Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn ervaring zijn bij heel veel items de goedkopere tuincentra voor de volle mep alsnog goedkoper of dezelfde prijs dan de producten bij whispel village met 30 %korting.
Wel een heel mooi assortiment.
Heb zelf nog een aantal dingen op het oog voor dit jaar, maar zie het nergens goedkoper dan wispel op dit moment. Mocht je tips hebben waar het goedkoper is hoor ik het graag, blijf een Nederlander he :p

Heb zelf nog een aantal dingen op het oog voor dit jaar, maar zie het nergens goedkoper dan wispel op dit moment. Mocht je tips hebben waar het goedkoper is hoor ik het graag, blijf een Nederlander he :p
Toen ik de voorbije weken bij tuincentrum groenrijk was in Tilburg was, was elk item daar goedkoper dan bij whispel ook met de kortingen.

Maar wellicht heb ik net geluk.

Afgelopen week ben ik ook weer begonnen met het opbouwen van een kerstdorp. Vorig jaar had ik meerdere kleine dorpjes/diorama's gemaakt. Dit jaar komt er weer één groot dorp. Ik ben gestart met een soort van grot/ijswereld. Dit is natuurlijk het thuis van de kerstman. De verbinding tussen de grot en het dorp wordt de waterval. Deze gaat in het bovengrondse dorp in de grond verdwijnen in een kerkhof en vormt zo een verbinding met de 'onderwereld'.

Grot opzet.jpegGrot.jpegGrot_3.jpegGrot_4.jpeg

Update 16: Bouw Kerstdorp

Gisteren kwam Ron even langs, de eigenaar van "Ron’s Fish ‘N’ Tackle" (waar, naast hengels, ook regelmatig dorpsroddels in de netten hangen). Hij trekt geregeld richting George van "Hiker’s Hangout" voor een bakje koffie en wat bergnieuws. Klinkt eenvoudig, maar het verhaal gaat dat Ron zijn eigen Everest-expeditie moet ondernemen, want George woont bovenop een berg. Hemelsbreed is het een peulenschil, maar Ron moet eerst het hele dorp én de ijsbaan door – een bescheiden wandeling van vier uur. Een stevig koffietje, zou je zeggen!

Dus Ron, altijd creatief, kwam op het geniale idee om een trap te bouwen. Slim, want dat scheelt hem drie uur wandelen. Ik dacht: "Prima Ron, als je er dan toch eentje bouwt, maak er meteen een panorama-platform bij." En ja hoor, hij heeft het serieus aangepakt; je kunt vanaf het platform nu het hele dorp bewonderen. Toeristen kunnen hun ogen de kost geven.

Oh, en trouwens, ik heb ook nog wat groen in de treurwilg gehangen – dat ding hing er nog wat verdrietig bij. 👌

IMG_0705.jpegIMG_0704.jpeg

Geweldig mooi gemaakt allemaal! Vind je het niet zonde om straks allemaal weer af te moeten breken? Zoveel tijd dat er in is gaan zitten, heel mooi!

Geweldig mooi gemaakt allemaal! Vind je het niet zonde om straks allemaal weer af te moeten breken? Zoveel tijd dat er in is gaan zitten, heel mooi!
Aan de ene kant wel. Daarom blijft het kerstdorp ook de maanden januari en februari staan. 😁 Maar het elk jaar opnieuw bedenken en bouwen van een nieuw dorp is toch het mooiste wat er is.

In 2019 had Niels zelf een mat gemaakt. Is hij nog actief op forum en hoe heb jij die gemaakt of weet iemand hoe die gemaakt is....egt super vet

Bijlagen

• Screenshot_20241029_213032_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20241029_213032_Samsung Internet.jpg
    479,3 KB · Weergaven: 40
In 2019 had Niels zelf een mat gemaakt. Is hij nog actief op forum en hoe heb jij die gemaakt of weet iemand hoe die gemaakt is....egt super vet
Echt actief niet meer helaas, hij is als het goed is op wereld reis. Af en toe zie ik hem nog wel eens online. Had ook altijd hele mooie dorpen en mis hem dan ook zeker in dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan