Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
20201229_131921.jpg
Deze had ik nog opnde telefoon staan. De dikke frikandellevijver. Was tijdens het corona vuurwerkverbod. Stond ik ipv in de bunkers in de bakkerij:bonk:

Ook sfeervol, maar beter sta je in de bunkers natuurlijk. Hoeveel hebben jullie er gemaakt? Beste bak zo namelijk.

Ook sfeervol, maar beter sta je in de bunkers natuurlijk. Hoeveel hebben jullie er gemaakt? Beste bak zo namelijk.

Wij moesten toen een 12.000 oliebollen en een 6000 appelbeignets bakken. En het is echt een pleuris werk. Alles onder het vet. Het is heet. Je stinkt de hele dag naar frituurvet.

Wij moesten toen een 12.000 oliebollen en een 6000 appelbeignets bakken. En het is echt een pleuris werk. Alles onder het vet. Het is heet. Je stinkt de hele dag naar frituurvet.

Haha bizar hoor, ff 18.000 oliebollen/beignets ballen. Wat een werk, maar lijkt me wel een gezellig sfeer hangen dan.

Zag net bij een kraam familiepakketten en straatpakketten. 14 oliebollen, 14 krentenbollen en 14 appelbeignets voor €38.
Of 42 oliebollen, 42 krentenbollen en 28 appelbeignets voor €99.
Veel geld, maar vond het mooie deals toch wel.

Ik heb zojuist de eerste oliebollen weer op...bij de Eurofleur in Leusden stond een kraam en deze waren echt heerlijk!!

Vorige week de eerste oliebol op. Hij smaakte weer voortreffelijk.:tongue2: Ik koop ze altijd. Zelf maken is leuk om te doen maar voor mij te veel gedoe. Aan het einde van het jaar haalde ik ze altijd bij mijn vaste banketbakker samen met de nodige appelbeignets. Helaas is deze bakker er mee gestopt. Heb gelukkig al een andere goede banketbakker gevonden waar ik ze dit jaar ga halen. Bij de traditionele oliebollenkraam smaken ze nu nog prima. Mijn ervaring is dat als je ze daar de laatste dagen van het jaar aanschaft ze kwalitatief toch wat minder zijn. Wordt dan min of meer een beetje massaproductie.:kerst:

Vorige week de eerste oliebol op. Hij smaakte weer voortreffelijk.:tongue2: Ik koop ze altijd. Zelf maken is leuk om te doen maar voor mij te veel gedoe. Aan het einde van het jaar haalde ik ze altijd bij mijn vaste banketbakker samen met de nodige appelbeignets. Helaas is deze bakker er mee gestopt. Heb gelukkig al een andere goede banketbakker gevonden waar ik ze dit jaar ga halen. Bij de traditionele oliebollenkraam smaken ze nu nog prima. Mijn ervaring is dat als je ze daar de laatste dagen van het jaar aanschaft ze kwalitatief toch wat minder zijn. Wordt dan min of meer een beetje massaproductie.:kerst:

Dat laatste heb ik afgelopen jaar ook zo ervaren. Erg jammer, want juist met oudjaar moeten ze top zijn!

Wat heb ik trek in een paar oliebollen zeg. Hoop echt dat de kramen hier weer snel zullen staan. Nu het weer ineens een stuk frisser is krijg ik hier veel zin in.

Gisteren de eerste weer op, en wat was ‘ie lekker! Altijd vaste prik bij de kraam op het marktplein, heerlijke oliebollen daar! Nu niet te vaak op het marktplein komen:D

Even na de vuurwerkshow de kermis van Vianen opgescharreld.
Net een oliebol op en die 2de paste er ook prima in.
Lekker luchtig, prima olie/krentenbollen.

Ik zag hier gisteren de kraam ook alweer staan. Heb me nog ingehouden. Vanaf 1 november heb ik me voorgenomen. Nu nog aan de wortels....

Nou ja.... dat gaat me dan weer te ver...

Staat alweer helemaal vol hier overal. Kan op zoveel plekker terecht. Even een kleine break haha, word weer te gek anders #verslaving

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan