Het grote Fallas 2010 topic

hmm, zo kan ik het me niet herinneren, het was een behoorlijk grote in een straat. de gehele straat hing vol, en je kon aan 2 kanten staan kijken, wij stonden niet bij de falla, dus dat zou ik niet weten.. maar de grondfinale was zo t*ring hard, dat iedereen achteruit sprong, en er zelfs spanjaarden vingers in de oren stopten. en dat is een hoofdzonde bij een mascleta voor de spanjaarden :P

edit: @ jie, herken je wat in de beschrijving? :P

hmm, zo kan ik het me niet herinneren, het was een behoorlijk grote in een straat. de gehele straat hing vol, en je kon aan 2 kanten staan kijken, wij stonden niet bij de falla, dus dat zou ik niet weten.. maar de grondfinale was zo t*ring hard, dat iedereen achteruit sprong, en er zelfs spanjaarden vingers in de oren stopten. en dat is een hoofdzonde bij een mascleta voor de spanjaarden :P

edit: @ jie, herken je wat in de beschrijving? :P

Denk inderdaad die van Marti, tussen half 3 en 3 uur is er volgens mij weinig meer de lucht in gegaan in ruzafa, aangezien door de regen de meeste al voor 2 uur de lucht in gingen.

Alleen maar witte treuno's aan de lijnen?

oke, bedankt voor de info. Was het denk ik idd die van Marti, ik stond aan de kant van de grondfinale.. geen woorden voor!

De 19e zijn veel mascletas wat eerder begonnen dan 14:00 door de regen. Wij stonden om de hoek bij hotel bij de straat mascleta geschoten door caballer, deze begon 20 min eerder omdat alles nat aant worden was.

Zo, ik ben ook weer een beetje bij gekomen van mijn eerste Fallas.
Wat een geweldige belevenis is dit geweest, wist niet wat me overkwam.
De mascleta's en castillo's waren echt geweldig om mee te maken, zo mooi en zo hard, totaal niet te vergelijken met wat je op films ziet.
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij.

zoooooooooooo.... ben es ffkes wat filmpjes aan et bekijken en kwam deze tegen:

[movie]http://www.vimeo.com/10355449[/movie]

De 19e zijn veel mascletas wat eerder begonnen dan 14:00 door de regen.

Jammer was dat inderdaad... :sad:
Na die van 14:00 op plaza de ayuntamiento hebben we namelijk alleen Falla99 kunnen meepakken. Terwijl we vorig jaar op diezelfde route wel 4 straatmascleta's hebben gezien. Volgend jaar maar eens richting Rusafa lopen.

Ik kan het lang maken haha, maar ik houd het even kort dit keer. Ik heb echt weer ontzettend genoten van de week Fallas, manman, wat zijn we verwend met prachtige shows en wat een plezier hadden we allemaal met elkaar, top!! :D
Voor mij wederom de beste editie die ik heb meegemaakt, kan moeilijk nóg beter worden, maar dat zeggen we ieder jaar hahaha. In mijn ogen de beste shows gezien, zowel castillo's als mascletà's op het plein én in de straten.

Iedereen bedankt voor de gezellige week, weet niet precies wie ik allemaal gesproken heb daar haha, maar het was topgezellig! :D:wink:

Op naar Fallas 2011!!! :bye:

En hier zijn dan m'n eerste filmpjes online :)

Mascleta Nocturna (Ricasa) Fallas Valencia 15-03-2010
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

(helemaal los die mines op 00:54 :D)

Mascleta Falla99 19-03-2010 Fallas de Valencia
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Mascleta Nocturna Pirofantasia, Fallas Valencia 19-03-2010 Mercado Colon
+ YouTube Video

Mascleta Fallas Valencia 14-03-2010 El Portugues
+ YouTube Video

Mascleta Miniatura Falla99 Fallas Valencia 16-03-2010
+ YouTube Video

Back
Bovenaan