeeeeee, wat een bak.....85 cm, gewicht zo rond de 15 kg :handsup:

jpvmfq.jpg

onze cracklingpalingmeester helemaal door het dolle heen!

Wat een geweldige vis en wat een gevecht zeg. Het duurde een dik kwartier voor deze prachtbak op de kant lag. Dolblij met deze vis, toch wel 1 van de oudere karpers die op dit gedeelte rondzwemt.

118hi80.jpg

weer veilig terug naar zijn territorium en wij weer een prachtige ervaring rijker!

http://www.youtube.com/watch?v=fjx9C080PGQ&feature=youtu.be

Chris bedankt voor de gezelligheid en beterschap man :wink:

grtzz

Laatst bewerkt:
Avond luitjes,

Na een drukke week is het altijd lekker om in het weekend een hengeltje uit te gooien, dus vandaag weer lekker op pad geweest met de "cracklingpoalingmeester"
En uiteraard weer een paar leuke vissen kunnen vangen....

xl9zkk.jpg

Na 2 uur zonder aanbeet bleek verkassen de sleutel tot succes, 100 meter verderop was het meteen raak!

zxr048.jpg

de zelfgeknoopte rigs werkten prima, alle vissen mooi gehaakt in de onderlip....

vzimbr.jpg

ook kwam er weer een prachtige winde boven water, de "zilveren torpedo"

34g6cfq.jpg

kiek um goan :p

Was weer een lekker dagje!!

Mijn excuses. Er zijn een aantal posts uit het oude sport topic verdwenen. Met name posts wat over vissen ging. Ik wou de posts over vissen weer in een eigen topic maken, maar ergens is dus iets mis gegaan helaas. Ik heb geen idee hoe dat mogelijk is.

Back
Bovenaan