Het grote Fallas 2010 topic

Weet iemand hoe het zit met het consu vuurwerk, zijn een paar keer de klos geweest met politie die meteen even de tasjes vuurwerk meenamen zonder dat we iets deden.

Truneu nró3 of hoger werdt zoiezo in beslag genomen. Daarnaast mag je als je niet lid ben van een wijk geen vuurwerk stoken.

Truneu nró3 of hoger werdt zoiezo in beslag genomen. Daarnaast mag je als je niet lid ben van een wijk geen vuurwerk stoken.

ben totaal niet bekend met het valencia gebeuren, maar hoe zit dat dan in de 'rivierbedding'? nmag je daar dan ook stoken als toerist zijnde?

Nee je moet officeel lid zijn van een vereninging maar zolang jij geen overlast maakt doet niemand echt moeilijk.

rond de 60 videos gemaakt deze Fallas zal binnenkort laten weten waar je mijn Fallas beelden kan bekijken

Ben trouwens weer terug uit Valencia :) Was weer een toppertje van een festival en de eene show was nog beter dan de andere :) Turis heeft een dijk van een castillo geschoten en Ricardo Cabaler heeft eindelijk eens door dat je niet altijd singelshots hoeft te gebruiken voor een goeie castillo (eerste show gezien dat hij geen singelshots gebruikt :p) De laatste middag Mascaleta van vincente was om je vingers bij af te likken zo hard en mooi die was. Tevens als de mascaleta van turis die ook super goed gedaan was.

Ook voor het eerst een mini mascaleta gezien (falla99) en ben er helemaal verliefd op geworden. Helaas de 19é 2 andere gemist :(.

Al met al een flinke overdosis vuurwerk gekregen weer haha.

Ook weer terug vanuit Valencia.
Niet altijd met vuurwerk bezig geweest, dit komt ook omdat me zus ook wat andere dingen wil zien dan vuurwerk.
Ik ben het daar niet altijd mee oneens, want ik geen totaal geen wandelaar ben en ik geen zin heb om alle straat mascleta's achteraan te rennen.

De derde keer Fallas was zekker de allerbeste Fallas die ik heb meegemaakt.
Dit kwam mede omdat ons hotel midden in het centrum ligt, dus je hoeft ook niet steeds die schurfterige k*t metro in.

Toppetjes.
Mascleta op de 19de, was gewoon gruwlijk.
Mascleta op de 16de en de 17de toppie hoorrrr..
Dat ik op de 16 de opbouw van de mascleta mocht fotograveren.

Mascleta Holandses ongeloofelijk hoe knetter kei hard deze was.
Het Hollandse etentje in het Black sheep, kikke dat ze daar Duvel en Palm hadden.
En de biscleta, wat door Toon was geregeld.
Ik mocht zelf stoken en wat komt er een luchtdruk van Treuno's nummer 3 en 4af van Risaca.
Ik had het gevoel dat me wenkbrouwen van me hoofd werden geblazen.

- puntjes.
Het gedeeltelijk missen van de avondshow op de 15de, omdat ie stiekem toch om 24:00 uur begon.
En 2 uur wachten op een crema die niet kwam, we zijn ook weggelopen.
Gelukkig heb ik nog een stukke crema gezien, op het plein.

----

Ik heb foto's gemaakt, deze zal ik in de loop van aankomede weken posten.
Moet even uitzoeken enz, mede omdat ik de avondhows zonder statief heb gefotograveerd.
Maar ik ben nu me foto's aan het bekijken en er zit leuk spul tussen.

Laatst bewerkt:
Ik ben vanmorgen teruggekomen uit Valencia.

Het was echt geweldig, De mascleta's, Avondshows en natuurlijk om een week lang zelf te mogen stoken!!
Wat wel een beetje tegenviel was de afsluitende show bij het verbranden van de poppen op het plein. (En dat Emma, Bar meisje in de black sheep ons 4 km liet lopen voor een discotheek die niet zo super was!)

Tot volgend jaar Fallas!!
Groetjes Ward.

HTML:
Bedankt voor jullie prachtige verhalen van Fallas 2010
Ik kijk net als jullie uit naar de eerste filmbeelden.
Op you-tube vond ik een filmpje van de Mascletá Plaza Roma 19-3-2010

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Voor de fallas gangers die dit lezen.... welkom thuis! :bye:

Heerlijk weekje gehad zeg! Wel effe wennen weer hier in NL.

Maar oh oh, wat was het weer genieten met de mascleta's en castillo's.
Veel toffe dingen gezien, en veel druk op de oortjes gehad :)

Foto's en filmpjes komen z.s.m. online!

Ik heb ook een geweldige week gehad, echt van elke minuut genoten (ook van elke minuut slaap haha).
Wat leo al zegt, echt geweldige mascleta's en castillo's gezien dit jaar met z'n allen.:D

Lijstje van wat wij gezien hebben dit jaar:
- Mascleta op Plaza Ayuntamiento geschoten door Portugues
- Mascleta op Plaza Ayuntamiento geschoten door Europla de Belgida
- Mascleta op Plaza Ayuntamiento geschoten door Turis
- Mascleta op Plaza Ayuntamiento geschoten door Valenciana
- Mascleta op Plaza Ayuntamiento geschoten door Ricasa
- Mascleta op Plaza Ayuntamiento geschoten door Vicente Caballer
- Mascleta Nocturna geschoten door Carlos Caballer in Valencia
- Mascleta Nocturna geschoten door Vicente Caballer in Valencia
- Mascleta Nocturna geschoten door Ricasa in Valencia
- Mascleta Miniatura geschoten door Vicente Caballer
- Mascleta Nocturna geschoten door Europla de Belgida
- Straat Mascleta geschoten door Ricasa
- Straat mascleta geschoten door Marti
- Straat Mascleta geschoten door Europla de Belgida (?)
- Straat Mascleta
- Mascleta manual
- Castillo geschoten door Turis
- Castillo geschoten door Valenciana
- Castillo geschoten door Ricasa
- Nit del Foc geschoten door Vicente Caballer

Ben ook gister weer thuis gekomen. Wat een mooie week, smerig harde straat mascleta's meegemaakt, prachtige castillo's, lekker feesten en hardcore lopen stoken aan het strand! Was mijn 3e keer Fallas, en zeker de gruwelijkste!
( voor diegene die t misschien herkend van de Vueling vlucht, die jongen met 2 verbrande klauwen was een maat van mij :P Dat kwam btw door een grapje met 240 borracho's :P)

( voor diegene die t misschien herkend van de Vueling vlucht, die jongen met 2 verbrande klauwen was een maat van mij :P Dat kwam btw door een grapje met 240 borracho's :P)

op vele forums staan hoe je vuurwerk wel goed moet afsteken, maar houd nooit iets in je hand. maarja 240 voetzoekers is ook niet niks.
zijn stoerdoenderij is helaas mislukt. in dit geval .. je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

op vele forums staan hoe je vuurwerk wel goed moet afsteken, maar houd nooit iets in je hand. maarja 240 voetzoekers is ook niet niks.
zijn stoerdoenderij is helaas mislukt. in dit geval .. je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

*** borachos, wij werden er ook gek van. Met name tijdens het wachten op de nit de foc bleven die dingen maar gegooid worden.

*** borachos, wij werden er ook gek van. Met name tijdens het wachten op de nit de foc bleven die dingen maar gegooid worden.
Zelfs boven inderdaad! Wij zagen ze voor de nit del foc ook door het publiek razen. Ik dacht dat het alleen in de bedding goed raak was. Maar de policia was er dit jaar weer erg fel op! Er werd veel gecontroleerd en er was veel blauw aanwezig.

Ook voor het eerst een mini mascaleta gezien (falla99) en ben er helemaal verliefd op geworden.
Die van de dinsdagavond rond 21:00 uur, bij falla99? Heb ik ook meegepakt :)
Was inderdaad een erg leuke miniatura, met een leip digitaal stukkie op het einde!
Wat gaan die kleine krengen nog hard hè?! :D
Bij Cadiz in de buurt hebben we er later ook nog 1 meegepakt.

Snap de reacties wel, maar dan help ik je ff herinneren aan een VWC filmpje van 800 borracho's...
En dat iedereen met die borracho's loopt te smijten kan ik ook niks aan doen. Ik stook zelf elk jaar alleen maar vlakbij ons hotel aan het strand, daar is niemand 's avonds! we hebben elke dag ruim 500€ door gestookt maar niemand mee lastig gevallen, dus geen problemen gehad.

ik vraag me trouwens nog af of iemand weet door wie de straatmascleta bij Rusafa (?) de 19e rond 15.00uur geschoten heeft? allemachtig dat was echt het heftigste wat ik ooit heb meegemaakt!

Back
Bovenaan