Het grote VWC BBQ Topic

Ik ga morgen mijn bavette ophalen. 1kg aan 1 stuk. Als het goed is liggen er ook nog een 5tal biefstukjes te wachten. Dit staat hoog op mijn to do lijst vwb bbq

ziet er knap uit, wellicht dat ik een van de bavettes in de vriezer toch maar eens anders moet bereiden.

ondertussen hier maar eens wat dikbevleesde ribbetjes op de bbq gegooid..

bbq.jpg

Dat ziet er ernstig goed uit! Qua vulling, is dat kruidenboter of crème fraîche als basis?

Dankje, het was echt super lekker.

Nee had truffel mayonaise, basilicum, zongedroogde tomaten, pijnboompitten en balsamico.
Maar ik denk dat ik de volgende keer de truffel mayonaise vervang door pesto.

Hier is de bbq alweer een paar weken in onbedoelde winterslaap. Van al deze foto'
s krijg ik zin om nog eens aan de slag te gaan.

ziet er knap uit, wellicht dat ik een van de bavettes in de vriezer toch maar eens anders moet bereiden.

ondertussen hier maar eens wat dikbevleesde ribbetjes op de bbq gegooid..

Bekijk bijlage 56071

Trek eens dat cellofaan van je thermometer af :p

Erg vet om te zien dat zoveel medevuurwerkfreaks net als ik ook bbq fanatiekelingen zijn. Het spelen met vuur zal ons wel aanspreken. Mijn vriendin zegt altijd dat ik doorsla met mijn hobbies. Is het niet voor een vermogen aan vuurwerk dan is het wel een BBQ-sessie van 24 uur met 8 gangen diner tot gevolg. Vroeg in de ochtend de BBQ aansteken doet me ook altijd een beetje denken aan oud & nieuw vroeger wanneer je om 08:00 uur buiten stond met je tasje rotjes en babypijltjes.

Anyway, ik dacht dat het mischien wel leuk was om een kleine greep uit mijn mooiste creaties op mn weber master touch van afgelopen jaar te delen:

Very long shortribs
IMAG1307.jpg

De ribburger XL
IMAG1239.jpg

Homestyle smokey ribs
IMAG0258.jpg

Chicken onderweg naar de beercan
IMG-20200215-WA0017.jpg

Bee(r)fjerky
IMAG1353.jpg

BBQ kipgrillworst
IMAG1410.jpg

Juicy brisket
IMAG1187.jpg

Burgertime (super cheese burgers)
IMAG1355.jpg

Smokey whisky pulled pork
IMG_20200906_125206.jpg

Corn mexican style
IMAG1367.jpg

Homemade spicy sausage
IMG_20200816_174324.jpg

Picanha on fire
IMG-20200516-WA0042~2.jpg

Bacon burnt ends & pigshots (op de achtergrond)
IMG-20200215-WA0014.jpg

Een volle BBQ is een goede BBQ
IMAG1259.jpg

Morgen 2.6kg procereur er uit voor de zaterdag. Cowboy vlees voor vaders en de rest voor Pulled pork

Heb wel eens vitello tonnato gemaakt als voorgerecht. En dan de fricandeau vd bbq en ook wat tomaatjes vd bbq erbij gedaan

Iemand nog een goed idee voor een voorgerecht van de bbq?

Wat bij ons altijd goed bevalt zijn
- Moinkballs (gekruide balletjes gehakt met spek, gerookt en daarna afgelakt affikken)
- Geitenkaas met spek en dat heel licht roken met eik of appel
- warm gerookte zalm kan best kut zijn om het juist te krijgen
- gamba spiesen 2 a 3 gambas per spies gemarineerd met knoflook, peterselie en olijfolie

Warm gerookte zalm ligt hier ook vaak op de bbq. Eigenlijk nooit problemen, indirect 80 graden op cederhout

Warm gerookte argentijnse garnalen, smaak ervan is net wat zoeter. Doet je een beetje denken aan langoustine. Samen met de rook smaak en een klein beetje zeezout, snufje cayenne peper(mee roken) er op vreet je je vingers erbij op.

Nederlandse meerval en (wilde!)heilbot ook gruwelijk lekker warm gerookt!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan