Het grote sneeuw-topic

leuk voor de mensen die nu sneeuw zien vallen maar laat het tot 17 dec weg blijfen! daar na mag het dan heb ik toch vakantie hi hi.

Het Zuid-Limburgse heuvelland ziet er zondag winters uit. Op de Vijlenerberg ligt enkele centimeters sneeuw. Traditioneel blijft op die plek, 260 meter boven NAP, de eerste sneeuw het langst liggen.

Volgens de eigenaar van een café bij de Vijlenerberg is er ongeveer vijf centimeter sneeuw gevallen.

Ook in België is er sneeuw gevallen. Op Signal de Botrange, het hoogste punt van België, ligt nu al 15 centimeter sneeuw. Men kan er langlaufen.

Verkeershinder
Daarnaast valt er in Vlaanderen plaatselijk sneeuw, vooral in het oosten. Het verkeer ondervindt er hinder van. De E19 Breda-Antwerpen was tussen Schoten en Sint-Job een tijdje afgesloten door een zwaar ongeval met vier auto's. Er vielen zeven gewonden, van wie er een in levensgevaar verkeert. Momenteel is er vooral hinder rond Brussel, veroorzaakt door verschillende ongevallen.

bron

Ik woon zelf in Limburg, en heb gisteravond een foto gemaakt van de vallende sneeuw:
20121201_194555.jpg

De foto van de post hierboven is vanuit Vijlen gemaakt dit ligt redelijk hoog.
Hier is de sneeuw ook blijven liggen! Maar op een aantal plaatsen, kan ook in de loop van de middag zijn gesmolten.

Zou hier misschien gaan wandelen maar we zijn niet gegaan.
Volgende keer als ik ga zal ik daar wel wat foto's maken (als er sneeuw ligt)!

En morgen maandag 100% kans op sneeuw!

Om te zeggen dat de sneeuw met bakken naar beneden valt gaat een beetje ver, maar ik kreeg toch wel kippenvel toen ik naar buiten keek vanochtend! (Nee, niet van de kou)

Er is een klein beetje sneeuw gevallen en gelijk het hele land in de stress... Dikke verkeershinder. LOL :) Heerlijk, ik houd er van. Ik werk lekker thuis!

Als mijn iPhone het weer gaat doen (kapot door de kou :p) deel ik ook een foto met jullie, want wat was het hier ('s-Hertogenbosch) wit!

Prachtig! Helaas niet goed gestrooid dus het is me nu toch een bende!

heerlijk die sneeuw. medestudenten hier zeiden al dat het wel een beetje het kerst sfeertje mee brengt :)

Hah mijn iPhone is weer uit zijn onderkoeling ontwaakt, hier de foto waar ik het over had:

sneeuw 3-12-2012.jpg

Aankomend weekend voorspellen ze weer sneeuw hier, misschien dan wel tijd voor een winterse wandeling en wie weet kan ik dan meer foto's met jullie delen!

Laagje sneeuw is wel mooi, alleen wel triest dat bij deze hoeveelheid er rond half 10 meteen 500km file in het land staat.

Die sneeuw komt wel vroeg dit jaar. Als ik me het goed kan herinneren kwam vorig jaar pas echt sneeuw rond half januari(eigenlijk dit jaar, maar jullie begrijpen me vast wel!)
(Kan er ook naast zitten)

Geen vlok gezien, terwijl juist voor hier veel droge sneeuw verwacht werd. Dikke bummer; ben gek op sneeuw. Ik duim voor vrijdag/zaterdag.

Die sneeuw komt wel vroeg dit jaar. Als ik me het goed kan herinneren kwam vorig jaar pas echt sneeuw rond half januari(eigenlijk dit jaar, maar jullie begrijpen me vast wel!)
(Kan er ook naast zitten)

Vorig jaar was het gewoon vrij laat, was zelfs bij ons pas in februari.

Hah mijn iPhone is weer uit zijn onderkoeling ontwaakt, hier de foto waar ik het over had:

Bekijk bijlage 10392

Aankomend weekend voorspellen ze weer sneeuw hier, misschien dan wel tijd voor een winterse wandeling en wie weet kan ik dan meer foto's met jullie delen!

Prachtige foto, mooi beeld toch! bij ons alleen natte sneeuw:(

Meestal wordt bij ons de eerste sneeuw verwacht altijd, dichtbij de duitse grens. Vandaag alleen natte sneeuw gezien :S

Back
Bovenaan